اخبار داغ

طی 20 ماه گذشته؛

480 معلول در خراسان‌جنوبی صاحب شغل شدند/ فعالیت 4 کارگاه تولیدی حمایتی از معلولان در بیرجند

480 معلول در خراسان‌جنوبی صاحب شغل شدند/ فعالیت 4 کارگاه تولیدی حمایتی از معلولان در بیرجند
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طی سال گذشته و 8 ماهه اول سال جاری برای 480 نفر از افراد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی استان خراسان‌جنوبی اشتغال ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عرب نژاد مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص اشتغال افراد دارای معولیت، اظهار کرد: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی 13 مرکز حرفه آموزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی معلولان فعال است که 298 نفر توانخواه از این مراکز خدمت می‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

وی افزود: این مراکز در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، طبس، سرایان، زیرکوه، فردوس، بشرویه و درمیان فعالیت دارند و خدمات توانبخشی، آموزش مهارت‌های روزمره زندگی و ارتباط موثر، مهارت‌های کسب و کار و حرفه‌آموزی به توانخواهان پذیرش شده در مرکز ارائه می‌دهند. 

,

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از دیماه سال گذشته به بعد کمک هزینه ارائه خدمت توسط مراکز توانبخشی غیردولتی اعم از روزانه، حرفه‌آموزی و کارگاه‌ها، از سوی سازمان بهزیستی کشور به طور متمرکز و بر اساس گزارش‌های دریافتی از استان و رصد فعالیت‌های صورت گرفته، به حساب موسسین مراکز واریز می‌شود.

,

عرب نژاد عنوان کرد: توانخواه‌ها در این مراکز در رشته‌های گلیم بافی، تابلوفرش، سوخت نگار چوب، رودوزی سنتی، عروسک بافی، جواهردوزی، نمددوزی، هویه کاری، معرق کاری، چرم دوزی، روبان دوزی، نواردوزی، کانوابافی و دوخت لباس فعالیت دارند.

,

وی اظهار کرد: در حاضر اداره کل بهزیستی استان در شهر بیرجند 4 کارگاه تولیدی حمایتی با 112 خدمت گیرنده دارد و راه اندازی کارگاه های تولیدی برای شهرستان‌های طبس و قاینات نیز در دستور کار است که به منظور تحقق، رایزنی‌ها و مکاتبات متعدد در سطوح معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

,

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: رشته‌های شغلی و عناوین فعالیتی دایر در کارگاه‌های تولیدی حمایتی تابعه شامل دوخت انواع البسه، بافت تابلوفرش، گلیم، گبه، تابلو معرق، تولید آب رادیاتور و مایع شیشه شوی خودرو، بافت جوراب، انواع ساک و کیف جاجیم و حوله می‌شود.

,

عرب نژاد بیان کرد: طی سال گذشته و 8 ماهه اول سال جاری برای 480 تن از افراد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی استان اشتغال ایجاد شده که این اشتغال با استفاده از مشوق‌های قانونی شامل پرداخت تسهیلات کارفرمائی، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به خود توانخواه یا خانواده وی، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما یا خویش فرما، پرداخت کمک هزینه ارتقاء کارائی افراد دارای معلولیت و ... بوده است.

,

وی با بیان این‌که این افراد رده سنی 18 تا 45 سال را شامل می‌شوند، عنوان کرد: در موارد محدود به تعدادی از توانخواهان بالاتر از 45 سال نیز که از توانائی جسمی نسبی برای ایجاد یا تصدی نوعی اشتغال برخوردار بوده‌اند، با هدف کمک به اقتصاد خانواده، نیل به استقلال و خروج تدریجی از چرخه حمایت‌های مستمر بهزیستی، کمک هزینه یا تسهیلات قرض الحسنه اشتغال پرداخت شده است.

,

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 150 نفر از افراد دارای معلولیت تحت حمایت بهزیستی استان، از کمک هزینه های اشتغال شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما یا خویش فرما و پرداخت کمک هزینه ارتقاء کارائی افراد دارای معلولیت، برخوردار شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه