اخبار داغ

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد:

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آبگیرهای خلیل‌آباد پایش شد

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آبگیرهای خلیل‌آباد پایش شد
احمدی گفت: گشت مشترک محیط زیست و دامپزشکی جهت پایش آبگیرهای سطح شهرستان خلیل‌آباد در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حال انجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید احمدی، مدیر شبکه دامپزشکی خلیل‌آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس اظهار داشت: باتوجه‌به شروع فصل سرما و مشاهده مواردی از بیماری فوق حاد پرندگان در استان‌های غربی و شمالی کشور، خطر بروز بیماری در شهرستان وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

وی با بیان اینکه باتوجه‌به مشاهده این بیماری در کشور، بررسی مرکز تجمع پرندگان مهاجر که یکی از اصلی‌ترین عوامل انتشار بیماری هستند از مرتبه بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با رصد تحرک و رفتار پرنده‌ها توسط کارشناسان تاکنون موردی از بیماری‌های ویروسی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان مشاهده نشده است.

, .,

مدیر دامپزشکی خلیل‌آباد در ادامه تشریح کرد: بیماری فوق حاد پرندگان بیماری ویروسی مشترک بین انسان و طیور است که در صورت بروز در واحدهای روستایی یا صنعتی با تلفات ۱۰۰ درصد مواجه هستند.

, .,

وی با تأکید بر اینکه بیماری آنفلوانزای پرندگان با علائم تلفات روزانه غیرنرمال، کاهش آب، کاهش تولید تخم‌مرغ و به‌هم‌ریختگی پر شروع و در نهایت با تلفات بسیار بالا مواجه خواهد شد، تصریح کرد: غایت نکاتی چون حصارکشی اطراف واحدهای صنعتی، ضدعفونی تمام موارد وارداتی به واحد، حوضچه ضدعفونی، بستن تمامی منافذ با توری، احداث دوش یک‌طرفه و استفاده از دان آماده می‌تواند از بروز بیماری این واحدها جلوگیری کند.

, .,

احمدی همچنین از تمام مردم شهرستان خواست از شکار پرندگان مهاجر که بعضاً در استخرهای ذخیره آب حضور دارند خودداری کنند و در صورت مشاهده تلفاتی از پرندگان موارد را به اداره دامپزشکی شهرستان گزارش کنند.

, .,

انتهای پیام/

, /]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه