اخبار داغ

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران:

روند کرونا در تهران دیگر کاهشی نیست / نگران برگزاری "یلدا" هستیم

روند کرونا در تهران دیگر کاهشی نیست / نگران برگزاری "یلدا" هستیم
معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به روند ثابت کرونا در تهران، گفت: پس از مدتی که شاهد روند کاهشی آمار بودیم، اکنون روند ثابت شده و دیگر نزولی نیست، در شرایط شکننده فعلی نگران عدم کنترل اوضاع و شب یلدا هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر نادر توکلی، با انتقاد به شیوه بازگشایی‌ها و لغو محدودیت‌ها، گفت: مشکل اصلی این نوع بازگشایی این است که مردم موضوع عدم تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح را به درستی رعایت نمی‌کنند؛ این درحالیست که بر اساس پروتکل مناطق نارنجی باید ترددها کم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 روند کرونا در تهران دیگر کاهشی نیست
,  روند کرونا در تهران دیگر کاهشی نیست,
 
,
وی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی برای رعایت نکات بهداشتی، اظهار کرد: با آغاز فعالیت بیشتر مشاغل و برداشته شدن محدودیت‌ها، حجم حمل و نقل درون شهری هم افزایش یافته است و علی‌رغم اینکه در دو هفته اخیر کاهش ۴۰ درصدی آمار کرونا را شاهد بودیم، اما چند روزی است که روند به ثبات رسیده و کاهشی در آمار نداشته‌ایم؛ این در حالی است که شرایط شکننده‌ای داریم و اگر اوضاع کنترل نشود و مهمانی‌های شب یلدا هم به آن اضافه شود قطعا روند بدتری را تجربه خواهیم کرد.
,
 
,
معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران، اظهار کرد: قطعا مردم باید شب یلدا در منزل خودشان بمانند؛ البته پیشنهاد محدودیت و منع تردد از ساعت ۱۸ عصر تا ۴ صبح احتمالا اجرایی خواهد شد.
,
 
,
وی افزود: نگرانی عمده ما بویژه برای شب یلدا افراد دیابتیک، سالمند، بیماران مزمن و... هستند. اکثر مرگ و میرهای کرونا در بین افراد بالای ۶۵ سال است و باید در ارتباط با آنها دقت بیشتری داشته باشیم تا مبتلا نشوند.
,
 
,
توکلی در پاسخ به این سوال که افزایش جریمه تخلفات کرونایی تا چه اندازه در رعایت پروتکل‌ها موثر خواهد بود، تصریح کرد: قطعا تاحدودی موثر است، اما تنها با این موضوع نمی‌توان اپیدمی را کنترل کرد و نباید از بُعد فرهنگسازی غافل شد.
,
 
,
 
,
روزانه حدود 50 فوتی ناشی از کرونا در تهران
, روزانه حدود 50 فوتی ناشی از کرونا در تهران,
 
,
وی درخصوص وضعیت ورودی به بیمارستان‌های استان تهران، بیان کرد: حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر بستری روزانه داریم و تعداد افراد بستری فعلی در بیمارستان‌ها تقریبا ۳۳۰۰ نفر است؛ همچنین روند مرگ و میر روزانه بر اثر کرونا در استان به صورت میانگین حدود ۵۰ نفر در روز است. تهران همچنان با توجه به شاخص‌های موجود در وضعیت نارنجی است.
,
 
,
انتهای پیام /
 منبع: ایسنا
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه