اخبار داغ

عزم مساجد برای مهار کرونا در حاشیه شهر مشهد ادامه دارد؛

از تلاش برای قطع زنجیره کرونا تا خدمت‌رسانی به بیماران در قرنطینه/ بیش از 100 محله تحت پوشش است

از تلاش برای قطع زنجیره کرونا تا خدمت‌رسانی به بیماران در قرنطینه/ بیش از 100 محله تحت پوشش است
عزم مساجد برای مهار کرونا با تلاش جهادگران سلامت برای خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی در قرنطینه و همچنین قطع زنجیره بیماری در حاشیه شهر مشهد ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا و تلفات نانشی از آن، وزارت بهداشت تصمیم گرفت تا با کمک بسیج جامعه پزشکی و همکاری سازمان‌های مردم نهاد به منظور تحقق طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، طرح جدیدی را با عنوان طرح شهید سلیمانی در کشور اجرایی کند که از یازدهم آبان ماه سال جاری این تصمیم اجرایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

, ,

این طرح تحت عنوان مسجد سنگر سلامت با هدف بیماری‌یابی سریع‌تر، قرنطینه کردن افراد مبتلا و حمایت معیشتی از اقشار ضعیف جامعه به شیوه محله محور و خانواده محور و با استفاده از وضعیت نظام شبکه بهداشت و درمان کشور برنامه ریزی شد.

,

, ,

یکی از اهداف این طرح مشارکت بسیج و مردم و حضور مراقبان بهداشت و سلامت در محله‌ها است تا از این طریق بتوانند خدمات فعال مراقبتی را به مردم کشور ارائه دهند. از سوی دیگر ارائه مراقبت‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری با استفاده از سامانه‌های تلفنی و سامانه غربالگری وزارت بهداشت انجام خواهد شد که با انجام این اقدامات بیماران مبتلا به کرونا یا افراد مشکوک سریع‌تر شناسایی می‌شوند.

, .,

 

,

, ,

پس از استقبال مردم خیراندیش از پویش کمک‌های مومنانه با شیوع ویروس کرونا، این روزها شاهد اجرای طرح مسجد سنگر سلامت در حاشیه شهر مشهد و در نقاطی همچون شهرک شهید رجایی، باهنر و رضویه به همت جهادگران سلامت، بسیجیان و مساجد هستیم.

,

, ,

در این طرح پس از بیماریابی صورت گرفته، تمامی جهادگران برای رفع دغدغه های بیماران در قرنطینه تلاش شبانه روزی دارند و بر اساس آمار تعداد ۲۴۹ بیمار ثبت و نیازمندیهای روزانه پیگیری شده و امور شخصی ۷۹ بیمار کرونایی جهت پیشگیری ابتلا و روند بهبودی انجام شده است.

,

, ,

برنامه آموزش و پیشگیری تدابیر کرونایی  در نقاط محروم شهر مشهد به ۱۸۱۳ نفر رسیده و به ۹ نفر از بیماران کرونایی مشاوره پزشکی ارائه شده است.

,

, ,

به همت خیران و جهادگران در مناطق حاشیه شهر مشهد بسته های غذایی مخصوص برای بیماران کرونایی توزیع می‌شود.

,

, ,

در این طرح نیازمندان نقاط محروم نیز شناسایی شدند و بسته های معیشتی برای نیازمندان و مشاغل حاشیه شهر مشهد که به واسطه شیوع بیماری کرونا دچار آسیب شده اند نیز توزیع می شود.

,

, ,

کادر درمان و جهادگران سلامت مستقر در مناطق محروم حاشیه شهر که به صورت جهادی در خط مقدم این جبهه خدمات رسانی می کنند در جلوگیری از شیوع این بیماری نقش بسزایی داشته و همواره از ابندای شیوع این ویروس آماده فداکاری هستند.

,

, ,

بسیجیان نیز با حضور در صحنه علاوه بر خدماتی همچون ضدعفونی سازی، جمع آوری کمک های مومنانه و کمک به نیازمندان برای رفع مسائل معیشتی در راستای تهیه و توزیع غذای گرم محرومان و ماسک رایگان به شهروندان نیز پیشگام هستند. تعداد ۵۳۲ بسته معیشتی در حاشیه شهر مشهد توزیع شده و برای بیمران کرونایی منطقه نیز کپسول اکسیژن تهیه شده است.

,

, ,

از دیگر خدمات مهم در طرح مسجد سنگر سلامت که در بیش از 100 مسجد منطقه حاشیه شهر مشهد در حال اجرا است، خدمات پرستاری به ۲ خانواده کرونایی در این نقطه از شهر، ارائه تدابیر و برنامه تغذیه به ۷۸۰ نفر و توزیع ۵۸۵ بسته های مخصوص بیماران کرونایی است.

,

, ,

, ,

بیش از 8 هزار مورد امر به معروف تحت عنوان توزیع ماسک و تذکر لسانی جهت زدن ماسک به افراد در معرض خطر ویروس کرونا صورت گرفته که در همین راستا کاهش آمار ابتلا در منطقه و بهبود روند افراد مبتلا به بیماری را در پی داشته و موجب جدی گرفتن تمهیدات بهداشتی توسط مردم منطقه به منظور مقابله با کرونا شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه