اخبار داغ

خدمات جهادگران در طرح مسجد سنگر سلامت ادامه دارد؛

بهورزان؛ جهادگران خط مقدم مبارزه با کرونا در نقاط محروم روستایی

بهورزان؛ جهادگران خط مقدم مبارزه با کرونا در نقاط محروم روستایی
با شیوع بیماری کرونا خدمات جهادگران بسیجی در طرح مسجد سنگر سلامت ادامه دارد و در این راستا بهورزان در مناطق محروم روستایی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس مشارکت فعال و مؤثری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ در شرایطی که بیماری کرونا شهرها  و روستاها را آلوده کرده بهورزان در مناطق روستایی و محروم سپر بلای کرونا در برابر مردم هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

چند وقتی است مردم کشورمان، در کنار مردم سایر کشورهای دنیا درگیر ویروس کووید 19 هستند و در این میان تمام اقشار و گروه‌های جامعه از مسئولان گرفته تا گروه‌های مردمی در نقاط مختلف این مرز و بوم، متحد و منسجم در مقابله و پیشگیری از شیوع گسترده این ویروس وارد عمل شده و بی‌شک تداوم این تلاش‌ها می‌تواند درمقابله با این ویروس خطرناک مؤثر باشد.

,

 

,

, ,

بهورزان در خانه های بهداشت روستاهای دورافتاده همانند سایر کادر درمان با ایثار وفداکاری در کنار مردم خدمات رسانی بهداشتی و پیشگیری از بیماریها را دنبال می کنندو حضور پررنگی دارند که کمتر دیده شده‌اند.

,

بهورزان انسان‌های فداکاری که در روستاها و مناطق محروم در کنار مردم هستند، تا سلامت آنها به خطر نیفتد به عنوان نخستین محل دسترسی مردم در حوزه بهداشت و سلامت به شمار می‌روند و نقشی مهمی را در سلامت جامعه علی الخصوص در زمان شیوع کرونا بر عهده دارند.

,

 

,

, ,

حسین بادوست، بهورز روستای ابرده و زشک شاندیز در گفت‌وگو با صبخ‌توس، اظهار کرد: بهورزان در راستای پیشگیری از بیماری ها اقدام می کنند و در زمان شیوع کرونا نیز در حیطه مراقبت ها و آموزش به بیماران و اطرافیان بیمار فعالیت دارند.

,

وی افزود: همه افراد خانوار در روستاها دارای پرونده سلامت هستند که تمام رخدادهای بیماری واگیردار و غیر واگیردار ثبت می شود و بهورز بر این اقدامات به منظور پیگیری بیماری ها در روستا نظارت دارد.

,

 

,

, ,

این بهورز خانه بهداشت روستا با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا موارد مشکوک پیگیری می شود گفت: در سطح روستاها بحث اموزش به صورت مجازی و حضوری برای گروه های هدف و بیماریابی غربالگری صورت می گیرد که بر همین اساس طی سه نوبت بیماران مشکوک به کرونا غربالگری شدند و علایم بیماری در سطح روستاها کنترل می شود و به خانه های بهداشت راهنمایی شدند.

,

وی ضمن تأکید بر آموزش اقدامات بهداشتی و اهمیت قرنطینه دو هفته ای برای بیمار و اطرافیان بیمار افزود: پس از غربالگری، پیگیری سلامت بیماران دارای اهمیت است که این مهم توسط بهورزان روستایی انجام می‌شود و در ابتدای هر روز لیست مراقبت های کرونایی مورد بررسی قرار می گیرد.

,

, ,

بادوست ادامه داد: بهورزان اولین سنگر و سربازان خط مقدم در برابر بیماری کرونا محسوب می شوند و در راستای اجرای هر چه دقیق تر دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در منطقه اقدام می کنند.

,

وی افزود: عملکرد بهورزان باتوجه به حضور همیشگی در روستاها به عنوان یک مزیت محسوب می شود و اقدامات مفیدی در سطح روستاها و نقاط محروم انجام می دهند.

,

این بهورز منطقه روستایی با بیان اینکه بهورزان اشراف کامل بر وضعیت سلامت منطقه خودشان دارند تصریح کرد: بهورزان در طرح مسجد سنگر سلامت با همکاری سپاه به عنوان رابط سلامت فعال هستند و پیگیر سلامت مردم روستا هستیم.

,

, ,

وی با تأکید بر این مطلب که در حوزه بهداشتی مردم روستا توقع توزیع ماسک و مواد ضدعفونی توسط خانه‌های بهداشت دارند و توان این کار را نداریم افزود: باید امکانات بیشتری برای مقابله با کرونا در سطح نقاط محروم در نظر گرفته شود.

,

بادوست خاطرنشان کرد: شاهد هستیم در مقایسه با حوزه درمان برای تجهیزات ساده نیز باید نامه‌نگاری و روند اداری طولانی طی شود در حالیکه قطعا برای پیشگیری از هر نوع بیماری علی الخصوص بیماری‌های واگیردار باید به خط مقدم سلامت و نقاط محروم بهای بیشتری داده شود تا مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش یابد.

,

, ,

وی با اشاره به اینکه به هر میزانی در حوزه پیشگیری اقدام شود نوعی سرمایه گذاری و آینده نگری است افزود: به صحنه امدن جهادگران بسیجی در طرح سنگر سلامت بسیار مطلوب است چراکه با طرح مسجد سنگر سلامت، بسیجیان به افرادی که در قرنطینه هستند و دچار مشکلات مالی و معیشتی هستند رسیدگی دارند، مشکلات بهداشتی رفع شده و موجب قطع شدن زنجیره شیوع این بیماری خواهد شد.

,

این بهورز منطقه روستایی گفت: نیکوکاران و خیران در زمینه کمک رسانی به جهادگران سلامت و طرح سنگر سلامت در نقاط محروم می‌توانند مشارکت داشته باشند تا طرح مؤثرتر و با جامعیت بیشتری اجرایی شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه