اخبار داغ

اجرای طرح های اشتغال زایی در جنوب شرق؛

روستاهای سیستان و بلوچستان در مسیر رشد و توسعه اقتصادی قرار گرفت

روستاهای سیستان و بلوچستان در مسیر رشد و توسعه اقتصادی قرار گرفت
مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امضای تفاهم نامه صندوق کارآفرینی امید با بنیاد برکت راه اندازی اشتغال پایدار در روستاهای سیستان و بلوچستان تسهیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ادریس دینارزهی، مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: در شهرستان مرزی هیرمند و بمپور بیش از 70 نفر  تسهیلات دریافت کردند و در روستاهای شهرستان خود، اشتغال آفریدند.

وی با اشاره به اینکه روند اجرایی واگذاری تسهیلات در قالب این تفاهم نامه از شهریور ماه 99 در سیستان  و بلوچستان آغاز شده است، افزود: در  هیرمند در کمتر از سه ماه، زمینه اشتغال بیش از 15 نفر فراهم شد تا بتوانند در روستاهای این شهرستان کارآفرینی کنند.

دینارزهی ادامه داد: بیشتر طرح های مورد حمایت در این شهرستان در بخش دامداری است و مردم این شهرستان می توانند با دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید، دوباره صنعت پرورش دام سنگین را در هیرمند احیا کنند.  

وی گفت: در شهرستان بمپور  هم که یکی از شهرستان های تازه تاسیس سیستان‌وبلوچستان است، از شهریور ماه امسال تاکنون بیش از 60 نفر توانسته اند از طریق این تفاهم نامه برای خود و چندین نفر دیگر اشتغال ایجاد کنند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بیشتر طرح های اجرا شده در روستاهای این شهرستان است و عمده مشاغلی که ایجاد شده به شغل های خانگی و خیاطی، سوزن دوزی و  پرورش مرغ‌ گوشتی و پرورش قارچ مربوط می شود.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از جوانان جویای کار می تواند با حمایت صندوق ایده و طرح خود را در روستاهای استان اجرا کند تا زمینه توسعه اقتصادی در روستاهای استان فراهم شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه