اخبار داغ

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد

توزیع محدود واکسن‌ آنفولانزا در بین کودکان زیر 5 سال در زنجان

توزیع محدود واکسن‌ آنفولانزا در بین کودکان زیر 5 سال در زنجان
نوبرانی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از توزیع واکسن‌های آنفولانزا در بین کودکان زیر 5 سال در زنجان خبرداد و گفت: این واکسن‌ها در بین کودکانی که بیماری زمینه‌ای دارند توزیع می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم نوبرانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: توزیع واکسن آنفولانزا در استان زنجان قرار است از هفته آینده در سطح استان زنجان از طریق داروخانه‌ها انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه واکسن‌های آنفولانزا بسیار محدود است و بنابراین برای همه افراد جامعه در نظر گرفته نشده است تصریح کرد: در خصوص نحوه توزیع این واکسن‌ها تصمیم‌های متعددی گرفته شد و در ابتدای قرار بود این واکسن‌ها در بین همه کودکان زیر 5 سال توزیع شود اما به دلیل محدودیت واکسن‌ها از این تصمیم صرف نظر شد.

,

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: در نهایت تصمیم بر این شد واکسن در بین کودکان زیر 5 سالی که بیماری زمینه‌ای دارند توزیع شود.

,

وی با تاکید براینکه در صورت اینکه واکسنی اضافه بماند در بین افراد بالای 5 سال که  بیماریهای زمینه‌ای دارند توزیع خواهد شد گفت: براساس برآورد اولیه‌‌ای که انجام شده تعداد واکسن‌ها جوابگوی کودکان زیر 5 سال نخواهد بود.

,

نوبرانی با تاکید براینکه این واکسن‌ها برای همه کودکان زیر 5 سال نیست و هر کسی هم نمی‌تواند این واکسن‌ها را دریافت کند افزود: با خانواده‌ کودکانی که مشکل بیماری‌های زمینه‌ای دارند جهت دریافت واکسن تماس گرفته خواهد شد.

,

وی با تاکید براینکه محدودیت توزیع واکسن به موضوع کاهش واردات برمی‌گردد خاطر نشان کرد: بر روند توزیع واکسن‌ها هم به صورت کامل نظارت خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه