شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان گیلان
ساعت: 13:07 منتشر شده در مورخ: 1399/09/16 شناسه خبر: 1674336
استاندار گیلان در نشست با نمایندگان تشکل های دانشجویی استان:

دوره دانشجویی، سرآغاز حرکت در مسیر خردورزی است/ حمایت از پژوهش و تحقیقات دانشگاهی، مبتنی بر سند آمایش سرزمینی گیلان

دوره دانشجویی، سرآغاز حرکت در مسیر خردورزی است/ حمایت از پژوهش و تحقیقات دانشگاهی، مبتنی بر سند آمایش سرزمینی گیلان
ارسلان زارع دوره دانشجویی را سرآغاز حرکت در مسیر خردورزی دانست و با طرح این انتظار از دانشجویان که بین تولیدات علمی و نیازهای استان پیوند برقرار کنند، گفت: از پژوهش ها و تحقیقات دانشگاهی مبتنی بر سند آمایش سرزمینی گیلان حمایت و پشتیبانی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، ارسلان زارع شنبه شب در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل های دانشجویی استان که بیش از دو ساعت به طول انجامید؛ با تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو، این روز را سرآغاز و نقطه عطف جنبش دانشجویی خواند و گفت: این جنبش به معنای حضور همه دانشجویان در عرصه فرهنگ و سیاست است و باید آن را گام هایی استوار برای آزادی، عدالت خواهی و استقلال خواهی، استعمارستیزی و نفی استبداد دانست.

وی با درود به روان پاک همه شهدای دوران انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دانشجو ، استادان و همچنین دانشجویان شهیدی که در دوران دفاع مقدس از کشور و عزت این سرزمین دفاع کردند ، ادامه داد: دانشجویان؛ دیده‌بان علم و سیاست‌ و دوره دانشجویی نیز سرآغاز حرکت در مسیر خردورزی و منافع ملی است و انتقادهای قشر دانشجو که از سر دلسوزی همراه با شجاعت بیان شود؛ نمایانگر راهی‌ست که جامعه را به سمت پیشرفت رهنمون می‌سازد.

 زارع با بیان اینکه در ادبیات علوم سیاسی، دانشجوی مطلوب به فردی اطلاق می شود که در دانشگاه به درجه بالایی از بینش و درک سیاسی رسیده و در قبال سرنوشت خود، جامعه و مسایل سیاسی حساسیت لازم را نشان می دهد ، افزود: دانشجوی مطلوب در نظام های اسلامی از خصوصیات ارزشمندی همچون معرفت دینی ، معنویت، بینش سیاسی ، آرمانگرایی، هوشیاری ، خلاقیت، نوآوری و قانونمداری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد:  ۱۶ آذر که به اسم دانشجو و روز دانشجو نام‌گرفته؛ به سبب مقاومت دانشجویانی است که در برابر تعدی و تجاوز به منافع ملت، به پا خاستند و در این میان شهیدانی نیز تقدیم کردند و امروز هم مردم ایران در برابر ظلم مضاعفی که در لباس جنگ اقتصادی نمایان شده، ایستادگی کرده اند و دانشجویان، باید روایتگر این پایمردی باشند.

استاندار گیلان تصریح کرد: اگر دانشگاه را پرچمدار علم و دانش بدانیم ، انتقادهایی که از نهاد دانشگاه برمی‌آید روی دیگر سکه ای است که کشورمان را به سعادت، تعالی و پیشرفت هدایت می‌کند؛ از این‌رو معتقدم نقد، پرسشگری و پژوهش دو روی یک سکه برای اعتلای ایران عزیز هستند.

وی افزایش قدرت علمی و اقتصادی را از ملزومات اقتدار ملی دانست که دانشجویان و دانش پژوهان، نقش آفرینان اصلی نیل به این مهم هستند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه نام و جایگاه دانشجو بدون دانش‌پژوه بودن در جایگاه واقعی خود قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: در جلسه‌های مرتبط با موضوع آموزش، همواره بر مهارت آموزی تاکید دارم و امروز هم همراهی دانش اندوزی و مهارت ورزی را یادآور می‌شوم.

وی افزود: انتظاری که از نهاد دانشگاه وجود دارد؛ اینکه خلاقیت، نوآوری و تولیدات علمی را به نیازهای روز پیوند زده و در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان حرکت کند؛ به بیان بهتر محصول دانشگاه در جامعه دیده شود.

وی ادامه داد: این واقعیتی انکارناپذیر است که آینده ما به علم و دانش، فناوری، مهارت، نشاط و امید گره خورده و با وحدت و انسجام می توانیم استان را اداره کرده و به سوی توسعه و بهبودی وضعیت مردم سوق دهیم.

 زارع بیان داشت: اهمیت اعتماد مردم، دانشگاهیان، دانشجویان و جوانان به مسئولان واقعیت دیگری است که نباید از آن‌ چشم‌ پوشید زیرا این مهم مهمترین و بزرگترین سرمایه محسوب می شود.

وی با اشاره به گذشت افزون بر ۹ ماه از شیوع کرونا در ایران و جهان تصریح کرد: برای مقابله با این ویروس، حفظ سلامت مردم و مدیریت شرایط عمومی، تصمیماتی اتخاذ شد که یکی از آنها، آموزش غیرحضوری دانش آموزان و دانشجویان بوده است.

 زارع با اشاره به جایگاه آموزش حضوری و تاثیرگذاری بالای آن در علم آموزی گفت : آموزش مجازی متاثر از شرایط کرونایی، تصمیمی است که مانع از ایجاد توقف در فعالیت های علمی و تحقیقاتی می‌شود و لازم است در جهت تعالی‌بخشی آن ، نسبت به توسعه زیرساخت ها نیز اقدام کرد.

استاندار گیلان خاطرنشان ساخت: مهمترین موضوعی که رهبر معظم‌انقلاب پیوسته و همواره بر آن‌ تاکید دارند؛ کسب دانش و فعالیت های تحقیقی و علمی برای رفع نیازهای جامعه است و مبتنی بر این راهبرد؛ دولت نیز آموزش‌های مجازی را بعنوان اقدامی برای مقابله با آسیب‌های تحمیلی کرونا بر فضای علمی و دانشگاهی، برگزید.

وی ادامه داد: این راهبرد اقدامی اصولی برای افزایش توانمندی های داخلی و اتکاء به ظرفیت‌های درونی است که می تواند برای مردم امیدافزا باشد.

 زارع به نشست هفته گذشته خود با جمعی از استادان دانشگاه گیلان اشاره و اضافه کرد: در این نشست به نقش اثرگذار آنان در جریان مدیریت مطلوب کرونا اشاره کردم و اینک نیز از شما دانشجویان می‌خواهم برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه بویژه ترویج سبک جدید زندگی متاثر از شیوع این بیماری، یاریگر باشند.

وی بر لزوم همت و تلاش دانشجویان بعنوان قشری فرهیخته برای آگاهی افزایی به جامعه درخصوص اهمیت رعایت توصیه های بهداشتی تاکید کرد.

زارع بیان داشت: معتقدم برای ساختن آینده، در کنار اهمیت انجام برنامه ریزی، لازم است از ثروت عظیم استان که منابع انسانی ارزشمند است؛ بهره گرفت.

استاندار گیلان به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تصریح کرد: همانگونه که در بیانیه گام دوم انقلاب آمده؛ بر توانمندسازی جوانان و ضرورت نقش‌آفرینی بیشتر آنان در مسیر تدوین برنامه‌های آتی و نقشه راه توسعه استان تاکید دارم.

وی ضرورت مشارکت همه اقشار تاثیرگذار در توسعه پایدار و اهداف توسعه محور استان را یادآور شد و گفت: بار دیگر از دانشگاهیان و دانشجویان می‌خواهم مطابق با افق ترسیم شده در سند آمایش سرزمینی گیلان، راهکارهای علمی و عملی ارائه دهند.

نماینده عالی دولت در استان سند آمایش سرزمینی را نقشه راه توسعه استان خواند که بر مبنای توسعه سبز-آبی تدوین شده و از جامعه دانشجویی خواست پایان‌نامه‌ها و تحقیقات خود را در راستای شناسایی مشکلات و نیازمندی‌های گیلان انجام دهند.

انتهای پیام/

https://www.dana.ir/1674336
ارسال نظر
نظرات