اخبار داغ

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

طرح مجلس؛ اعمال قدرت در برابر دشمن است/ فایده‌های برجام چه بود؟

طرح مجلس؛ اعمال قدرت در برابر دشمن است/ فایده‌های برجام چه بود؟
خسروی با بیان این‌که متاسفانه تجربه نشان داده است که تاکنون آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، به هیچ‌کدام از تعهداتشان در برجام عمل نکرده‌اند گفت: طرح مجلس با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اعمال قدرت در برابر دشمن و وادارکردن کشورهای 1+4 جهت عمل به تعهداتشان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی، در خصوص طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی با عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اظهار کرد: این طرح از قبل در مجلس مطرح بود و فوریت اول آن چندین هفته قبل در مجلس به تصویب رسیده بود اما با حادثه ترور دانشمند شهید فخری‌زاده، مجلس مصمم شد تا یک فوریت آن را به دو فوریت تبدیل کند و در عمل برای آن شدت بیشتری ایجاد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: این طرح با ارسال به شورای نگهبان و رفع اشکالات جزئی آن (اجرای آن از مدت یک ماه به دو ماه افزایش پیدا کرد) مصوب شد و رئیس مجلس نیز آن را برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ کرد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر منصفانه به این طرح نگاه کنیم، می‌بینیم که به نفع تمام کشور است به خصوص به نفع دولت که مجری این طرح است.

,

طرح مجلس؛ پشتوانه مذاکره‌کنندگان و اعمال قدرت در برابر طرف مقابل است

, طرح مجلس؛ پشتوانه مذاکره‌کنندگان و اعمال قدرت در برابر طرف مقابل است, طرح مجلس؛ پشتوانه مذاکره‌کنندگان و اعمال قدرت در برابر طرف مقابل است,

خسروی با بیان این‌که در واقع این طرح پشتوانه‌ای برای دولت است افزود: اگر فرض مثال اگر قرار باشد مذاکره ای با تیم جدید دولت آمریکا صورت گیرد، این طرح پشتوانه ای برای مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی است. اکنون مذاکره کنندگان در تمام دنیا از پشتوانه های سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... برخوردار هستند.

,

وی اظهار کرد: خوشبختانه در مذاکراتی که قبلا انجام شد، یک برگ حمایتی ما، پیشرفت‌های نظامی بوده است.

,

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس با تصویب این طرح دنبال این است تا کشورهای 1+4 را در خصوص عمل به تعهداتشان، متعهد کند. متاسفانه تجربه نشان داده است که تاکنون آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها، به هیچ‌کدام از تعهداتشان در این توافق عمل نکرده‌اند.

,

خسروی با تاکید بر اینکه اگر ما در برابر عدم عمل به تعهدات طرف های مذاکره، اعمال قدرت نکنیم، آنها جسورتر خواهند شد، گفت: بر اساس فرمایش امیرالمومنین(ع) نباید در مقابل دشمن منفعل بود، این طرح مجلس نیز فقط به معنی اعمال قدرت است. البته این طرح؛ طرح جدیدی نیست و فقط قانون را محکم تر کرده است.

,

فایده‌های برجام چه بود؟

, فایده‌های برجام چه بود؟, فایده‌های برجام چه بود؟,

وی ادامه داد: در این بین برخی افراد این طرح را به ضرر جمهوری اسلامی ایران می دانند که باید در پاسخ به این افراد گفت اگر این طرح به ضرر کشور است؛ آنها فایده های 7 سال اخیر را نام ببرند. مگر حتی آب خوردن ما هم به دشمن بستگی نداشت؟ مگر قرار نبود همه تحریم ها لغو شود؟ مگر برخی از دوستان اعلام نمی کردند که با اجرایی شدن برجام روزانه میلیون ها دلار وارد کشور می شود؟ 

, وی ادامه داد: در این بین برخی افراد این طرح را به ضرر جمهوری اسلامی ایران می دانند که باید در پاسخ به این افراد گفت اگر این طرح به ضرر کشور است؛ آنها فایده های 7 سال اخیر را نام ببرند. مگر حتی آب خوردن ما هم به دشمن بستگی نداشت؟ مگر قرار نبود همه تحریم ها لغو شود؟ مگر برخی از دوستان اعلام نمی کردند که با اجرایی شدن برجام روزانه میلیون ها دلار وارد کشور می شود؟ ,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه هیچ کدام از این تعهدات عملی نشده است، افزود: مگر رئیس کل سابق بانک مرکزی اعلام نکرد که هیچ چیزی از برجام نصیب ما نشد؟ مگر وزیر امور خارجه اعلام نکرد که اجازه افتتاح یک حساب بانکی را هم به ما نمی دهند؟ مگر عراقچی عضو تیم مذاکره کننده اعلام نکرد که عایدی ما از برجام تقریبا هیچ است؟ حالا این طرح چه ضرری دارد؟

, عراقچی عضو تیم مذاکره کننده اعلام نکرد که عایدی ما از برجام تقریبا هیچ است؟,

چرا نباید دشمن به تعهدات خود عمل کند؟

, چرا نباید دشمن به تعهدات خود عمل کند؟, چرا نباید دشمن به تعهدات خود عمل کند؟,

خسروی با تاکید بر اینکه ما با این طرح فقط طرف مقابل را متعهد می کنیم، گفت: برخی افراد عنوان می کنند که این طرح، بهانه دست دشمن می‌دهد اما این اصلا بهانه هم نیست. چطور ما به همه تعهدات خود در برجام از جمله محدود کردن سانتریفیوژها، دادن اورانیوم غنی شده و عدم استفاده از راکتور آب سنگین اراک عمل کنیم اما طرف مقابل به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکند؟

,

وی تصریح کرد: در مواد 9 گانه این طرح مجلس تاکید شده است که اگر در توافق برجام، اروپایی ها به تعهدات خود در خصوص لغو تحریم ها، فروش نفت و برگشت ارز به کشور عمل کنند، ما هم به تعهدات خود از جمله پروتکل های الحاقی که با اختیار آن را پذیرفتیم، عمل خواهیم کرد.

,

رئیس مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: در واقع این طرح مجلس ضمانت اجرایی است برای اینکه اروپایی ها و سایر طرف های قرارداد، وادار به انجام تعهداتشان شوند.

,

اگر طرح مجلس اشکال دارد؛ دولت لایحه بدهد

, اگر طرح مجلس اشکال دارد؛ دولت لایحه بدهد, اگر طرح مجلس اشکال دارد؛ دولت لایحه بدهد,

خسروی با اشاره به اینکه بر اساس اصل 77 قانون اساسی تمامی تعهدنامه ها باید توسط مجلس به تصویب برسد، افزود: برای تصویب این طرح نظر بسیاری از مسئولان و کارشناسان امنیتی، اطلاعاتی، شورای امنیت ملی و ... گرفته شده و ماه ها روی آن بحث شده است.

,

وی تاکید کرد: قانون تا زمانی که قانون است، باید اجرا شود. اما اگر نقص و اشکالی هم دارد، دولت می تواند در خصوص آن لایحه ارائه دهد.

,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از بندهای 9 گانه این طرح، ضمانت اجرای آن است و اگر این طرح  در مدت دو ماهه خود اجرا نشود، بحث های حقوقی آن پیگیری خواهد شد.

,

خسروی اشاره‌ای به شهادت شهید فخری‌زاده داشت و گفت: پس از شهادت این دانشمند بزرگ، هر نهاد و بخشی از کشور وظیفه‌ای دارد.

,

وی افزود: بخش علمی و دانشگاهی کشور این است که راه علمی این دانشمند شهید را ادامه دهد و اجازه ندهند علم او بر زمین بماند.

,

پاسخ نظامی به عاملان ترور شهید فخری‌زاده باید پشیمان‌کننده باشد

, پاسخ نظامی به عاملان ترور شهید فخری‌زاده باید پشیمان‌کننده باشد, پاسخ نظامی به عاملان ترور شهید فخری‌زاده باید پشیمان‌کننده باشد,

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون تمام دنیا پذیرفته و این حق را به ما می دهد که در برابر ترور این نخبه، از خود دفاع کنیم و انتقام او را بگیریم، تصریح کرد: بخش اطلاعاتی و نظامی کشور وظیفه دارد تا ضربه به موقع، به جا، به اندازه و پشیمان کننده ای را به عاملان ترور وارد کند. البته این ضربه حتما باید پشیمان کننده باشد، در غیر این صورت دشمن جسورتر می شود که البته طرح مجلس هم در همین خصوص است.

,

خسروی ادامه داد: دولت هم باید در مجامع حقوقی بین المللی این موضوع را مطرح و مورد پیگیری قرار دهد. با توجه به اینکه دست صهیونیست ها در انجام این ترور کاملا مشهود است، اگر اطلاعات دانشمندان ما توسط برخی افراد مانند بازرسان آژانس اتمی لو رفته است، دولت باید مراقبت کند تا به این بهانه سرمایه‌های بزرگ علمی کشور از دست نرود و این اتفاقات دوباره تکرار نشود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه