اخبار داغ

یادداشت؛

دولت، بودجه 1400 را «بایدنی» بسته است

دولت، بودجه 1400 را «بایدنی» بسته است
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می آید دولت بودجه را بایدنی بسته است. یعنی به امید دمکرات‌ها در آمریکا و بعد از آن به فروش نفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی حدادی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس طی یادداشت نوشت: متاسفانه دولت محترم لایحه بودجه ای را تقدیم مجلس کرده که ضعیف‌ترین و غیر واقعی ترین برآورد ها و پیش بینی ها را در خود جا داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در لایحه دولت فروش نفت ۱۵۳ هزار میلیارد تومان دیده شده است، مگر قرار نبود این بودجه به نفت متکی نباشد، مگر نه اینکه این دولت درسال 92 با شعار کاهش اتکای بودجه به نفت از مردم رای گرفت. این میزان که از فروش نفت درسال 99 نیز  بیشتر است. به نظر می آید دولت بودجه را بایدنی بسته است. یعنی به امید دمکرات ها در امریکا و بعد از آن به فروش نفت.
,
 
,
اما همین دولت در بخش صرفه جویی و کاهش هزینه ها قدمی برنداشته است، در حالی که عموم مردم در بدترین شرایط اقتصادی هستن دولت محترم در لایحه بودجه 1400 میزان هزینه های جاری خود را 60 درصد افزایش داده است که این رکورد در لوایح سالیانه بی سابقه است و عدد بسیار سنگینی است.
,
 
,
 دولت در لایحه بودجه ۷۰ هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفتی را قرار داده است. اگر این پیش فروش منجر به فروش واقعی شود می‌تواند در دل ۲۰۰ هزار میلیارد تومان قرار گیرد و مفهوم آن اوراق نیست؛ چون منجر به فروش واقعی می‌شود یعنی اگر دولت از طریق تسویه کالایی به جای تسویه نقدی نفت را پیش فروش کند و فیزیک کالا را تحویل دهد موضوع فروش نفت در بودجه ۱۴۰۰ ساده‌تر می‌شود.
,
 
,
اما اگر پیش فروش نفت از جنس استقراض باشد آسیب‌زاست چرا که هم تعهدات دولت بعد را با مشکل مواجه می‌کند و هم فروش عددی که در حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم را غیر واقعی‌تر می‌کند. ما حتماً این را مورد توجه قرار می‌دهیم.
,
 
,
در این بودجه هیچ اثری از اصلاح ساختار ناشی از ایجاد درآمد پایدار مالیاتی چه در حوزه پایه‌های جدید مالیاتی چه حوزه ساماندهی معافیت‌های مالیاتی چه حوزه فرار مالیاتی که اعداد را بتواند جایگزین کرد دیده نمی‌شود، امری که وبستگی بودجه به نفت را کاهش می دهد.
,
 
,
رئیس محترم جمهور در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت گفته‌اند که برنامه را رئیس جمهور تعیین می‌کند برنامه ای که 24 میلیون به آن رای داده اند.
,
 
,
شما از کدام برنامه حرف می‌زنید؟ همان برنامه ای که قرار بود چنان درآمد سرشاری ایجاد کنید که مردم دیگر نیازی به یارانه نداشته باشند، پس چه شد این برنامه هایتان؟
,
 
,
مگر ما نمایندگان مجلس با رای چه کسانی به مجلس آمدیم ماهم از همین مردم رای اعتماد گرفتیم. اتفاقا مردم وقتی ما حصل پوچ دولت شما را دیدند محکم‌تر و مصمم‌تر به پای صندوق آمدند و ما را مامور نظارت بر اجرای قانون طبق قانون اساسی قرار دادند.
,
 
,
شما می گوئید در سال آینده 30 درصد مردم هزینه برق و گاز پرداخت نخواهند کرد این خیلی خوب است ولی نه در سه ماهه آخر دولت، پس در این هفت سال و اندی چه می‌کردید که حالا به فکر معیشت مردم افتادید آن هم فقط در حد شعار.
,
 
,
حالا که مجلس انقلابی به میدان آمده است و دغدغه مردم را دارد شما می گویید هول نباشید،
,
 
,
نه آقای روحانی! هول نیستیم اتفاقا شما خیلی بیخیال هستید، هشت سال دولتتان دارد تمام می شود و کارنامه شما به جز اشتباه و فرصت سوزی چیزی ندارد.
,
 
,
خالی کردن ذخیره طلای بانک مرکزی و از دست دادن 30 درصد ذخایر طلای بانک مرکزی به دستور و تاکید شخص شما
,
 
,
اعطای میلیاردها دلار ارز 4200 به غلط به افرادی خاص بدون ضوابط و کاهش ارزش پول ملی
,
 
,
افزایش افسار گسیخته قیمت تمامی کالاهای اساسی و کوچک شدن سفره 80 میلیون ایرانی
,
 
,
 افزایش بی سابقه بیکاری و فقر در جامعه
,
 
,
افزایش چندبرابری قیمت مسکن و خودرو
,
 
,
بی توجهی به وضعیت قشر ضعیف جامعه
,
 
,
اینها تنها گوشه ای از کارنامه شما در این هفت سال و اندی است. آری هیچکدام اینها برایتان مهم نیست برای شما فقط و فقط برجام مهم است و بس هفت سال در پی کدخدا بودن کفایت نمی‌‌کند؟ چه منفعتی از این پیگیریتان متوجه ملت شد؟ به غیر از عقب ماندگی و معطل ماندن دستاورد برجامتان چه بود؟
,
 
,
بیایید و در این اندک فرصت باقیمانده از دولت همراه باشید با مجلس در خدمت به مردم. تقابل و لجاجت شما گره ای از مشکلات مردم باز نمی کند. به فرموده حضرت آقا اگر بخواهید و تلاش کنید می توانید با ذهنیت خوب دولت را تحویل دهید البته اگر بخواهید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه