اخبار داغ

کارشناس و مشاور خانواده در گفتگو با صبح زاگرس مطرح کرد:

سبک زندگی ایرانی و اسلامی مهمترین عامل کاهش آسیب های اجتماعی

سبک زندگی ایرانی و اسلامی مهمترین عامل کاهش آسیب های اجتماعی
کارشناس و مشاور خانواده گفت: تغییر سبک زندگی و توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی بر پایه آموزه های دینی و اخلاقی می تواند خنثی کننده تمام توطئه ها و برنامه های دشمنان و عاملی مهم برای کاهش آسیب های اجتماعی باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیده جعفری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، با اشاره به نقش خانواده در ساختار هدفمند جامعه گفت: امروز خانواده به عنوان رکن رکین جامعه محسوب می شود که نقش مهمی در کاهش و یا افزایش آسیب های اجتماعی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود: عدم نگاه محبت آمیز بین اقشار مختلف جامعه و کاهش این مولفه مهم در سبک زندگی ما باعث افت شدید محبتی بین فرزندان و والدین و والیدن و فرزندان شده است که این یک خلا جدی در ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

,

این کارشناس مشاوره تصریح کرد:آسیب‌های اجتماعی گستره زیادی دارد، اولین و اساسی‌ترین آسیبی که زمینه‌های بروز و ظهور آسیب‌های بعدی را به وجود بیاورد، کانون خانواده است.

,

وی افزود: آسیب های اجتماعی دارای ابعاد و شاخصه های زیادی در حوزه‌های اعتیاد، خانواده، طلاق، بهزیستی روانی جامعه و غیره وجود دارد که به عنوان آسیب‌های اصلی و اساسی مورد توجه است، اما سر منشأ این آسیب‌ها که باعث بروز درگیری‌ها در جامعه، رفتارهای خشن، نزاع، پرخاشگری در جامعه می‌شود، در "خانواده" است.

,
 
,

جعفری گفت: اگر به درستی به رشد فکری، فرهنگی در نظام خانواده به عنوان مبنای اساسی شکل گیری جامعه توجه داشته باشیم می توانیم شاهد چشمگیر آسیب ها در جامعه باشیم.

,

کارشناس مشاوره و روانشناسی گفت: آموزش یکی از راهکارهای مهم در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص خانواده ها است که متاسفانه به این مهم در بیشتر خانواده ها اصلا توجه نمی شود.

,

وی افزود: گسترش شبکه های ارتباطی و شبکه های مجازی برای ارتباط بیشتر بین افراد در سراسر جهان است ولی متاسفانه به دلیل عدم درک درست و فقر سواد رسانه ای این ابزار مهم توسعه ای باعث چالش و بحران در سبک زندگی ما شده است.

,

جعفری گفت: کاهش ارتباطات کلامی میان افراد خانواده به خصوص زوجین یکی از چالش های راهبردی و مهم در سطح جامعه است که این معظل جدی باید با ارائه راهبردهای تربیتی و آموزشی از سوی متولیان امر و دستگاه های فرهنگی آموزش داده شوند.

,

کارشناس مشاوره و روانشناسی گفت: اگر قدری به روابط زن و شوهر در شبکه های اجتماعی توجه کرده باشید از صبح تا زمانی که وقت خواب در ساعات پایانی شب است همه بعد از کار روزانه کاملا سرگرم شبکه های اجتماعی هستند و ارتباطات کلامی در بین زن و شوهر به کمترین سطح ممکن و تنها به بله و خیرها خلاصه می شود که این خود آغاز یک انشقاق جدی در خانواده است.

,
 
,

وی تاکیدکرد: کاهش ارتباطات کلامی باعث فاصله انداختن بین زن و شوهر می شود و این یعنی آغاز فاصله های عاشقانه، کاهس سطح ارتباطات زن و شوهری و زمینه ساز متزلزل کردن بنیان خانواده دقیقا چیزی که دشمنان و غرب گرایان به دنبال آن هستند.

,

این کارشناس مشاوره گفت: اما برای کاهش آسیب های اجتماعی باید چکار کنیم، باید ابتدای تغییری در رفتارهای خودمان به عنوان والدین ایجاد کنیم و سطح ارتباطات کلامی را از شبکه های مجازی به جریان واعقی زندگی برگردانیم و میزان محبت به فرزندانمان را نسبت به گذشته چندین برابر کنیم .

,

وی افزود: یکی از دلیل های اصلی افزایش آسیب های اجتماعی در حوزه خانواده ها کاهش سطح محبت و نگاه نفرت آمیز فرزندان از تبعیض های رفتاری والدین است که اگر به یک میزان به همه فرزندان محبت کنیم و خنثی کننده این نگاه باشیم بدانید در زمینه کاهش آسیب های خانواده کاری اساسی کردیم.

,

جعفری گفت: طلاق بین والدین ، اعتیاد والدین دو موضوع مهم و ریشه ای در افزایش آسیب های اجتماعی است که در بازجویی ها اکثر متهمان و یا عاملین برخی نزاع ها و قتل ها به خوبی این دو اصل غیرقابل انکار آشکار است.

,

وی در پایان گفت: تغییر سبک زندگی و توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی بر پایه آموزه های دینی و اخلاقی و تغییر رفتارهای والدین در طراز یک خانواده اصیل ایرانی و اسلامی می تواند خنثی کننده تمام توطئه ها و برنامه های دشمنان و عاملی مهم برای کاهش آسیب های اجتماعی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه