اخبار داغ

معلول نخبه کهگیلویه و بویراحمدی مطرح کرد؛

نسبت به معلولان بی‌مهری می‌شود/ مسئولان بر سر معلول منت نگذارند

نسبت به معلولان بی‌مهری می‌شود/ مسئولان بر سر معلول منت نگذارند
مسلم جهان بخش، معلول نخبه کهگیلویه و بویراحمدی در خصوص مشکلات معلولان در استان و انتظار آنها از مسئولین صحبت هایی را مطرح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ مسلم جهانبخش معلول جوان ۲۳ متولد شهرستان کهگیلویه است، برای این جوان نخبه کار نشد معنا ندارد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

او با وجود معلولیت مادرزادی ، به سطحی از توانایی و مهارت در هنر نقاشی رسید که حالا مورد توجه خیلی‌ها قرار گرفت. آنقدر که اساتید زیادی به او لقب پدیده جدید دنیای هنر را بدهند و آینده‌ای روشن‌تر از امروز را برایش متصور شوند.

,

 

,

جهانبخش در گفت‌وگو با صبح زاگرس با گرامیداشت روز جهانی معلولین، گفت: مهمترین مشکل معلولین در استان کهگیلویه وبویراحمد این است که شرایط معلولین طوری پیش می رود که اصلا باب رفاه قشر معلول نیست.

,

 

,

وی افزود: اینکه من به این جامعه بزرگ که خود نیز بین این افراد هستم معلول نمی گویم، چون معلول یعنی کسی که هیچ کاری نمی تواند انجام دهد ، یعنی کسی که نمی تواند باور های ذهنی خود را پیاده سازی کند، کسی که نتواند این کار را انجام بدهد، معلول می گویند.

,

 

,

جهانبخش در ادامه با بیان اینکه ما یک گروه تشکیل دادیم و نام آن را ستاره های اراده گذاشتیم، افرادی که با اراده هایشان می توانند در دنیای تاریک مثل ستاره درخشان باشند و بتوانند الگویی برای افراد دارای معلولیت در جامعه باشند، همان طوری که در جامعه نیز خیلی از این افراد داریم.

,

 

,

این معلول نخبه هم استانی گفت: دوست دارم در شهرستان کهگیلویه اولین جلسه را با رئیس جدید بهزیستی بگیریم و به عنوان یک معلول موفق و هنرمندی که دغدغه مند است و عضوی از همین جامعه بزرگ معلولین است به آنها پیشنهاد هایی داده شود و از ما مشورت گرفته شود. همچین با برخی مسئولین دیگر از جمله با شهردار و اعضای شورای شهر  و راهکار هایی در خصوص مشکلات معلولین اعلام شود.

,



جهان بخش در ادامه با بیان اینکه بنده با معلولین زیادی در ارتباط هستم که با آنها راهکار هایی جهت پیشرفت و موفق بودن در این جامعه ارائه داده ام، خاطرنشان کرد: امیدوارم همه معلولین چنین تفکری داشته باشند که می توانند یک فرد موفق در جامعه باشند.

,
,
,



وی در خصوص وظیفه مسئولین در قبال معلولین در استان نیز گفت: باید آن نگاه مسئول به معلول برداشته شود، سازمان بهزیستی برای حمایت از معلولین بنا نهاده شده است.

,
,
,


این معلول نخبه استانی با بیان اینکه در خیلی از جاها این موضوع برعکس است، افزود: نمی شود گفت همه جا اما در اکثر جاها این موضوع بر عکس است و مسئولین بر سر معلولین منت می گذارند.

,
,

 

,

 وی گفت: مسئولین نگاهشان به معلولین نگاهی بالا به پایین است، در برخی سازمان ها که بروید کاملا این موضوع مشخص می شود. شاید ما به سازمان بهزیستی مراجعه کنیم ما را احترام کنند، شاید برای این است که ما مقداری شناخته تر هستیم اما بقیه معلولین که شناخته نیستند، این موضوع در مورد آنها صدق نمی کند البته این موضع نیز همه جا حکم فرما نیست  و  نظر بنده در خصوص شهرستان خاصی  و یا مدیر خاصی نیست اما متاسفانه این نگاه همچنان وجود دارد.

,



جهانبخش افزود: اگر این نگاه در مسئولین برداشته شود و به معلول احترام گذاشته شود و برای آن عزت نفس و اعتماد نفس به وجود بیاورند، مطمئنا وضعیت معلولین بهتر از این می شود.
 

,
,
,
,

وی در خصوص حمایت مسئولین از معلولین نخبه نیز گفت: شاید حمایت های آنها در حدی نبوده که ما انتظار داریم اما در کل آن حمایتی که لازم است از یک معلول نخبه به عمل نمی آید.

,


 جهانبخش در پایان بزرگترین مشکل معلولین در استان را بها ندادن به معلولین عنوان کرد.
 

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه