اخبار داغ

زنگنه: اوپک‌ پلاس تصمیم عاقلانه‌ای گرفت

زنگنه: اوپک‌ پلاس تصمیم عاقلانه‌ای گرفت
وزیر نفت گفت: به نظر می‌رسد این تصمیم که با جلب نظر اعضا گرفته شد، عاقلانه است و بعید می‌دانم تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر بازار داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن زنگنه پس از برگزاری دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک‌پلاس در جمع خبرنگاران گفت: کاهش تولیدی که تا پایان سال جاری میلادی داریم 7 میلیون و 700 هزار بشکه است که این مقدار کاهش تولید برای ماه ژانویه 2021 به 7 میلیون و 200 هزار بشکه تغییر یافت و مقدار کاهش تولید در ماه‌های پس از ژانویه نیز در نشست‌های بعدی وزارتی اوپک‌پلاس مشخص می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: اگر طی ماه‌های آینده نیز برای تغییر سطح کاهش تولید تصمیمی گرفته شود، به هر حال این مقدار بیش از 500 هزار بشکه نخواهد بود.
,
 
,
زنگنه با بیان اینکه تصمیم نهایی در ماه‌های آینده و در نشست‌های آینده گرفته می‌شود، ادامه داد: هر تصمیمی در این زمینه تابع عرضه و تقاضای بازار خواهد بود و به نظر می‌رسد این تصمیم که با جلب نظر اعضا گرفته شد، عاقلانه است.
,
 
,
وی افزود: با توجه به عدم قطعیت‌ها، نشست‌های ماهانه می‌تواند به حفظ ثبات در بازار و تحقق هدف اوپک و غیراوپک برای رسیدن به قیمتی منصفانه در بازار کمک کند.
,
 
,
وزیر نفت ایران درباره تأثیرگذاری این تصمیم بر قیمت بازار نیز گفت: بعید می‌دانم تأثیر تعیین‌کننده‌ای بر بازار داشته باشد، زیرا روزانه 500 هزار بشکه رقم زیادی نیست، ضمن اینکه تصمیم کنونی برای یک ماه گرفته شده است و برای ماه‌های بعدی در نشست‌های آینده تصمیم‌گیری می‌شود.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه