اخبار داغ

خطر در کمین پارک‌های ساحلی یاسوج+تصاویر

خطر در کمین پارک‌های ساحلی یاسوج+تصاویر
پارک‌های ساحلی رودخانه بشار یاسوج به دلیل عدم احداث دیوار حائل و شروع فصل بارش در حال تخریب و خطر جان شهروندان را تهدید می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس یکی از مهمترین موضوعات در طراحی و پیاده سازی یک پارک کناره رودخانه احداث دیوار حائل برای جلوگیری از ریزش و تخریب قسمت های کناره پارک به درون رودخانه و هدر رفت بیت المال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

با همه این تفاسیر و با توجه به باران‌های سیل آسای بهار 98 یاسوج، بسیاری از مکان‌های آن را بی نصیب نگذاشت و پارک غدیر در سیل خروشان رودخانه بشار غرق شد و نیمی از پارک با سیل‌های فروردین 98 تخریب شد.

,

بسیاری از مسئولان خشک‌سالی را بهانه‌ای برای احداث نکردن دیوار حائل برای آن عنوان می کردند که باعث شد این پارک با تمام زیبایی هایش در کنار جاده کنار گذر ساحلی یاسوج  کم کم به رودخانه ریخته شود.

,

با گذشت بیش از 18 ماه از این موضوع مسئولان از سیل های بهار 98 درس نگرفته اند و بدون توجه به خطرات هیچ گونه اقدامی برای احداث دیوار حائل در کنار پارک های کمربند ساحلی رودخانه بشار نکردند.

,

همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است بخشی از پارک مهرورزی شهر یاسوج بر اثر بارش ها و طغیان رودخانه تخریب شد و هم‌چنان این موضوع در حال افزایش است.

,

با توجه به اینکه هنوز بارش‌های شدید در فصل زمستان آغاز نشده است پس باید نگران این موضوع باشم که بخش عظیم تری از این پارک تخریب شود.

,

, ,

 بی توجهی مسئولان در عدم احداث دیوار حائل می تواند هم باعث به خطر افتادن جان شهروندان مرکز استان شود و هم به هدر رفت بیت المال شود.

,

آیا بهتر نیست مسئولین شهری و استانی از اتفاقات ایام نوروز 98 درس بگیرند و یک بار برای همیشه با احداث دیوار حائل این مشکل را بر طرف سازند.

,

متاسفانه کناره پارک های کمربند ساحلی در یاسوج با کمترین سیل و بارش از بین خواهد رفت چون مطالعات اصولی و عملیات فنی بستر سازی و سیل بند سازی و دیوار  حائل آن عملی نشده است و فقط کف رودخانه سنگ چینی شده که به همین دلیل آب منحرف شده و منجر به از بین رفتن کناره پارک می شود، همچنین می تواند خطرات جانی برای شهروندان یاسوجی و گردشگران مرکز استان بوجود بیاورد.

,
, ,
 
,
موضوع ایمن سازی پارکها و حریم و بستر رودخانه‌ها باید از اولویت های جدی مسئولین شهری و استانی باشد همچنین آیا بهتر نیست مسئولین شهری و استانی از اتفاقات ایام نوروز 98 درس بگیرند و یک بار برای همیشه با احداث دیوار حائل این مشکل را بر طرف سازند.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه