اخبار داغ

جانشین استاندار در ستاد مدیریت بحران استان کرمان:

سیلاب شهر کرمان را از سمت غرب تهدید می‌کند

سیلاب شهر کرمان را از سمت غرب تهدید می‌کند
سیدمصطفی آیت اللهی موسوی گفت: شهر کرمان از سمت غرب نیز مورد تهدید سیل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سیدمصطفی آیت اللهی موسوی جانشین استاندار در ستاد مدیریت بحران استان کرمان صبح امروز  در جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان کرمان  اظهار کرد: در استان کرمان طبق تفاهمنامه منعقد شده با ارتش، لایروبی رودخانه ها در حال انجام است و هفته قبل نیز تفاهمنامه ای با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای لایروبی روخانه ها و احداث سیل بند در جنوب استان منعقد کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: ایستگاه های لرزه نگاری در استان کرمان براساس تفاهمنامه با دانشگاه تهران افزایش یافته و تجهیزات سه ایستگاه جدید خریداری شده و اکنون ۱۱ ایستگاه در سطح استان داریم و با تکمیل کار در آینده شاید بتوانیم هشدارهای به موقعی بدهیم.

,

آیت اللهی موسوی با اشاره به تجهیز دهیاری های استان و خرید ۱۰۰ دستگاه دمنده پرقدرت برای مهار آتش سوزی ها، خرید ۱۱ دستگاه موتور پمپ تخلیه و … از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران بیان کرد: در حال حاضر در همه فرمانداری های استان ژنراتور اضطراری داریم.

,

جانشین استاندار در ستاد مدیریت بحران استان کرمان تصریح کرد: حوزه های آبریز استان با کمک اداره کل منابع طبیعی شمال و جنوب شناسائی شده و برای حفظ شهر کرمان از شرق ۱۳ بند سنگ سیمانی احداث شده است.

,

وی با اشاره به اینکه شهر کرمان از سمت غرب نیز مورد تهدید سیل است، افزود: شناسائی گسل های استان کرمان در برنامه مدیریت بحران قرار دارد و کار در حال انجام است.

,

موسوی تصریح کرد: بر اساس قانون جدید مدیریت بحران، فرمانداران نقطه شروع کار هستند و باید در مواقع بحران ستاد شهرستان را تشکیل داده و کار را دنبال کنند و این درست نیست با کوچک ترین آبگرفتگی در خیابان های شهرستان از ما کمک بخواهند و در مواردی که کار از توان شهرستان خارج بود، می توانند از استان کمک بخواهند که در صورت نیاز ستاد استانی تشکیل و تصمیم گیری خواهد شد.

,

در ادامه این نشست مجید سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: از ظهر امروز سامانه بارشی از مناطق غربی و شمالی وارد استان می شود و از چهار روز قبل هشدارهای مکرر را به فرمانداران و دستگاه های اجرائی عضو ستاد بحران داده ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه