اخبار داغ

فرمانده سپاه کاشمر:

بسیجیان کاشمر در طرح "مسجد سنگر سلامت" به دنبال قطع زنجیره کرونا هستند

بسیجیان کاشمر در طرح "مسجد سنگر سلامت" به دنبال قطع زنجیره کرونا هستند
یعقوبیان با بیان اینکه بیماریابی، امدادرسانی، کمک معیشتی و امربه‌معروف بهداشتی از جمله وظایف پایگاه‌های بسیج در طرح مسجد سنگر سلامت است، گفت: غربالگری در این طرح با هدف شناسایی بیماران انجام می‌شود تا مراجعه به مراکز درمانی کاهش زنجیره انتقال بیماری قطع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی یعقوبیان، فرمانده سپاه کاشمر در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: طرح جدید مسجد سنگر سلامت از ابتدای آذرماه در کاشمر با هدف کمک به اقشار آسیب‌پذیر آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با عنوان مسجد سنگر سلامت از طریق سپاه استانی به شهرستان ابلاغ شد و بر اساس ساختار موجود پایگاه سلامت شهرستانی را تشکیل دادیم، خاطرنشان کرد: بیماریابی، امدادرسانی، کمک معیشتی و امربه‌معروف بهداشتی از جمله وظایف پایگاه‌های بسیج در این طرح است.

,

فرمانده سپاه کاشمر با تأکید بر اینکه در این طرح شبکه بهداشت و درمان، سپاه، بسیج جامعه پزشکی و امور مساجد مشارکت دارند، تصریح کرد: این طرح به‌صورت محله محور و مسجد محور برگزار می‌شود و سه محله شهید نیازمند، حسین‌آباد و قائم نیز در شهرستان برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

,

وی با اشاره به اینکه شناسایی افراد مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا نیز از اهداف اصلی اجرای این طرح است تا بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را از مبدأ قطع کنیم، اذعان کرد: فرمانده پایگاه بسیج و هیئت امناء مساجد از ارکان اصلی این طرح در هر محله هستند که به درب خانه‌ها مراجعه می‌کنند و به افراد بر اساس ساختار شبکه بهداشت مصاحبه و صحبت می‌کنند.

,

یعقوبیان با بیان اینکه افراد مشکوک را به مراکز درمانی هدایت می‌کنند و تا مراحل درمان یا قرنطینه آنها پیگیری شود، عنوان کرد: 14 روز قرنطینه نیز بحث مشاوره‌ها و حمایت‌های معیشتی از افراد صورت می‌گیرد و سبدهای معیشتی با کمک بسیج سازندگی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت در این ایام توزیع شده است.

,

وی با تأکید بر اینکه قرارگاه جهادی مردمی شهرستان هم در این ایام فعال شد و در بحث‌های حمایتی، پشتیبانی و معیشتی فعالیت می‌کند، تشریح کرد: غربالگری نیز با هدف شناسایی بیماران انجام می‌شود تا مراجعه به مراکز درمانی کاهش پیدا کند.

,

فرمانده سپاه کاشمر همچنین بیان کرد: در طرح مسجد سنگر سلامت شهرستان کاشمر، 1261 بسته معیشتی اهدا شد و همچنین 1703 نفر آموزش، 44 خدمات پرستاری، 513 مورد مشاوره پزشکی، 912 مورد توزیع غذا و میوه و  6710 مورد امربه‌معروف سلامت صورت‌گرفته است و بیش از 10 هزار ماسک بین افراد مختلف توزیع شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه