اخبار داغ

چرا دانشمندان ایرانی را ترور می کنند؟

چرا دانشمندان ایرانی را ترور می کنند؟
دشمن مجبور است دست به ترور بزند چونکه موفقیت ایرانیان با روایت سازی های آنها جور در نمی آید، آنها همواره کوشیده اند با حاکمیت رسانه ای که دارند بازنمایی های غیر واقعی و منفی از ایران و ایرانی نشان دهند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیه شاهی دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل  در یادداشتی نوشت:  شهید "محسن فخری زاده"  دانشمند برتر صنعت هسته‌ای، صفر تا صد تحصیلاتش را در ایران گذرانده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی دستاوردهای عظیمی ‌را در حوزه‌های مختلفی همچون اتمی‌، دفاعی و حتی درمانی خلق کرد.

,

با اینکه عضو هیئت علمی‌ دانشگاه بود و کرسی تدریس در دانشگاه‌های معتبر را در اختیار داشت اما فقط به امر تدریس و تعلیم تئوری‌های دانشگاهی اکتفا نمی‌کرد و با  پیوند علم و عمل پروژه‌ها را از مرحله تئوری و کاغذ به کف کارگاه و صحنه عمل می برد به گونه ای که با این روند دستاوردهای شگرفی از تحقق ایده‌های جوانان و متخصصان دانشگاهی کشورپدید آمد که حتی دشمنان نیز به این موفقیتها  اذعان داشتند.  

,

آخرین نمونه کار این دانشمند شهید تولید کیت تشخیص کرونا و حتی تلاش برای تهیه واکسن کرونا بود که این واکسن تا مرحله آزمایش انسانی هم پیش رفت تا اینکه در بعد از ظهر روز جمعه در 7 آذر99 ترور شد و به قافله شهدا پیوست .

,

 واقعیت این است که راه شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته ای کشورمان که جزو ۵۰۰ شخص قدرتمند جهان بود، همان است  که  رهبری فرمودند: قوی شدن، تکیه بر تولید داخلی و ایجاد اشتغال و  این همان چیزی است که دشمن از آن میترسد.

,

دشمن مجبور است دست به ترور بزند چونکه موفقیت ایرانیان  با روایت سازی های آنها جور در نمی آید، آنها  همواره کوشیده اند با حاکمیت رسانه ای که دارند بازنمایی های غیر واقعی و منفی از ایران و ایرانی نشان دهند.

,

ایران گرسنه، ایران عقب مانده از علم و تکنولوژی، ایران تروریست، ایرانیان وحشی، غیر منطقی و غیر متمدن،اینها بازنمایی های برجسته یا همان کلیشه سازی هایی هستندکه رسانه های غربی از ایران انجام داده اند و حالا تصورش را بکنید موفقیت های روز افزون ایرانیان و ناتوانی از انکار علم بومی شده ایرانیان، این کلیشه ها را در ذهن مخاطب دچار تردید میکند و این چیزی نیست که صاحبان قدرت رسانه ای  براحتی از آن بگذرند.

,

باید مراقب بود، حاکمیت رسانه ای با  وارونه جلوه دادن حقایق و قلب واقعیت‌ها روایت مورد نظر خود را به مخاطب القا میکند و همان طور که اندیشکده امریکایی رند در کتابی به نام جنگ‌های شبکه‌ای آورده: " در جنگ‌های فردا برنده کسی نیست که بمب دارد بلکه کسی پیروز است که بهترین روایت را دارد ".

,

کوتاه سخن اینکه باید در همه عرصه ها با تکیه بر توان داخلی خودمان را قوی تری کنیم و  یادمان باشد که در جنگ روایتها نیز کسی که روایت اول را ارائه می دهد و تثبیت میکند،  چه از ایدئولوژی چه از اتفاقات جاری، افکار را تصاحب می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه