اخبار داغ

رئیس اتاق اصناف مشهد خبر داد؛

پلمپ 18 نانوایی گرانفروش در مشهد/ هیچ نانوایی مجاز به فروش 24 ساعته نیست

پلمپ 18 نانوایی گرانفروش در مشهد/ هیچ نانوایی مجاز به فروش 24 ساعته نیست
بنانژاد گفت: با ایجاد گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن تاکنون 18 نانوایی در سطح شهر مشهد به دلیل گران‌فروشی پلمپ شده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد در گفت و گو با صبح توس پیرامون شلوغی‌ها و ایجاد صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌ها، اظهار کرد: به دنبال افزایش سهمیه آرد برخی نانوایی‌های سطح شهر مشهد و نظارت جدی‌تر بر روند توزیع نان، در هفته گذشته شاهد کاهش میزان صف‌ها در مقابل نانوایی‌ها بوده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: اکثر نانوایی‌هایی که طی یک ماه گذشته تعطیل شده‌اند، نانوایی‌های غیرمجازی بودند که پیش از این با خرید آرد از بازار آزاد اقدام به پخت و فروش نان می‌کردند و سهمیه آرد به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت که با توجه به افزایش قیمت آرد آزاد مجبور به تعطیلی واحد صنفی غیرمجاز خود شده‌اند.

,

بنانژاد با اشاره به اینکه بر اساس بازرسی‌های انجام‌شده تا اوایل مهرماه 110 نانوایی غیرمجاز در سطح شهر مشهد شناسایی شده بودند، گفت: از این تعداد حدود 18 نانوایی همچنان به‌صورت غیرمجاز در حال فعالیت هستند که به زودی تعداد آن‌ها به صفر می‌رسد زیرا این واحدها فاقد هرگونه پروانه کسب و مجوزهای قانونی نبودند و باید مراحل کسب مجوزها را طی می‌کردند یا جمع‌آوری می‌شدند.

,

رئیس اتاق اصناف مشهد خاطر نشان شد: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت آرد در بازار آزاد نانوایی‌هایی که بیش از سهمیه خود اقدام به پخت نان می‌کردند، دیگر قادر به تهیه آرد مازاد نبودند و مجبور به کاهش پخت خود شدند که این امر باعث ایجاد صف‌های طولانی در مقابل برخی نانوایی‌ها شد.

,

وی با تأکید بر اینکه هیچ نانوایی مجاز به افزایش قیمت‌ها نیست، ادامه داد: با ایجاد گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن تا کنون 18 نانوایی به دلیل گران‌فروشی پلمپ شده‌اند اما با این وجود ما در اتاق اصناف مشهد به دنبال اصلاح قیمت مصوب نان هستیم که به‌صورت کشوری ابلاغ می‌شود زیرا امسال علاوه بر قیمت آرد بسیاری از مؤلفه‌های تأثیرگذار بر قیمت نان نیز افزایش یافته‌اند و باید نرخ نامه نیز اصلاح شود.

,

بنانژاد بیان کرد: به تمامی نانوایی‌ها اعلام شده است که در صورت مشاهده گران‌فروشی، سهمیه آرد آن‌ها کاهش می‌یابد و این سهمیه کاهش‌یافته به نانوایی‌های مجاور داده می‌شود که برای شهروندان نیز مشکلی ایجاد نشود و در صورتی که نانوایی اصرار به تخلف و گران‌فروشی شدید داشته باشد، آن واحد صنفی قطعاً پلمپ می‌شود.

,

رئیس اتاق اصناف مشهد با تأکید بر اینکه در حال حاضر ما هیچ‌گونه کمبودی در خصوص آرد در سطح استان نداریم، گفت: نانوایی‌های به دلیل کنترل بهتر مصرف خانوار تنها مجاز به ارائه نان در ساعاتی که خانوار به نان نیاز دارند، شده‌اند از این رو در حال حاضر هیچ نانوایی مجاز به فروش 24 ساعته نان نیست اما امکان دارد در برخی نقاط شهر که تقاضای نان بیشتر است، مجوز فروش شبانه‌روزی به برخی نانوایی‌ها داده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه