اخبار داغ

یک کیلومتر تا امکانات؛

"ابوالخیری"؛ طرد شده از قاین/ مردم این روستا با آتش و چوب زمستان را سپری کنند

"ابوالخیری"؛ طرد شده از قاین/ مردم این روستا با آتش و چوب زمستان را سپری کنند
روستای ابوالخیری در مرکز شهر قاین وعده‌های بسیاری از مسئولان را برای رفع مشکل گازرسانی به خود دیده اما با وجود گذشت 14 سال، مردم این منطقه همچنان محروم از این نعمت الهی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، منطقه ابوالخیری در فاصله یک کیلومتری شهر قاین واقع , با مساحت 29 هکتار در 6 سال پیش به دو محدوده تقسیم شده است. یک محدوده آن به مساحت چهارونیم هکتار به عنوان روستای ابوالخیری و یک محدوده بلاتکیف مانده است که نه جزو روستا و نه جزو محدوده شهری محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

این منطقه که در فاصله یک کیلومتری از مسجد جامع قاین که مرکز شهر است، قرار گرفته از نعمت گاز طبیعی و سوخت زمستانی محروم است.

,

به گفته ساکنان این روستا در دوره نماینده اسبق قاین برای محدوده چهار هکتاری گازرسانی انجام شد. بعد از آن مسئولان قول‌هایی برای گازرسانی به تمام این منطقه را مطرح کردند اما تاکنون به این وعده‌ها عمل نشده است.

,

بهرام‌پور یکی از ساکنان این منطقه به خبرنگار خاورستان می‌گوید: عدم‌گازرسانی به منازل و عدم‌توزیع کپسول گاز و نفت سفید در این فصل سال امان ساکنان را بردیده است و مردم در سوز سرما بسر می‌برند.

,

وی عنوان کرد: تاکنون پیگیری‌های فراوانی شده اما به نتیجه‌ای نرسیده است و مردم به دلیل مشکلات در این منطقه کلافه شده‌اند.

,

بهرام‌پور ادامه داد: سه ماه پیش دادستان وقت شهرستان قاین در بازدیدی از این منطقه دستور گازرسانی و حل مشکلات اهالی را صادر کرد که بعد از این‌که به شرکت گاز مراجعه کردیم گفتند دستور دادستان سابق بوده و وی اکنون دادستان بیرجند است.

,

وی افزود: این زمین‌ها هیج‌گونه مشکل ثبتی و سندی ندارد اما مسئولان شهرستان فقط دنبال بهانه برای اذیت‌کردن مردم می‌گردند.

,

مخملی یکی از افرادی که در این محدوده کارگاه تولیدی عرقیات گیاهی دارد، به خبرنگار خاورستان گفت: مشکلات این منطقه چندین سال است مطرح می‌شود و تاکنون در بازدیدها و قول‌هایی برای رفع مشکل داده‌اند اما هیج‌کدام عملیاتی نشده است.

,

وی با بیان این‌که اکنون یک کارگاه تولیدی عرقیات فعال داریم که با یک نیرو فعالیت داریم افزود: در صورت تأمین گاز می‌توانیم با پنج نیرو فعالیت داشته باشیم.

,

یکی دیگر از ساکنان این منطقه نیز با گلایه از مسئولان می‌گوید: چند سال پیش مسئولان آمدند این اراضی را به دو قسمت تقسیم کردند و در قسمتی که یکی از مسئولان وقت شهر ملک و خانه داشت گاز دادند و به بقیه تاکنون گاز نداده‌اند.

,

بنابراین گزارش؛ طبق بررسی‌ها، در پنج سال پیش بهمن کهن‌ترابی فرماندار وقت شهرستان قاین قول داده تا پایان سال 1394 مشکلات گازرسانی این روستا برطرف شود؛ بعد از آن نیز مشیرالحق عابدی فرماندار وقت شهرستان و محمد کریمی فرماندار فعلی، بخشدار و مدیران شرکت گاز نیز قول‌هایی برای رفع مشکلات این منطقه داده اند اما تاکنون هیج‌کدام به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند.

,

به گفته اهالی این روستا، محمدصادق معتمدیان استاندار سابق خراسان جنوبی نیز در بازدید از این منطقه بر رفع هر چه سریع‌تر مشکل تأکید کرد اما بعد از آن دیگر خبری نشد. هفته گذشته در سفر حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی به شهرستان قاین نیز در بازدید از مجموعه تاریخی و گردشگری بوذرجمهر و مسجد جامع و منطقه ابوالخیری، موضوع مشکلات گازرسانی این منطقه مطرح شد که به گفته سلمان اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، در این بازدید درباره موضوع گازرسانی به منطقه ابوالخیری صحبت شد و استاندار دستور داد هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

,

در ادامه به سراغ  شرکت گاز خراسان جنوبی رفتیم تا ببینیم چه زمانی این مشکل برطرف خواهد شد.

,

محمود هاشمی مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی در پاسخ به سوال خبرنگار ما گفت: بر اساس ضوابط و مقررات شرکت ملی گاز، ارائه خدمات گازرسانی به متقاضیان مستلزم قرارگرفتن محل مورد تقاضا در داخل محدوده خدمات شهری و طرح هادی در روستا، داشتن کاربری مسکونی، تطبیق نقشه طرح تفصیلی با وضع موجود، بازگشایی معابر از محل اجرای شبکه و ارائه نامه تأییدیه توسط شهرداری و در روستاها توسط بنیاد مسکن و بخشداری است.

,

وی عنوان کرد: گازرسانی به محله ابوالخیری شهر قاین منوط به این شرایط است که در صورت تأیید، در دستور کار شرکت گاز شهرستان قاین قرار خواهد گرفت.

,

بنابراین گزارش؛ با شرایط مطرح‌شده شرکت گاز استان، مردم منطقه ابوالخیری قاین باید همچنان در سوز سرما با آتش و چوب زندگی را سپری کنند و امیدوار باشند که آقای ملانوری مانند سایر مسئولان و استاندار سابق، وعده رفع مشکل گازرسانی به این روستا را فراموش نکند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه