اخبار داغ

آشِ شورِ دولت فعلی برای دولت آینده؛

مقصودی: بودجه ۱۴۰۰ فشار بر اقشار کم درآمد را بیشتر می‌کند/ دلار ۱۰۰ درصد اما حقوق‌ها ۲۵ درصد افزایش یافت

مقصودی: بودجه ۱۴۰۰ فشار بر اقشار کم درآمد را بیشتر می‌کند/ دلار ۱۰۰ درصد اما حقوق‌ها ۲۵ درصد افزایش یافت
نماینده سابق مجلس درخصوص بودجه 1400 گفت: این بودجه بسیار غیر واقع بینانه بوده و از طرف دیگر تنها فشار اقتصادی را بر اقشار کم درآمد بیشتر می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مقصودی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و کارشناس اقتصادی، در خصوص بودجه ۱۴۰۰ و حاشیه های آن اظهار داشت: اولین ایراد عدم حضور رئیس جمهور در مجلس برای تقدیم لایحه بودجه است؛ عدم حضور روحانی نماینده لجبازی او با مردم بود که باید این مساله برای مردم شفاف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه این بودجه بیشتر برای دولت بعدی در نظر گرفته شده است عنوان کرد: در این بودجه به اقشار ضعیف مانند کمیته امداد و بهزیستی توجهی نشده است؛ چرا که در بودجه یارانه های نقدی و معیشتی افزایش پیدا نکرده است.

,

نماینده سابق مجلس در ادامه افزود: با این بودجه فشار بر اقشار کم درآمد و فعالان اقتصادی جزء بسیار بیشتر از قبل می شود چرا که درآمد های مالیاتی دولت در این بودجه به ۲۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و این در شرایطی است که درآمدهای مردم در سال ۱۳۹۹ به خاطر کرونا به شدت کاهش پیدا کرده است و اخذ این مالیات از آنها ناعادلانه است.

,

مقصودی با بیان اینکه دولت شناختی از معیشت مردم ندارد تصریح کرد: قیمت دلار در بودجه ۱۴۰۰ بالا رفته و این یعنی چراغ سبز دولت برای افزایش قیمت دلار که در نهایت این مساله و افزایش قیمت ارز باعث افزایش قیمت تمام شده کالاها شده و بر همین اساس معیشت افراد حقوق بگیر مانند کارمندان و کارگران روز به روز سخت تر می‌شود.

,

وی در ادامه گفت: نرخ افزایش قیمت دلار حدود ۱۰۰ درصد است و قیمت آن ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پیش بینی شده اما میزان افزایش حقوق کارمندان و حقوق بگیران تنها ۲۵ درصد لحاظ شده و در واقع افزایش قیمت ها ۴ برابر افزایش حقوق هاست.

,

نماینده سابق مجلس به عدم افزایش وام ازدواج جوانان هم اشاره کرده و گفت: با توجه به افزایش قیمت لوازم خانگی در یک سال گذشته، انتظار می رفت که حداقل میزان وامم ازدواج افزایش پیدا کند اما در همین راستا شاهد بودیم میزان وام ازدواج افزایش پیدا نکرده است و نمایندگان عزیز باید این موضوع را اصلاح کنند.

,

مقصودی با توجه به اینکه مالیات ها از یک سو و دلار از سوی دیگر افزایش پیدا کرده است به جرات می توانیم بگوییم با افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده معیشت مردم وضعیت نامناسبی خواهد داشت و از طرف دیگر شاهد افزایش فاصله طبقاتی خواهیم بود.

,

وی ضمن انتقاد از میزان بودجه در نظر گرفته شده برای توسعه کشاورزی هم گفت: مجلس باید نگاه ویژه ای به کشاورزان داشته باشد و در همین راستا باید از محل صندوق بودجه لازم برای احداث سدهای خاکی، توجه به کشاورزی و از همه مهم تر تخصیص سوبسید به محصولات کشاورزی موجود در سبد غذایی مردم در نظر گرفته شود.

,

نماینده سابق مجلس گفت: مجلس باید در نظر داشته باشد که این بودجه برای دولت بعدی خواهد بود و نگاه دولت آینده با دولت فعلی به لحاظ توجه به اقتصاد و معیشت مردم متفاوت خواهد بود و از طرف دیگر تحقق بودجه ۱۴۰۰ به نیمه دوم سال بر می خورد و از همین جهت این بودجه برنامه ای است که دولت فعلی برای دولت بعدی می ریزد.

,

انتهای پیام/
منبع: جهت
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه