اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

تشکیل ۴۰۰ تیم جهادی سلامت برای کنترل کرونا/ طرح بیماریابی و حمایت از مبتلایان آغاز شد

تشکیل ۴۰۰ تیم جهادی سلامت برای کنترل کرونا/ طرح بیماریابی و حمایت از مبتلایان آغاز شد
احمدیان، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تشکیل 400 تیم جهادی سلامت گفت: بیماریابی، حمایت از مبتلایان کرونا و نظارت بر افراد بیمار و مراکز تجمع از کارهای این گروه‌هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد احمدیان در گفت‌وگو با آناج، در خصوص طرح گروه‌های جهادی سلامت اظهار داشت: این طرح روز است که آغاز شده و سازماندهی آن به پایان رسیده و در برخی مناطق هم کار شروع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با اشاره به تشکیل ۴۰۰ تیم پزشکی عنوان کرد: این تیم‌ها در قالب سه گروه مراقبتی، نظارتی و حمایتی هستند که گروه‌های مراقبتی و نظارتی با هماهنگی بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و گروه حمایتی از طریق سپاه و بسیج سازندگی فعالیت خواهند کرد.

,

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی در خصوص فراگیری این گروه‌های جهادی سلامت گفت: در کل استان این طرح اجرا خواهد شد و هدف این است که هر خانه به یک پایگاه بهداشت تبدیل شود و حتی در کوچکترین و دورترین روستاها هم این گروه‌های جهادی سلامت فعال خواهند بود.

,

وی با اشاره به نوع فعالیت گروه‌های جهادی سلامت توضیح داد: ابتدا بیماریابی توسط تیم‌های مراقبتی انجام و اگر بیمار نیاز به قرنطینه داشته باشد، قرنطینه انجام خواهد شد. همچنین درمان‌های لازم صورت گرفته و در خانه خدمات و آموزش ارائه خواهد شد.

,

احمدیان با بیان اینکه حمایت از بیماران انجام خواهد شد تا از خانه خارج نشده و برخورد با افراد عادی قطع شود، ابراز داشت: گروه نظارتی هم افراد مبتلا و مراکز شلوغ شهر و محل‌های تجمع را کنترل خواهند کرد تا موازین بهداشتی رعایت شود.

,

گفتنی است؛ گروه‌های جهادی سلامت جهت کنترل و پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا تشکیل یافته و این طرح با هماهنگی بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سپاه عاشورا و بسیج سازندگی استان اجرا می‌شود.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه