اخبار داغ

کوچکی نژاد:

دولت به حالت قهر لایحه بودجه را به مجلس داد/نمی‌توانیم لایحه بودجه را تصویب کنیم

دولت به حالت قهر لایحه بودجه را به مجلس داد/نمی‌توانیم لایحه بودجه را تصویب کنیم
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به دنبال آن است که با شورای نگهبان وارد مذاکره شده و موضوع بودجه تعیین تکلیف شود گفت: این بودجه را نمی‌توانیم تصویب کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در باره بودجه 1400 اظهار داشت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه‌ای که قالیباف رئیس مجلس هم در آن حضور داشت ابعاد مختلف بودجه را بررسی کردند ضمن این که این کمیسیون دیداری هم با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: بودجه 1400 بین دولت و مجلس به بودجه چالشی تبدیل خواهد شد؛ چراکه حتی رئیس دولت برای مجلس این ارزش را قائل نشد که به شخصه لایحه بودجه را به صحن علنی آورده و توضیحی در این باره به نمایندگان دهد و به نظر می‌رسد که دولت با حالت قهر این بودجه را به مجلس داده است.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: برای اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی حداقل 100 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که دولت آن را در بودجه نیاورده است.

,

وی گفت: نگاه مجلس آن است که همه پرداختی‌ها به مردم در قالب یارانه و معیشت یک دست شده و تجمیع شود و قطعا دولت در این زمینه مخالفت خواهد کرد، ولی مجلس می‌کوشد با شفاف‌سازی امور و روشن شدن کمک‌های بخش‌های مختلف کشور به خانوارها کاری کند که عدالت در این زمینه برقرار شود.

,

کوچکی نژاد افزود: طبق قانون باید 20 درصد حداقل حقوق به محرومین داده شود و این افزایش عملا در سال 1400 محقق نشده است.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: به نظرم بودجه 1400 در مجلس چالشی خواهد شد و اثرات این چالش به دولت هم خواهد رسید.

,

وی افزود: مجلس به دنبال آن است که با شورای نگهبان وارد مذاکره شده و موضوع تعیین تکلیف شود؛ چرا که این بودجه را نمی‌توانیم تصویب کنیم. این در حالی است که لایحه بودجه در مجلس قطعا تغییرات اساسی پیدا خواهد کرد و بایستی دولت و شورای نگهبان اجازه این تغییرات را بدهد، در غیر این صورت در آینده به مشکل برخواهیم خورد.

,

کوچکی نژاد گفت: 200 هزار میلیارد تومان بازپرداخت اوراقی که پیش از این منتشر شده است در لایحه بودجه 1400 آمده و قرار است قوه مجریه آن را پرداخت کند که رشد بالای 100 درصدی دارد. ضمن این که این رقم نشانگر آن است که دولت حرکت‌هایی کرده که به دنبال تخلیه بودجه است تا دولت بعدی دچار مشکل شود.

,

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: رقم 11 هزار و 500 تومانی که دولت در لایحه بودجه سال 1400 آورده است واقعی نیست، ‌ضمن این که پیش بینی کردن این موضوع از سوی دولت هم مشکل است و به نظرم اشکالات اساسی در بودجه وجود دارد که اگر مجلس در زمینه ارز و... دقت کند می‌تواند کلیات آن را رد کند.

,

وی گفت: نرخ 11 هزار و 500 تومانی برای ارز به هیچ وجه واقعی نیست و قطعا قانون طرح راهبردی ایران برای لغو تحریم‌ها در دنیا اثرگذار بوده و تأثیرگذار است و قطعا شوک‌هایی را به اقتصاد ایران وارد خواهد کرد و دنیای غرب هم حرکاتی را در مقام عکس العمل انجام خواهد داد.

,

 

,

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ک

,

منبع: فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه