اخبار داغ

ظهره‌وند:

جنگ ما با غرب، جنگ هویت است /شهید فخری‌زاده و سردار سلیمانی نماد هویتی ما هستند

جنگ ما با غرب، جنگ هویت است /شهید فخری‌زاده و سردار سلیمانی نماد هویتی ما هستند
سفیر پیشین ایران در ایتالیا گفت: شهید فخری‌زاده و یا شهید سلیمانی و شهدای دیگر ما، همه به عنوان پیشانی هویتی ما مطرح هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل ظهره‌وند سفیر پیشین ایران در ایتالیا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری‌زاده گفت: اساس مسئله ما با غرب و در واقع کسانی که کاگزار این ترور شدند، مسئله هویتی است؛ چرا که شهید فخری‌زاده و یا شهید سلیمانی و شهدای دیگر ما، همه به عنوان پیشانی هویتی ما مطرح هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افزود: شهدای ما نقاط مشترکی دارند که جهت‌گیری‌ها، باورها و پایبندی آن‌ها به کشور و انقلاب، از جمله‌ی این نقاط مشترک است.

,

 

,

جنگ ما با غرب، جنگ هویت است

, جنگ ما با غرب، جنگ هویت است, جنگ ما با غرب، جنگ هویت است,

سفیر اسبق ایران در ایتالیا و افغانستان اظهار داشت: قبل از شهادت کسی شهید فخری‌زاده را نمی‌شناخت، اما نتانیاهو دو سال قبل در تلویزیون از او اسم می‌برد که این نشان می‌دهد دشمن شخصیت‌های ارزشمند ما را رصد می‌کند.

,

ظهره‌وند اضافه کرد: چرا دشمن نرفت مثلا یک سلبریتی را بزند چون اهمیتی ندارد البته آن هم ترور است و محکوم اما منظور این است که دشمن کسی را می‌زند که اهمیت داشته باشد. به عبارتی نوع انتخاب دشمن نشانگر این است که آن‌ها کسانی را مورد هدف قرار می‌دهند که پیشانی هویتی ما هستند.

,

وی با بیان اینکه امروز جنگ ما با غرب، جنگ هویت است، تأکید کرد: کارآمدی را در بحث هویت باید دید، پایایی جامعه هم بستگی به هویت دارد و جوامعی که هویت‌شان پیشران و تکثیرکننده باشد این‌ها می‌مانند.

,

تحلیلگر مسائل بین‌الملل تصریح کرد: علت اینکه نفوذ ایران موضوعیت دارد به خاطر همین هویت‌ها است، چون هویت ایران دارد هویت دیگران را به خودشان یادآور می‌شود و بدین شکل منافع و تهدیدها و فرصت‌هایشان را می‌توانند شناسایی کنند و این است که غرب را امروز نگران کرده است.

,

ظهره‌وند خاطرنشان کرد: دلیل روند رو به افول عرب هم این است که از نظر هویتی کارآمدی‌اش را از دست داده است به طوری که امروز شاهد هستیم که آمریکا هم در داخل خودش دچار اختلافات جدی است و هم از نظر بین‌المللی دیگر هویت گذشته را ندارد و رهبری‌اش را از دست داده است.

,

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت شهید فخری‌زاده بیان کرد: نباید گذاشت این شخصیت‌ها فراموش شوند و باید نظام مدیریتی کشور این شهدا را مورد واکاوی قرار دهد که چطور به این مقام و جایگاه و این میزان اثربخشی رسیدند.

,

 

,

ما با غرب در چالش پایدار هستیم

, ما با غرب در چالش پایدار هستیم, ما با غرب در چالش پایدار هستیم,

سفیر پیشین ایران در ایتالیا ادامه داد: کشور اگر می‌خواهد از مصیبت‌ها و مشکلات رها شود باید نوع نگاهش را به موضوع رابطه با غرب تغییر بدهد و بداند که ما با غرب در چالش پایدار هستیم و لذا برای مدیریت این چالش باید به بازدارندگی برسیم و این را بفهمیم که ما با غرب نمی‌توانیم سر میز مذاکره به توافق برسیم.

,

ظهره‌وند یادآور شد: بحث اعتمادسازی یکی از خطاهای استراتژیکی است که این دولت انجام داد و نتیجه آن برجام شد و دوباره دنبال تکرار همین خطا هستند که تکرار این خطا، یعنی اینکه بار دیگر قرار است معیشت مردم ضربه بخورد.

,

وی گفت: ما باید به ظرفیت‌های اصلی خودمان‌مان متوسل شویم و بر هویت خودمان تمرکز کنیم؛ عناصر زیادی در کشور هستند که ناشناس هم هستند اما دارند کارآمدی این هویت را به جهان اثبات می‌کنند.

,

کارشناس مسائل بین الملل اضافه کرد: البته جای تأسف است که در حوزه حکمرانی نتوانسته‌ایم کارآمد باشیم و به خاطر غفلت از ظرفیت‌های موجود در کشور، آقایان به لیبرالبسم متوسل شده‌اند.

,

 

,

دشمن به دنبال تسلیم کردن ایران است

, دشمن به دنبال تسلیم کردن ایران است, دشمن به دنبال تسلیم کردن ایران است,

ظهره‌وند تأکید کرد: راه‌حل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی صیانت از هویت ملی ما است و این است که می‌تواند ما را ارتقا دهد. لذا اگر قرار باشد کسانی دچار توهم شوند و معیشت مردم را گروگان بگیرند برای مذاکره با غرب که غرب بیاید مسئله ما را حل کند یقینا به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

,

وی تصریح کرد: غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر می‌خواهند مشکلات‌شان حل شود باید مسئله قدرت‌های نوظهور مثل ایران و روسیه و چین را حل کنند و حل این مسائل منوط به تسلیم‌سازی این کشورها است، وگرنه بقیه کشورها مثلا عربستان و امثال آن محلی از اعراب ندارند.

,

ظهره‌وند با بیان اینکه دشمن دنبال تسلیم کردن و لگدکوبی ایران است، عنوان کرد: بایدن و ترامپ تفاوتی ندارند و این ساختار آمریکا و صهیونیست بود که تصمیم به ترور شهید فخری‌زاده گرفت.

,

وی اظهار داشت: قطعا باید واکنشی مناسب و در طراز این رخداد انجام بگیرد تا دشمنان بفهمند که ایران کشوری نیست که آن‌ها بخواهند با او چنین برخورد کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه