اخبار داغ

خضریان خبر داد:

ورود کمیسیون اصل 90 مجلس به موضوع حقوق سربازان

ورود کمیسیون اصل 90 مجلس به موضوع حقوق سربازان
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از ورود این کمیسیون به پرونده عدم پرداخت کامل حقوق سربازان نظام وظیفه عمومی خبر داد و گفت: ‌پس از سوال از وزیر دفاع تخلف دولت در این باره محرز شده است.
[

«علی خضریان»، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: در مهرماه سال جاری با استناد به ماده ۴۹ و ۵۰ ⁧‫قانون‬⁩ خدمت وظیفه عمومی در خصوص ⁧‫حقوق سربازان‬⁩ وظیفه، که در حال حاضر تنها ۱۳ درصد از حقوق مصوب تمامی سربازان پرداخت می‌شود، از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که مسؤول تامین این بودجه است، با طرح سوالی موضوع پیگیری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

‏وی افزود: با توجه به محرز بودن تخلف ⁧‫دولت‬⁩ در عدم تامین ⁧‫بودجه‬⁩ لازم برای پرداخت حقوق ⁧‫سربازان‬⁩، پرونده‌ای را نیز در کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی ⁧‫کمیسیون اصل نود‬⁩ به جریان انداختیم تا با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم فزاینده در کشور، بتوان بخشی از مشکلات معیشتی سربازان درحال خدمت را برطرف نمود.

,

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت:‌ ‏از اولین نتایج ورود به پرونده احقاق حقوق ⁧‫سربازی‬⁩ در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ محقق شد و حقوق سربازان وظیفه نیروهای مسلح که در حال حاضر به طور میانگین ۴۸۰ هزار تومان است، از ابتدای سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خواهد رسید که با این افزایش سه برابری، ۶۰ درصد قانون محقق می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه