اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

اختصاص ردیف هزار میلیارد تومانی برای توسعه سواحل مکران/رشد چشمگیر اعتبارات آب و راه در بودجه 1400

اختصاص ردیف هزار میلیارد تومانی برای توسعه سواحل مکران/رشد چشمگیر اعتبارات آب و راه در بودجه 1400
مهرداد عرب اول از اختصاص ردیف هزار میلیارد تومانی برای توسعه سواحل مکران در لایحه بودجه 1400 و رشد چشمگیر اعتبارات پروژه های آب و راه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: از 2 سال قبل سیاست و رویکرد سیستان و بلوچستان را برنامه محوری و بر مبنای پژوهش قرار دادیم که طی این مدت این روند را به جد دنبال کردیم.
 
وی با بیان این که همچنین توزیع منابع بر اساس برنامه و خروجی مطالعات شکل گرفته است، افزود: در سال 99 اساس توزیع اعتبارات بین فصول را بر مبنای مطالعات آمایش سررزمین قرار دادیم و این مهم را با افتخار هم دنبال می کنیم، چراکه پژوهش ها باید به متن جامعه کمک کند.
 
این مقام مسئول افزود: در سنوات قبل ردیف توسعه سواحل مکران را در قانون داشتیم که حداکثر اعتباری که در این ردیف می گرفتیم، 350 میلیارد تومان بود، امسال مطالعات سند توسعه سواحل مکران به پایان رسید و جهت اجرا ابلاغ شد که نتیجه این پژوهش اختصاص هزار میلیارد تومان ردیف در لایحه بودجه 1400 است که اگر این مطالعات نبود مسیر سال های قبل را طی می کرد.

اختصاص 81 درصد اعتبارات ملی استانی شده به پروژه های آب و راه
 
وی با اشاره به مطالعات آمایش استان اضافه کرد: خوشبختانه اعتباراتی که در بخش منابع آب و راه در سال 99 و حتی 1400 گرفتیم با سال های گذشته قابل مقایسه نیست و 81 درصد اعتبارات ملی استانی شده سیستان و بلوچستان با رقم های درشت به پروژه های این دو حوزه مربوط می شود.
 
عرب اول با تاکید بر این که 1400 به لحاظ بودجه ای قابل مقایسه با سنوات قبل نیست، گفت: در سال 99 به استناد بند "ز" قانون برنامه بودجه، شورای برنامه ریزی مجاز بود که یک درصد از اعتبارات هزینه ای را بابت فعالیت های پژوهشی به صورت گلوبال نگه دارد که یک میلیارد تومان سهم پژوهش استان شد.
 
وی افزود: در همین راستا 170 پژوهش به دست ما رسید که بعد از بررسی های کارشناسی 17 مورد ممیزی شد که خروجی آن برای استان مفید است، در نهایت در کارگروه پژوهش چهار مورد موثر به عنوان عناوین برتر انتخاب شد.

پیگیری های برای تدوین سند توسعه تجارت خارجی
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: افتخار این استان به مرز طولانی، بازارچه های مرزی و گمرک آن است، ولی هیچ وقت سند توسعه تجارت خارجی نداشتیم که امسال در کارگروه پژوهش تصویب شد و خروجی آن برای تامین منابع کمک می کند.
 
عرب اول خاطرنشان کرد: از آنجایی که بالاترین آمار روستاها در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، سند توسعه ای روستایی استان را رقم زدیم که بسیار اهمیت داشت، اگر این سند به ما راهی نشان دهد برای استفاده مطلوب تر از تسهیلات اشتغال به طور قطع به اشتغال در حوزه روستایی کمک می کند، در این راستا عناوینی را انتخاب کردیم که خروجی آن برای استان مفید باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
, اختصاص 81 درصد اعتبارات ملی استانی شده به پروژه های آب و راه, اختصاص 81 درصد اعتبارات ملی استانی شده به پروژه های آب و راه,
,
,
,
,
,
,
,
, پیگیری های برای تدوین سند توسعه تجارت خارجی, پیگیری های برای تدوین سند توسعه تجارت خارجی,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه