اخبار داغ

عدم تساوی قیمت نفت در روستاهای سرخس؛

گلایه مردم روستای «چشمه‌شور» از نحوه توزیع نفت

گلایه مردم روستای «چشمه‌شور» از نحوه توزیع نفت
مردم روستای محروم چشمه‌شور سرخس که تا پارسال سهمیه نفت سفید را در خود روستا تحویل می‌گرفتند، حالا مجبورند با تصمیم شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سوخت را از محل جایگاه عرضه، یعنی روستایی دیگر با دو برابر هزینه تحویل بگیرند و این امر موجب گلایه اهالی این روستا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در آستانه فصل زمستان و هرساله یکی از مسائلی که روستاهای بدون گاز شهرستان گازخیز سرخس در فصل سرما با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، مسئله تامین نفت سفید و شیوه توزیع آن در روستاها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

سال گذشته نیز در برخی روستاهای شهرستان از جمله شورلق و چکودر این مسئله و همچنین کمبود گاز مایع خود را نشان داد و در همین رسانه به آن پرداخته شد؛ جمعیت ساکنان این روستاها افزایش یافته و چندین سال است که سهمیه خانوارها بر اساس رشد جمعیتی افزایش نیافته که نتیجه آن نارضایتی مردم از این وضعیت سهمیه‌بندی است.

,

امسال نیز با آغاز سرمای هوا توزیع نفت سفید در روستاهای بدون گاز این شهرستان در حال انجام است، اما این بار گلایه‎‌هایی از مردم روستای چشمه شور به این رسانه درباره نحوه حمل و تحویل سوخت رسیده است.

,

آقای علیمیرزایی، یکی از اهالی روستای چمشه شور سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: نفت سفید هر سال تا محل خود روستا حمل می‌شد، اما امسال با تصمیم شرکت پخش فرآوردهای نفتی، نفت تا روستای گنبدلی حمل می‌شود و مردم روستای چشمه شور مجبورند با هزینه دو برابری سهمیه نفت خود را دریافت کنند.

,

وی افزود: سال گذشته برای دریافت سهمیه نفت حدود 35 هزار تومان هزینه پرداخت می‌کردیم، اما امسال به دلیل اضافه شدن کرایه این مبلغ 60 هزار تومان شده است.

,

این ساکن روستای چشمه شور تصریح کرد: جاده روستا مناسب نیست و اگر برف یا بارش باران داشته باشیم، با این جاده خراب در تامین نفت به مشکل می‌خوریم، ضمن اینکه کسی که ماشین ندارد، مشکلات او دو برابر می‌شود.

,

اسحاق تیموری، بخشدار مرکزی سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: علت اینکه تانکرها نفت را دیگر به روستاها حمل نمی‌کنند، به خاطر این است که به سیستم «جی.پی.اس» مجهز شدند و نمی‌توانند خارج از جایگاه محل عرضه، نفت را حمل کنند.

,

«نفت سفید» فقط در جایگاه محل عرضه قابل دریافت است

, «نفت سفید» فقط در جایگاه محل عرضه قابل دریافت است, «نفت سفید» فقط در جایگاه محل عرضه قابل دریافت است,

وی تصریح کرد: تانکرهای حمل نفت سفید شرکت پخش فرآورده‌های نفتی پس از بارگیری، سوخت را به جایگاه محل عرضه یعنی روستای گنبدلی تحویل می‌دهند.

,

بخشدار مرکزی سرخس با تاکید بر اینکه این تصمیم برای جلوگیری از قاچاق سوخت انجام شده است، گفت: اگر سوخت به غیر از مسیری که برای تانکر تا جایگاه محل عرضه در نظر گرفته شده باشد، به نقطه دیگری حمل شود، هم راننده و هم متصدی جایگاه جریمه می‌شوند.

,

تیموری بیان کرد: از روستاییان عزیز درخواست داریم تا در زمان مناسب نسبت به تامین سهمیه نفت خود اقدام کنند تا در فصل سرما دچار مشکل نشوند.

,

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی نیز پیش از این در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که از مرداد ماه امسال، متقاضیان نفت سفید باید با ثبت نام در سامانه درخواست فرآورده نفتی به آدرس newtejaratasan.niopdc.ir نسبت به ثبت مشخصات و احراز هویت در این سامانه اقدام می‌کردند.

,

وی همچنین تصریح کرد، که توسعه دولت الکترونیک و لغو مبادلات کاغذی و پولی علاوه بر پیشگیری از شیوع کرونا، امکان نظارت بیشتر بر توزیع و مشخص شدن مصرف کننده‌های واقعی را فراهم می‌کند.

,

اصغری خاطرنشان کرد: در سیستم قبلی کوپن‌ها خرید و فروش می‌شد و دست دلالان برای سوء استفاده باز بود اما با این اقدام جلو سوء استفاده گرفته می‌شود؛ همچنین توزیع گاز مایع و نفت سفید پیش از این به صورت حواله دستی و از طریق عوامل توزیع انجام می‌شد که این کار مشکلات بسیار برای شهروندان داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه