اخبار داغ

رئیس اتاق اصناف کهگیلوه و بویراحمد در ستاد کرونا مطرح کرد:

صدای شکسته شدن استخوان اصناف شنیده می شود

صدای شکسته شدن استخوان اصناف شنیده می شود
رئیس اتاق اصناف استان با بیان اینکه در ایامی تعطیلی کرونا مشکلات و خسارت های زیادی برای آنها بوده است، گفت: چرا محدویت ها یکسان نیست و برخی فروشگاه ها تا ساعت ۱۲ شب باید باز باشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس رئیس اتاق اصناف در این مراسم گفت: صدای ۶۵۰۰ واحد صنفی که در ایام آخر کرونا تعطیل شد و بالای  ۶ مرحله تعطیلی داشتند  و همچنین ۹۰ روز تعطیل بودند، صدای ضجه بازاریان شنیده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
 
,
ارشدی بیان کرد: اصناف ورشکسته، درآمدها رکود، چک ها برگشته خورده، ناهماهنگی در ستاد کرونا کشوری برای استان پیاده می شود به نظر می رسد کارها کارشناسی نیست، به عنوان مثال گل فروشی که محصولات آنها  عمر محدود دارد دچار خسارت و آسیب می شود یا کسانی که کالای مصرفی خوراکی دارند باید شرایط از قبل  پیش پیش بینی شده باشد.
,
 
,
ارشدی گفت:محدودیت ها باید یکسان باشد به عنوان مثال فروشگاهی مانند کوروش تا ساعت ۱۲ شب باز است.
,
 
,
وی افزود : اصناف شهر یاسوج اصناف قدرتمند نیستند که مدام تعطیل باشند باید تدبیری اندیشه شود یا حداقل تنفسی برای آنها درنظر گرفته شود
,
 
,
کلانتری در پاسخ گفت: یک نفر راضی نیست شغلی تعطیل شود اما بازگشایی اصناف سبب افزایش بیماری کرونا می شود و  جنازه ها و بیماران کرونایی بیشتر می شود .
,
 
,
استاندار گفت: از زمان راه اندازی قرار گاه عملیاتی کشوری  کل دستورات از ستاد ملی گرفته می شود و کل بستری ها و آسیب ها را وزرات بهداشت و شاخص های رنگ بندی مشخص کرده است شهرستانی که وضعیت قرمز است باید همچنان اصناف تعطیل باشد
,
 
,
وی بیان کرد: بحث بیمه اصناف و تسهیلات و بسته های اقتصادی برای آنها در نظرگرفته شده و مشاغل کوچک شامل ۴ میلیون نفر تسهیلات دریافت می کنند.
,
 
,
 
,
کلانتری گفت: در خصوص اصناف با تهران صحبت هایی شد اما شاخص ها زرد و نارنجی و قرمز فعالیت اصناف را مشخص می کند و مصوبات ستاد کرونا در حکم قانون است.
,
 
,
 
,
وی بیان کرد :اختیارات استان با استفاده از   مصوبات ستاد ملی کرونا بوده و در حکم قانون است و باید اجرا شود تا شرایط تغییر کند و تصمیمات برای خروج از بحران و به دلیل شرایط اضطراری است .
,
 
,
گفتنی است با توجه به شرایط  قرمز کرونا در شهرستان بویراحمد تعطیلی اصناف که محدودیت های یک هفته و تمدید آن مد نظر است همچنان باید ادامه داشته باشد زیرا سلامت مردم در درجه اولویت است .
,
 
,
در همین رابطه طبق آنچه که در ستاد کرونا مطرح شد نبود محدودیت یکسان، باز بودن برخی فروشگاه های بزرگ تا ساعت ۱۲ شب، نظارت تنها بر مرکز شهر یعنی میدان شهدا و هفت تیر، نگرانی اصناف از چک های برگشتی و ضرورت تدبیر توسط بانک های استان در ایام تعطیلی اصناف  و نبود منبع درآمد برای پرداخت اقساط و چک ها نگرانی های را برای اصناف و مردم به وجود آورده است که باید توسط ستاد استانی کرونا مورد بررسی قرار گیرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه