اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

بودجه باید بر اساس واقعیت‌ها تنظیم شود/ معادن می‌توانند پیشران اقتصاد کشور باشند

بودجه باید بر اساس واقعیت‌ها تنظیم شود/ معادن می‌توانند پیشران اقتصاد کشور باشند
شهباز حسن پور با تأکید بر اینکه بودجه باید بر اساس واقعیت های انکار ناپذیر کشور تنظیم شود، گفت: معتقدم افزایش حقوق با تورم باید همخوانی داشته باشد و این افزایش حقوق زمانی خوب است که میزان تورم کمتر از 25 درصد باشد تا بتوانیم بخشی از مسائل و مشکلات را جبران کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهباز حسن پور در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه رویکرد مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده حمایت از اقشار آسیب پذیر و حول مسائل اساسی جامعه است، گفت: رئیس مجلس نیز عنوان کرد که رویکرد مجلس به منظور کاهش فاصله طبقاتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه در سال های گذشته طرح پلکانی کردن حقوق را مطرح کرده بودیم، ادامه داد: در بحث بودجه تلاش داریم این موضوع را در دستور کار خود قرار دهیم و امیدواریم در این زمینه مجلس نیز همکاری لازم را انجام دهد تا فاصله بین دریافتی ها در کشور کمتر شود.

,

رویکرد مجلس در بودجه سال آینده حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است

, رویکرد مجلس در بودجه سال آینده حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است, رویکرد مجلس در بودجه سال آینده حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفع فقر مطلق مسئله ای است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، افزود: متأسفانه امروز تعداد کثیری در کشور با توجه به حداقل حقوق دچار فقر مطلق هستند و با مسائل و مشکلات عدیده ای در زمینه مسکن و تأمین معیشت رو به رو هستند و بنابراین این مسئله باید به عنوان یک اصل در دستور کار باشد.

,

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشوری برنامه هایی که ارائه داد، متأسفانه از مسائل عمرانی کمتر سخن به میان آمد و بیشتر رویکرد این سازمان مسائل جاری بود و این در حالی است که ما در قبال آیندگان مسئولیت داریم و کشور به زیر ساخت های اساسی نیاز دارد.

,

وی ابراز کرد: زمانی که می خواهیم محرومیت را از منطقه ای از بین ببریم، به عنوان مثال در جنوب استان کرمان ابتدا باید زیر ساخت های لازم را ایجاد کنیم تا  بتوانیم جذب سرمایه گذار را در این مناطق داشته باشیم.

,

افزایش حقوق با تورم باید همخوانی داشته باشد

, افزایش حقوق با تورم باید همخوانی داشته باشد, افزایش حقوق با تورم باید همخوانی داشته باشد,

حسن پور عنوان کرد: اولین موضوعی که باید به آن اشاره جدی می شد با توجه به قانون ششم توسعه فرهنگی و اجتماعی، اسناد بالا دستی و نیاز ضروری کشور؛ ما باید سالانه یک میلیون اشتغال جدید در کشور داشته باشیم و برای این امر باید بتوانیم در زمینه تولید گام اساسی برداریم.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با تأکید بر اینکه زمانی که تولید ایجاد شود، باید بازار تولید را نیز فراهم کنیم، گفت: بحث صادرات و حمایت از صادرکنندگان را باید به عنوان یک اصل در دستور کار قرار گیرد؛ چرا که این مسئله نیاز ضروری است.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد افزایش 25 درصدی حقوق کارکنان دولت اظهار کرد: معتقدم افزایش حقوق با تورم باید همخوانی داشته باشد و این افزایش حقوق زمانی خوب است که میزان تورم کمتر از 25 درصد باشد تا بتوانیم بخشی از مسائل و مشکلات را جبران کنیم.

,

چند نرخی بودن ارز موجب رانت در کشور شده است/ بودجه باید بر اساس واقعیت های انکار ناپذیر کشور تنظیم شود

, چند نرخی بودن ارز موجب رانت در کشور شده است/ بودجه باید بر اساس واقعیت های انکار ناپذیر کشور تنظیم شود , چند نرخی بودن ارز موجب رانت در کشور شده است/ بودجه باید بر اساس واقعیت های انکار ناپذیر کشور تنظیم شود,

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با اشاره به چند نرخی بودن ارز ابراز کرد: چند نرخی بودن ارز موجب رانت در کشور شده و این امر باعث بروز مسائلی شده است؛ به عنوان مثال در موضوع خوراک دام که با دلار 4200 هزار تومان وارد کرده اند؛ آیا با همین نرخ در بازار توزیع می کنند؛ این مسئله از ابهامات بحث بودجه است.

,

وی با تأکید بر اینکه بودجه باید بر اساس واقعیت های انکار ناپذیر کشور تنظیم شود، بیان کرد: مسئله مسکن باید جدی گرفته شود؛ چرا که امروز یکی از معضلات بخشی از آحاد جامعه و به ویژه جوانان و خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی، مسئله مسکن است.

,

حسن پور با بیان اینکه استان کرمان، استانی چهار فصل و دارای ظرفیت بسیار بالایی است، عنوان کرد: آنچه که در این استان جای گلایه دارد این است که رتبه کسب و کار استان در کشور سی ام است و این مسئله به هیچ عنوان زیبنده مردم استان نیست و انتظارمان این است که این رتبه با توجه به پتانسیل های موجود در استان به زیر ده برسد.

,

رتبه کسب و کار استان زیبنده نیست/ کمتر از یک درصد درآمد ناخالص ملی مربوط به معادن است

, رتبه کسب و کار استان زیبنده نیست/ کمتر از یک درصد درآمد ناخالص ملی مربوط به معادن است, رتبه کسب و کار استان زیبنده نیست/ کمتر از یک درصد درآمد ناخالص ملی مربوط به معادن است,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه آنچه که در بودجه لحاظ نشده و یا هنوز به صورت جدی به آن پرداخته نشده است بحث معادن است که باید کم کم جایگزین نفت شود، ابراز کرد: در کشور منابع خدادادی وجود دارد که نشان می دهد ما از ظرفیت بالایی برخوردار هستیم.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز کمتر از یک درصد درآمد ناخالص ملی مربوط به معادن است، اظهار کرد: این رقم در استان کرمان نزدیک به ده درصد و مروبط به چهار شهرستان سیرجان، زرند، رفسنجان و شهربابک است؛ این در حالی است که در استان 23 شهرستان داریم و تمامی شهرستان ها به نوعی دارای ظرفیت های معدنی هستند.

,

رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی افزود: با یک برنامه منسجم و پیگیری های مستمر می توانیم این عدد را در مدت چهار ساله به بیست درصد در استان افزایش دهیم.

,

معادن باید پیشران اقتصاد کشور باشند/ راکدی  900 معدن در استان کرمان

, معادن باید پیشران اقتصاد کشور باشند/ راکدی  900 معدن در استان کرمان, معادن باید پیشران اقتصاد کشور باشند/ راکدی  900 معدن در استان کرمان,

وی با تأکید بر اینکه معادن باید در کشور پیشران اقتصاد باشند، تصریح کرد: در معادن جلوگیری از خام فروشی باید در دستور کار جدی قرار گیرد و همچنین آزاد سازی معادن باید مد نظر باشد.

,

حسن پور ادامه داد: برخی سالیان است که معادنی را به ثبت رسانده اند، اما هیچ اقدامی انجام نداده اند؛ به عنوان مثال در استان کرمان بیش از 900 معدن راکد و بلاتکلیف وجود دارد و انتظار ما این است که فعالیت های معدنی در این معادن هر چه سریعتر آغاز شود.

,

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: خط دوم انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان باید به عنوان برنامه آتی دولتمردان باشد و همچنین انتقال آب از دریای عمان برای جنوب استان باید در دستور کار قرار بگیرد.

,

لزوم تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام در استان/ همسان سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی ما خواهد بود

, لزوم تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام در استان/ همسان سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی ما خواهد بود , لزوم تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام در استان/ همسان سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی ما خواهد بود,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت درمانی در سطح استان کرمان گفت: در شریط کرونا ضعف های موجود در این زمینه کاملا مشهود بود و بنابراین باید مسائل بخش درمانی استان به عنوان اصل در دستور کار باشد.

,

رئیس فرامسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه های نیمه تمام زیادی در استان داریم که باید تعیین تکلیف شوند، عنوان کرد: در زمینه مسکن باید گام های اساسی برداشته شود؛ چرا که یکی از مشکلات سیرجان و کرمان این است که بیش از هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی مستأجر هستند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: همسان سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی ما خواهد بود و همچنین در زمینه استخدام ها شاهد کمبود پرستار در استان هستیم که امیدواریم مسئولان بتوانند از تمامی ظرفیت ها به منظور جذب حداکثری استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه