اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری؛

۲/5 درصد جمعیت استان چهارمحال و بختیاری را معلولین تشکیل می‌دهند

۲/5 درصد جمعیت استان چهارمحال و بختیاری را معلولین تشکیل می‌دهند
مدیر کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۲/۵ درصد جمعیت استان چهارمحال و بختیاری راجامعه معلولین تشکیل می دهد که بسیاری از آن ها چه در زمینه علمی و چه در زمینه ورزشی موفق بوده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز؛ دکتر نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما یک سری قوانین حمایت از معلولین داریم که همه باید در راستای اجرای این قانون کوشا باشند که یکی از این قوانین کاهش ۱۰ ساعتی، ساعت کار معلولین شدید در ادارات است که متاسفانه بسیاری از مدیران از این قانون اطلاعی ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به معلولین در چند غالب انجام می شود تصریح کرد: مستمری هایی که به مددجویان داده می شود، حمایت های درمانی ، وام های اشتغال زایی و ... از جمله خدماتی است که به مددجویان بهزیستی داده می شود.

,

عسگری افزود: به افراد تحت پوشش بهزیستی کمک هزینه تحصیل و کمک هزینه درمان نیر داده می شود.

,

وی با اذعان بر اینکه زیر ساخت ها به گونه ای فراهم می شود که معلولین بتوانند از همه حقوق خود دفاع کنند گفت: ما معلول موفق در این استان زیاد داریم که ۸ نفر آن ها  پارالمپیک هستند.

,

عسگری با اشاره به اینکه معلولان ژنتیکی در این استان درصد مشخصی ندارند اذعان داشت : ما قبل از ازدواج و قبل از بارداری آزمایشات ژنتیکی را بررسی میکنیم که از احتمال معلولیت نوزاد جلوگیری کرده باشیم.
وی با اشاره به اینکه در این استان ۱۰ درصد مشکل ژنتیکی دارند گفت: ما طرح غربالگری را برای پیشگیری از معلولیت ها در دستور کار قرار داده ایم.
عسگری همچنین از اجرای ۳۰ درصد مناسب سازی معابر در این استان خبر داد و گفت: در سال ۹۸ این استان در راستای مناسب سازی معابر برتر اعلام شد اما هنوز جا برای کار زیاد است و همکاری دستگاه های دیگر را می طلبد.

,
,
,



انتهای پیام/  

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه