اخبار داغ

در لیگ بیستم سطح تیم‌ها به یکدیگر نزدیک است؛

حاج‌رضایی: فکری هنوز وارد بحران‌های استقلال نشده/ قلعه‌نویی همیشه توانایی‌هایش را اثبات می‌کند

حاج‌رضایی: فکری هنوز وارد بحران‌های استقلال نشده/ قلعه‌نویی همیشه توانایی‌هایش را اثبات می‌کند
کارشناس فوتبال ایران گفت: در فصل جدید لیگ برتر سطح تیم‌ها به یکدیگر نزدیک است و نمی‌توان تیمی را از پیش برنده و یا پدیده دانست.
[

امیر حاج‌رضایی، مربی و کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره 4 هفته‌ای که از لیگ بیستم می‌گذرد، اظهار داشت: فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر مملو از نسل جوان روی نیمکت‌هاست که برخی از آن‌ها با فاصله‌ای اندک از زمان بازیگری خود سرمربی شده‌اند. این مورد می‌تواند توامان حائز نکات مثبت و منفی هم باشد؛ انرژی و انگیزه سرمربیان جوان اگر با آگاهی و دانش هم همراه شود، به رشد لیگ باشگاهی و فوتبال ما کمک می‌کند اما اگر بخواهیم قضاوت درستی از آن‌ها داشته باشیم، باید تا نیم‌فصل صبر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: این مبنا و معیار البته به شرطی به‌دست می‌آید که مدیران باشگاه‌ها به مربیان جوان خود اعتماد کنند و آن‌ها را به‌سرعت تغییر ندهند. پس از برگزاری 4 بازی کمی زود است که بخواهیم عیار تیم‌ها و مربیان را بسنجیم؛ این موضوع نیاز به زمانی حداقل تا پایان نیم‌فصل دارد و آن‌موقع می‌شود اظهارنظر درستی داشت.

,

, ,

مربی اسبق تیم ملی ایران در مورد شرایط تیم‌ها در جدول لیگ برتر عنوان داشت: فوتبال مانند یک ساختمانی‌ست که آرام آرام و به مرور زمان ساخته می‌شود. فعلاً تیم‌هایی که طی سال‌های اخیر بیشترین جام‌ها را بُرده‌اند در نیمه بالایی جدول قرار دارند اما من معتقدم که هنوز 3 قسمت اصلی لیگ شکل نگرفته. برخی تیم‌ها برای قهرمانی می‌جنگند، برخی برای کسب سهمیه و برخی برای بقا در لیگ که هنوز این قسمت‌بندی در لیگ ما دیده نمی‌شود.

,

حاج‌رضایی ضمن تاکید بر زمان دادن به مربیان جوان بیان کرد: البته که باید هوای این سرمربیان تازه‌وارد را داشته باشیم اما اگر نتایج عجیب و مواردی استثنایی پیش آمد، چاره‌ای جز تغییر عقیده نیست. گرچه در فوتبال اروپا چنین اتفاقاتی مرسوم نیست اما فوتبال ما با فوتبال مدرن فاصله زیادی دارد و ما از استانداردهای اروپایی فاصله زیادی داریم.

,

, ,

او همچنین ادامه داد: فوتبال ایران شرایط مختص به خود را دارد و چنین مسائلی در این‌جا عجیب نیست. به نظر من اگر یک مربی بدون هیچ آورده و پوئن مثبتی تنها نتایج ضعیف را به‌دست آورد، در تغییرش نمی‌توان شکی داشت اما اگر یک مربی ولو جوان رگه‌هایی از دانش، کفایت و موفقیت نسبی را برای مجموعه‌اش به ارمغان آورد و تنها در نتیجه‌گیری روندی متوسط داشت، بهتر است به او اعتماد شود تا سرمایه‌ها نسوزند.

,

این کارشناس فوتبال ایران درخصوص عملکرد فوق‌العاده تیم گل‌گهر در 4 هفته اخیر لیگ برتر گفت: تیم گل‌گهر از نظر سرمربی یکی از قدیمی‌ترین و باتجربه‌ترین سرمربیان لیگ برتر را در اختیار دارد و امیر قلعه‌نویی هم در لیگ بیستم پیشکسوت سرمربی‌هاست. امیر هرجایی که بوده توانایی‌های خودش را نشان داده و سوای آمار درخشان 5 قهرمانی لیگ در تیم‌های سپاهان و استقلال، همیشه تیم‌هایش جزء 3 تیم بالای جدول بوده‌اند.

,

, ,

وی در ادامه افزود: قلعه‌نویی سرمربی کارآمدی است و مجموعه ظرفیتی تیمش را به حدی رسانده که گل‌گهر بدون باخت به صدر جدول برسد. البته که وضعیت اقتصادی خوب در استان سیرجان هم به کمک این تیم آمده تا مدیران این باشگاه با استفاده از تجربیات و دانش یک سرمربی کارکشته، به موفقیت‌های خوبی برسند. قلعه‌نویی هم از داشته‌های گل‌گهر و سوابق خود بهره مناسب را برده و در ادامه هم می‌تواند این روند را ادامه دهد.

,

امیر حاج‌رضایی با اشاره به عملکرد یحیی گل‌محمدی در تیم پرسپولیس تاکید کرد: یحیی مدت زمان بیشتری را نسبت به محمود فکری در تیمش بوده و یک مجموعه منسجم را هدایت می‌کند. فکر می‌کنم گل‌محمدی از مربیان خوب و آینده‌دار فوتبال ما باشد و می‌تواند مدت‌ها در همین مدار موفقیت حرکت کند. پرسپولیس به‌رغم از دست دادن چند بازیکن کلیدی اما هنوز توانسته شاکله خود و وحدت تیمی را حفظ کند و در کل یحیی مجموعه خوبی را تشکیل داده.

,

, ,

وی درباره شرایط تیم استقلال با محمود فکری نیز اظهار داشت: استقلال تنها 4 بازی‌ست که مربی جدید را به خودش می‌بیند و برای قضاوت عملکرد کادرفنی جدید آبی‌ها کمی زود است. باید منتظر بمانیم تا نمایش فکری در روزهای سخت تیم استقلال را ببینیم وگرنه این روزهای ابتدایی بی‌شباهت به ماه عسل نیست. عیار واقعی یک مربی در روزهای سخت و در توانایی مدیریت بحران‌ها مشخص می‌شود و الان نمی‌شود نظری داد.

,

این کارشناس فوتبال گفت: البته که فشار هواداران و رسانه‌ها در فضای مجازی بیشتر شده و این موضوع باعث افزایش استرس کادرفنی تیم‌ها می‌شود. فوتبال تیغ تیزی دارد که به هیچ اسم و رسمی رحم نمی‌کند و این موضوع روی عملکرد مربیان تاثیرگذار خواهد بود.

,

, ,

امیر حاج‌رضایی نهایتاً عنوان کرد: در لیگ بیستم سطح تیم‌ها به یکدیگر نزدیک است و نمی‌توان تیمی را از پیش برنده و یا پدیده دانست. فاصله تیم‌ها در این فصل کاهش یافته و همه در یک مسیر حرکت می‌کنند. در دنیا تنها چیزی که قطعیت دارد، مرگ است و هیچ‌چیز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

,

انتهای پیام/
میعاد نیکخوی سلیمی

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه