اخبار داغ

در ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان مطرح شد؛

23 هزار مترمربع به سرانه فضای ورزشی زنجان اضافه شد/ جوانان، مخاطب خاص بیانیه گام دوم انقلاب

23 هزار مترمربع به سرانه فضای ورزشی زنجان اضافه شد/ جوانان، مخاطب خاص بیانیه گام دوم انقلاب
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از اضافه شدن 23 هزار مترمربع به سرانه فضای ورزشی این استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; علی خلیلی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان اظهار داشت: در بخش اعظمی از بیانیه گام دوم انقلاب، خودسازی و تمدن‌سازی بر دوش جوانان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: تجربه مثبت و نقش‌آفرینی جوانان در انقلاب، اشاره شدن 38 بار به عبارت جوانان، شروع و پایان با جوانان و وجود 36 میلیون جوان 15 تا 40 ساله در کشور که 14 میلیون نفر از آن‌ها دارای تحصیلات عالیه هستند، مواردی است که در بیانیه آمده است.

,

خلیلی با اشاره به آموزش جوانان کمتر از 38 سال دستگاه‌های اجرایی گفت: اتفاقی که در استان افتاد، جانشین‌پروری جوانان بود که در 2 مرحله انجام شد به‌گونه‌ای که جوانان، انتخاب و آموزش‌های لازم را دیدند تا در پست‌های مدیریتی قرار گیرند که در بسیاری از دستگاه‌ها انجام شده و در ورزش و جوانان نیز 5 نفر منصوب شده‌اند.

,

وی با بیان اینکه تاکنون 8 دستگاه اجرایی، برنامه اجرایی خود جهت عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب را ارسال کرده‌اند، افزود: از دستگاه‌های دیگر نیز انتظار می‌رود برنامه‌های خود را ظرف 15 روز به دبیرخانه ارسال کنند.

,

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به افتتاح خانه جوانان استان گفت: این مهم، آرزوی دیرینه جوانان استان بود که یک خانه مستقل داشته باشند ضمن اینکه همزمان با افتتاح خانه جوان، 15 پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان افتتاح شد که 18 هزار مترمربع به سرانه فضای ورزشی استان افزود.

,

وی افزود: در 10 ماه گذشته حدود 19 مکان ورزشی با مجموع اعتبار بیش از 71 میلیارد تومان افتتاح شده که 23 هزار مترمربع به سرانه فضای ورزشی استان اضافه شده است.

,

سجاد اوجاقلو، معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: ایجاد امید و اعتماد در بین جوانان، موضوع خیلی مهمی است که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده است.

,

وی اظهار داشت: در این راستا در سطح وزارتخانه 150 برنامه با تشکیل 7 کارگروه، عملیاتی کردن بیانیه را برنامه‌ریزی کرده که مهمترین آن تاکید بر شفافیت، نخبه‌گرایی، جوان‌گرایی، عدالت‌گری و فسادستیزی است.

,

اوجاقلو خاطرنشان کرد: تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر شفاف‌سازی در راستای امیدآفرینی و اعتمادآفرینی است.

,

وی با بیان اینکه مسکن کارگری، یکی از بحث‌های مهمی است که در این راستا پیگیری می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بخش عمده قشر کارگران از جوانانی بوده که تازه ازدواج کرده و نیاز به تامین مسکن ارزان‌قیمت دارند، تفاهمنامه‌ای بین وزارت‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه وشهرسازی و متناظر آن در بین ادارات کل مذکور در استان‌ها منعقد شده و مدل‌های هفت‌گانه برای کمک به تامین مسکن کارگران تعریف شده است.

,

معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تفاهمنامه‌های متعدد دیگری نیز در راستای عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب منعقد شده است، افزود: یکی از بحث‌ها نیز اشتغال‌آفرینی جوانان است که در این راستا تسهیلاتی برای ایجاد مشاغل پرداخت شده است.

,

ابوالفضل عباسچیان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان نیز با بیان اینکه 2 شعار عمده و مهم در حوزه نظارت مالی، شفافیت و انضباط مالی و اداری داریم، گفت: اول اینکه قدرت و توانایی پیش‌بینی آینده را داشته باشیم تا بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم و دوم اینکه به نحوی عمل و کنترل کنیم گه حتی تفکر تخلف را هم بتوانیم اعلام کنیم.

,

وی اظهار داشت: با توجه به این 2 شعار، برنامه‌های مهمی هم در سطح اداره کل و هم در سطح شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان داریم.

,

عباسچیان خاطرنشان کرد: این برنامه مهم، کمیته افزایش شفافیت، سلامت و انضباط مالی و اداری در قالب 11 اقدام راهبردی است که یکی از این اقدامات، توانمندسازی و ساماندهی نیروی انسانی بر اساس اصل شایسته‌سالاری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه