اخبار داغ

آیت‌الله دری نجف آبادی:

پیگیری و انتقام از عاملان ترور شهید فخری زاده انجام شود/ در بودجه ۱۴۰۰ با کاهش ریخت و پاش‌ها هزینه‌ها را مدیریت کنیم

پیگیری و انتقام از عاملان ترور شهید فخری زاده انجام شود/ در بودجه ۱۴۰۰ با کاهش ریخت و پاش‌ها هزینه‌ها را مدیریت کنیم
امام جمعه اراک گفت: دستگاه های مرتبط اطلاعاتی، امنیتی و قضایی با پیگیری و جدیت نباید بگذارند خون این شهید هدر برود و باید علاوه بر انتقام سخت از عاملان این ترور جنایت کارانه، در مجامع بین المللی نیز پیگیری شود تا این خشونت ضد اخلاقی و ضد بشری محکوم و آمریکا و اسرائیل و دیگر دست اندرکاران این جنایت پاسخگوی عمل پلید خود باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک، با گرامیداشت شهادت دکتر فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور، گفت: با شهادت این شهید عزیز، یک دانشمند وفادار به اسلام، ولایت و ملت ایران را از دست دادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: چنین افرادی که هم‌طراز شهدای بزرگ ایران اسلامی از جمله شهید مطهری، شهید سلیمانی، شهید بهشتی، شهید شهریاری و ... هستند، سرمایه های بزرگی برای کشورند و نباید به راحتی آنان را از دست داد، چرا که آنان باعث عزت و افتخار ایران اسلامی اند.

,

امام جمعه اراک با بیان اینکه پیشرفت علمی مقوله بسیار مهمی است، تصریح کرد: این پیشرفت باید هر طور شده ادامه یابد و نباید اجازه دهیم این روند به هر دلیلی متوقف شود. سراسر کشور باید دانشگاه باشد تا بتوانیم کشور را بسازیم. علم و دانش کلیدی است که بسیاری از مشکلات را از سر راه کشور بر می دارد.

,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه باید همگی برای پیشرفت کشور دست به دست هم دهیم، گفت: نیاز است تا همگی بسیج شویم و با جهاد علمی، عملی، اخلاقی، فناوری، اقتصادی، دفاعی و ... کشور را روز به روز به سمت اهداف عالی خود به پیش ببریم.

,

وی با بیان اینکه شهید فخری زاده را دورادور می شناختم، افزود: این شهید عزیز را چندین سال پیش دیده بودم و سلام و علیکی با هم داشتیم ولی نمی دانستم ایشان تا این حد منشأ خیر و برکات برای کشور بودند.

,

انتقام و پیگیری عاملان در مجامع بین المللی انجام شود

, انتقام و پیگیری عاملان در مجامع بین المللی انجام شود, انتقام و پیگیری عاملان در مجامع بین المللی انجام شود,

دری نجف آبادی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی شهادت شهید فخری زاده، گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دستگاه های مرتبط اطلاعاتی، امنیتی و قضایی با پیگیری و جدیت نباید بگذارند خون این شهید هدر برود و باید علاوه بر انتقام سخت از عاملان این ترور جنایت کارانه، در مجامع بین المللی نیز پیگیری شود تا این خشونت ضد اخلاقی و ضد بشری محکوم و آمریکا و اسرائیل و دیگر دست اندرکاران این جنایت پاسخگوی عمل پلید خود باشند.

,

امام جمعه اراک اضافه کرد: یکی از علل سنگین بودن داغ از دست دادن این شهید عزیز، مرتبه بالای علمی ایشان بود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید فعالیت علمی این شهید توسط شاگردان و همکاران او ادامه پیدا کند و با شهادت ایشان متوقف نشود. در واقع ایران باید عقب افتادگی های خود در حوزه های مختلف را با کسب علم و دانش جبران کند، نه با مونتاژکاری و کپی کاری.

,

وی با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو، گفت: دانشجویان ما باید یکی از اهداف تحصیل خود را مبارزه با دشمنان کشور بدانند و در تمامی عرصه ها خصوصا عرصه علمی آماده جهاد باشند.

,

بودجه کشور باید از اتکاء به نفت جدا شود

, بودجه کشور باید از اتکاء به نفت جدا شود, بودجه کشور باید از اتکاء به نفت جدا شود,

دری نجف آبادی با اشاره به بودجه سال 1400، گفت: بودجه کشور زمانی به طور کامل اصلاح می شود که از اتکاء به نفت جدا شود. همچنین باید در بودجه سال، با کاهش هزینه ها، ریخت و پاش ها را مدیریت کنیم. همچنین چابک سازی و کوچک سازی دولت نیز باید در بودجه سال پیگیری شود و برای پیشرفت کشور صرفا چشم به دولت نداشت و با استفاده از ظرفیت های کم نظیری که در کشور داریم، ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

,

باید با رعایت موارد بهداشتی از تبدیل وضعیت استان به قرمز جلوگیری شود

, باید با رعایت موارد بهداشتی از تبدیل وضعیت استان به قرمز جلوگیری شود, باید با رعایت موارد بهداشتی از تبدیل وضعیت استان به قرمز جلوگیری شود,

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تعطیلات دو هفته ای و بهبود وضعیت کرونا در استان، گفت: این بهبود وضعیت، با همکاری مردم و اصناف صورت گرفت و لازم است از تمامی افرادی که در این دو هفته همکاری داشتند تشکر کنیم. البته تبدیل وضعیت استان به نارنجی هم نباید باعث شود تا فکر کنیم وضعیت عادی شده و دوباره رفتارهای خطرناک انجام دهیم. باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و کاهش رفت و آمد ها و شب نشینی ها، از تبدیل دوباره وضعیت به قرمز، جلوگیری کنیم. همچنین اگر کسی به این بیماری دچار شده یا احتمال آلودگی خود را می دهد، باید مواظبت کند تا باعث انتقال بیماری به دیگران نشود.

,

باید از سرایت آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان به مرغداری ها جلوگیری شود

, باید از سرایت آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان به مرغداری ها جلوگیری شود, باید از سرایت آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان به مرغداری ها جلوگیری شود,

وی با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان، گفت: متاسفانه این بیماری در نزدیکی اراک شیوع گسترده ای در بین پرندگان مهاجر پیدا کرده و باید بسیار مواظب بود تا از انتقال آن به پرندگان بومی و خصوصا مرغداری ها جلوگیری شود؛ چرا که اگر خدایی نکرده این اتفاق بیفتد، مانند سیلی ویرانگر تمام مرغداری ها را درگیر می کند و در این وضعیت، باید تمام مرغ ها معدوم شوند که عوارض بعدی را به دنبال دارد. از همه دستگاه های مرتبطی که در تلاشند تا این بیماری را کنترل کنند نیز تشکر می کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه