اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

هدف دشمن از تحریم‌ها گرفتن فرصت پیشرفت است/ کافیست اراده کنیم تا موفق شویم

هدف دشمن از تحریم‌ها گرفتن فرصت پیشرفت است/ کافیست اراده کنیم تا موفق شویم
گودرزی، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید اجازه داد فرصت سوزی برای کشور رخ دهد چرا که هدف دشمن از تحریم ها، گرفتن فرصت پیشرفت از کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس گودرزی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و خروج از پروتکل الحاقی برای صیانت از منافع ایران اظهار داشت: امروزه با توجه به بحران های اقتصادی و سیاسی در سراسر دنیا و با توجه به محدودیتی که در بحث ذخایر فسیلی وجود دارد و همچنین از طرفی توسعه جمعیت و نگرانی های زیست محیطی، بحث انرژی هسته ای یک اهمیت خاصی در کل دنیا دارد به طوری که ۴۳۰ نیروگاه هسته ای در دنیا وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک ,

وی با اشاره به اهداف این طرح افزود: هدف اصلی در این طرح احیای صنعت هسته ای است که در بخش های مختلف می تواند اثرگذار باشد و امروز کشور نیاز به این دارد که برای استقلال و عزت باید به خودکفایی در بخش های مختلف برسد و آینده کشور در گرو صنعت هسته ای است.

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس مقابله با تحریم ها را هدف دیگر این طرح برشمرد وعنوان کرد: تحریم ها فقط به طریق مذاکره با چند کشور حل نمی شود، ما مذاکره کردیم و هر چه گفتند انجام شد اما در نهایت اتفاقی رخ نداد و نه تنها تحریم ها حذف نشد بلکه نفت ما را نمی خرند، اجازه ورود دارو را نمی دهند، دانشمندان ما را مانند شهید فخری زاده که یکی از مفاخر بود را ترور می کنند.

,

وی بیان کرد: آمریکا برجام را پاره کرد و ما او را عضو برجام نمی دانیم اما قرار نیست کشورهای دیگر، کشور ما را معطل کنند و حتی اقلام بشر دوستانه هم ندهند چرا که یک طرفه ماندن جز خسران و ضرر برای کشور چیزی ندارد.

,

گودرزی با تاکید بر این که این معطلی ها، فرصت را از کشور می گیرد گفت: کشور ما به همه تعهدات عمل کرد اما آنها تحریم های جدید اعمال کردند و فرصت پیشرفت را می گیرند، قرار نیست هم محدودیت بپذیریم و هم محدودیت ها برداشته نشود در حالی که هدف اصلی این بوده که تحریم ها برداشته شود.

,

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: قرار نیست در هر موقعیتی که بخواهند، اجازه بازرسی داده شود چرا که این نوعی نفوذ ایجاد می کند؛ آنها در بازرسی ها دانشمندان ما را شناسایی و ترور می کنند و با کمال  گستاخی دم از حقوق بشر هم بزنند و در مجموع همه اینها فرصت سوزی برای کشور است که ضرورت دارد با اقتدار، فعال عمل کنیم و امروز اگر در هسته ای کوتاه آمدیم و گره ای از کشور باز نشد، فردا پای برجام های جدید را به میان می آورند.

,

وی با اشاره به این که نباید اجازه داد فرصت سوزی برای کشور رخ دهد افزود: آنها از ابتدا انشا و امضای برجام، اجرای برجام و پسابرجام را مطرح کردند اما این درخت ثمر نداد و بازهم گفتند آمریکا از برجام رفته و دوران پسا خروج آمریکا از برجام است و حالا باید منتظر و معطل ماند تا دوران پسا ترامپ بگذرد، در حالی که کشور ما توانمند و دارای قابلیت های کلیدی و ظرفیت های سرشار است و کافیست اراده کنیم تا موفق شویم.

,

گودرزی عنوان کرد: مذاکره با کسانی که دانشمندان ما را ترور و تحریم می کنند و موانع دیگری را برای جلوگیری از پیشرفت ها ایجاد می کنند نتیجه ای ندارد وتنها با تکیه بر پتانسیل های کشور می توان بر قله های پیشرفت و موفقیت ایستاد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه