اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

مسیر رفع تحریم را یک‌بار امتحان کرده‌ایم/ به بیگانگان نمی‌توان اطمینان کرد

مسیر رفع تحریم را یک‌بار امتحان کرده‌ایم/ به بیگانگان نمی‌توان اطمینان کرد
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ما مسیر رفع تحریم را یک‌بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید؛ از ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی با اراده و همت برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها استفاده کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد شهرانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: بیانات مهم و تذکرات راهبردی رهبر معظم انقلاب در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی راجع به معیشت مردم و موضوع اصلی کشور که اقتصاد است و … را ملاحظه کرده اید و البته همان‌طور که معظم له فرمودند؛ لازمه‌ی اجرای این راهکارهای عملی و تأثیرگذاری آن‌ها، همت جدی و تلاش پیگیر رؤسای قوا و مسئولان مرتبط با سه قوه به همراه شجاعت و اهتمام جدی و پیگیری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,

وی افزود: نکته مهم دیگر ایشان درباره رفع تحریم‌ها بود که تأکید فرمودند ما مسیر رفع تحریم را یک‌بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید؛ یعنی آقایان دوباره در چنین دامی نیفتید و از ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی با اراده و همت برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها استفاده کنید.
 
شهرانی بیان داشت: حتی راهکار دادند که باید بنا را بر این بگذاریم که گشایشی از خارج انجام نخواهد شد و چشم امید به کسانی که با ما دشمنی می‌کنند و وضعیت داخلی خودشان هم معلوم نیست چگونه است، نداشته باشید؛ و تأکید کردند به بیگانگان نمی‌توان اطمینان کرد و به امید گشایش آن‌ها بود.
 
وی تصریح کرد: بعد می‌بینیم متأسفانه بعد از صحبت‌های صریح ایشان، رئیس دولت می‌گوید؛ ایران و آمریکا هر دو می‌توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردند؛ و این می‌تواند گشایش بزرگی برای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را کاملاً تغییر دهد و بعد مراحل بعدی را می‌شود در بخش‌های مختلف ادامه داد.
 
شهرانی اظهار داشت: گره اصلی با یک اراده و یک تصمیم، گشاده و باز می‌شود آیا این بیانات زمینه‌سازی خسارت دیگری برای کشور را فراهم نمی‌کند؟ شما مواضع خصمانه اروپائی‌ها را ببینید؛ قبلاً هم‌عرض شد که رفتار اروپائی‌ها نسبت به ایران به‌مراتب بدتر از آمریکا بوده چون همیشه منافقانه و متناقض عمل کرده‌اند و دائماً در مسیر تقویت جبهه مقابل ایران حرکت کرده‌اند.
 
وی تشریح کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام، کشورهای اروپائی نه‌تنها کمکی نکردند بلکه با دفع الوقت به  آمریکائی‌ها خدمت کردند. امروز هم در مسیر همان کمک به آمریکا بیانیه‌ی تند علیه ایران می‌دهند تا اگر رئیس‌جمهور آمریکا تغییر کرد و خواست مثلاً رفتار تند آنان را در قبال ایران تعدیل کند بتواند در موضع خوش‌رفتاری، منافع ایران را از بین ببرد.
 
شهرانی گفت :قطعاً مسئولان کشور در همه سطوح و همه‌کسانی که مجالی برای سخن گفتن دارند، بیانات و کلام رهبر معظم انقلاب را شنیده‌اند و توجه دارند که در شرایط فعلی نباید کلامی و حرکتی که نشانه انفعال است نسبت به دشمن قسم‌خورده انجام دهند، خوب حالا یک عده باز برخلاف بیانات صریح رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگوها و مصاحبه‌های خود، دم از سازش و مذاکره می‌زنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه