اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

گستاخی آلمانی‌ها نتیجه پالس‌های مثبت برجامی/ خواسته غرب از برجام پلاس از زبان «هایکو ماس»

گستاخی آلمانی‌ها نتیجه پالس‌های مثبت برجامی/ خواسته غرب از برجام پلاس از زبان «هایکو ماس»
با اظهارات وزیر خارجه آلمان به خوبی مشخص است که آمریکا و اروپا به دنبال چه چیزی هستند و چنگ زدن به ریسمان پوسیده برجام نه تنها عایدی برای کشورمان نخواهد داشت بلکه غرب سعی دارد با گرفتن امتیازات بیشتر و از سوی دیگر بی عملی محضی که تا به امروز نشان داد دوباره کشورمان را تحت فشار قرار دهد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتخابات ریاست جمهوری امریکا با ورود رسانه های اصلاح طلب باعث ایجاد هیجانات کاذب در کشورمان شد. این موضوع سبب شد تا بسیاری دوباره به این امیدواری برسند که قرار است اتفاقاتی در حوزه بین المللی ایجاد شود که تاثیر مستقیم بر اقتصاد کشور دارد و شاید کشورمان از گرانی ها و بی ثباتی اقتصادی خداحافظی کند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
پس از انتخاب «جو بایدن» نامزد دموکرات به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا این امیدواری حتی در مسئولان دولتی هم نمود پیدا کرد. در حالی که این طرف امریکایی است که از برجام خارج شده و از تعهداتش سر باز زده است اما این مقامات دولتی ایران بودند که با پالس های مثبت در سخنرانی های متعدد نسبت به بازگشت آمریکا به برجام استقبال کردند. 
, ,
 
,
این پالس ها از رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان گرفته تا سخنگوی دولت و رئیس دفتر رئیس جمهور متعدد و گسترده بود و به نوعی چون از سوی مقامات بالادستی دولت ابراز می شد، به عنوان مواضع رسمی ایران در کشورهای غربی شناخته شد.
, این پالس ها از رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان گرفته تا سخنگوی دولت و رئیس دفتر رئیس جمهور متعدد و گسترده بود و به نوعی چون از سوی مقامات بالادستی دولت ابراز می شد، به عنوان مواضع رسمی ایران در کشورهای غربی شناخته شد., این پالس ها از رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان گرفته تا سخنگوی دولت و رئیس دفتر رئیس جمهور متعدد و گسترده بود و به نوعی چون از سوی مقامات بالادستی دولت ابراز می شد، به عنوان مواضع رسمی ایران در کشورهای غربی شناخته شد.,
 
,
این درحالی بود که تا به امروز از سوی رئیس جمهور منتخب آمریکا به طور واضح در این حوزه صحبت چندانی صورت نگرفته است و بیشتر اطرافیان وی در خصوص اینکه تمایلاتی از سوی بایدن برای بازگشت به معاهدات بین المللی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور فعلی آمریکا از جمله برجام از آنها خارج شده است وجود دارد. 
,
 
,
در این رابطه با توجه به اینکه چند ماهی به پایان دولت روحانی باقی نمانده است و بایدن بهمن ماه پشت میز ریاست کاخ سفید می نشیند به نظر می رسد اگر هم این تمایلات وجود داشته باشد این توافق نیز چندان در دولت روحانی سفت و محکم نخواهد بود و شاید بایدن هم منتظر دولت آینده ایران باشد و مذاکرات بسیار سخت و فرسایشی تر شود؛ چراکه یکبار کشورمان از سوراخ برجام گزیده شده است و مجددا قرار گرفتن در این مدار چندان نمی تواند منافع کشورمان را تامین کند.
,
 
,
این در شرایطی است که گفته می شود اروپایی ها و بایدن توافقی فراتر از برجام از ایران می خواهد.
, این در شرایطی است که گفته می شود اروپایی ها و بایدن توافقی فراتر از برجام از ایران می خواهد., این در شرایطی است که گفته می شود اروپایی ها و بایدن توافقی فراتر از برجام از ایران می خواهد.,
 
,
همین مواضع هیجانی دولتمردان بود که حالا باعث گستاخی غرب و خصوصا آلمان ها شد. 
, ,
 
,
«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه با ذکر این ادعا که برجام دیگر یک توافق کافی نیست گفت: آلمان به جای توافق موجود که دیگر یک توافق کامل نیست به دنبال توافق هسته ای جامع و گسترده تر با ایران است.   
, «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه با ذکر این ادعا که برجام دیگر یک توافق کافی نیست گفت: آلمان به جای توافق موجود که دیگر یک توافق کامل نیست به دنبال توافق هسته ای جامع و گسترده تر با ایران است.   ,
 
,
ماس که با اشپیگل گفتگو می کرد در ادامه بیان کرد: شکلی از یک توافق هسته ای جامع (برجام پلاس) که دربر دارنده منافع ما نیز باشد مورد نیاز است.
,
 
,
وزیر خارجه آلمان مدعی شد: ما انتظار روشنی داریم، هیچ سلاح هسته ای در کار نباشد و در عین حال برنامه موشکی بالستیکی که کل منطقه را تهدید می کند نیز وجود نداشته باشد. ایران همچنین باید نقش دیگری را در منطقه بازی کند. 
, ما انتظار روشنی داریم، هیچ سلاح هسته ای در کار نباشد و در عین حال برنامه موشکی بالستیکی که کل منطقه را تهدید می کند نیز وجود نداشته باشد. ایران همچنین باید نقش دیگری را در منطقه بازی کند. , ما انتظار روشنی داریم، هیچ سلاح هسته ای در کار نباشد و در عین حال برنامه موشکی بالستیکی که کل منطقه را تهدید می کند نیز وجود نداشته باشد. ایران همچنین باید نقش دیگری را در منطقه بازی کند. ,
 
,
ماس در ادامه اظهارات خود بدون اشاره به بدعهدی های طرف های اروپایی برجام در عمل به تعهدات، مدعی شد: با توجه به اینکه ایران غیرقابل اعتماد است به یک توافق جامع تر نیاز داریم. 
,
 
,
گستاخی وزیر خارجه آلمان درحالی است که بعد از خروج ترامپ از برجام اروپایی ها گواهی دادند که به تعهدات برجام عمل می کنند و با راه اندازی کانال مالی این توافق هسته ای را زنده نگاه خواهند داشت اما نتیجه امر این بود که قاره سبزی ها تنها در پازل ترامپ بازی کردند و با معطل کردن ایران و بی عملی محض برای رئیس جمهور آمریکا برای فشار بیشتر بر روی کشورمان زمان خردیدند.
, گستاخی وزیر خارجه آلمان درحالی است که بعد از خروج ترامپ از برجام اروپایی ها گواهی دادند که به تعهدات برجام عمل می کنند و با راه اندازی کانال مالی این توافق هسته ای را زنده نگاه خواهند داشت اما نتیجه امر این بود که قاره سبزی ها تنها در پازل ترامپ بازی کردند و با معطل کردن ایران و بی عملی محض برای رئیس جمهور آمریکا برای فشار بیشتر بر روی کشورمان زمان خردیدند., گستاخی وزیر خارجه آلمان درحالی است که بعد از خروج ترامپ از برجام اروپایی ها گواهی دادند که به تعهدات برجام عمل می کنند و با راه اندازی کانال مالی این توافق هسته ای را زنده نگاه خواهند داشت اما نتیجه امر این بود که قاره سبزی ها تنها در پازل ترامپ بازی کردند و با معطل کردن ایران و بی عملی محض برای رئیس جمهور آمریکا برای فشار بیشتر بر روی کشورمان زمان خردیدند.,
 
,
این اظهارات باعث واکنش «محمد جواد ظریف» شد. رئیس دستگاه دیپلماسی در حساب کاربری خود در توئیتر، در واکنش به اظهارات برجامی «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان نوشت: این چیزی است که «هایکو ماس» و تروئیکای اروپا باید قبل از صحبت کردن درباره کارهایی که باید ایران انجام دهد، انجام دهند.؛ آپارتاید کرونایی نفرت‌انگیز را متوقف کنید.
, ,
 
,
وی تاکید کرد: به تعهدات خود ذیل قطعنامه شورای امنیت پایبند باشید و دست از نقض برجام بردارید و از رفتارهای مخرب خود در منطقه ما و فروش ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات به کشورهای خلیج فارس و حمایت کورکورانه از اعمال تروریستی اسرائیل دست بردارید.
, وی تاکید کرد: به تعهدات خود ذیل قطعنامه شورای امنیت پایبند باشید و دست از نقض برجام بردارید و از رفتارهای مخرب خود در منطقه ما و فروش ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات به کشورهای خلیج فارس و حمایت کورکورانه از اعمال تروریستی اسرائیل دست بردارید., وی تاکید کرد: به تعهدات خود ذیل قطعنامه شورای امنیت پایبند باشید و دست از نقض برجام بردارید و از رفتارهای مخرب خود در منطقه ما و فروش ۱۰۰ میلیارد دلار تسلیحات به کشورهای خلیج فارس و حمایت کورکورانه از اعمال تروریستی اسرائیل دست بردارید.,
 
,
به هر جهت با اظهارات وزیر خارجه آلمان به خوبی مشخص است که آمریکا و اروپا به دنبال چه چیزی هستند و چنگ زدن به ریسمان پوسیده برجام نه تنها عایدی برای کشورمان نخواهد داشت بلکه غرب سعی دارد با گرفتن امتیازات بیشتر و از سوی دیگر بی عملی محضی که تا به امروز نشان داد دوباره کشورمان را تحت فشار قرار دهد. 
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه