اخبار داغ

شهردار پاوه:

مصوبات؛ برای استفاده از نمای خاص منطقه پاوه در حد سفارش است/ حفظ بافت منطقه با ابلاغ و مصوب طرح بومی

مصوبات؛ برای استفاده از نمای خاص منطقه پاوه در حد سفارش است/ حفظ بافت منطقه با ابلاغ و مصوب طرح بومی
دانا آذری گفت: در ضوابط طرح جامع ساخت و سازهای نمای رومی منطقه پاوه در حد سفارش است و الزامی نداریم که نمای خاصی را برای ساختمان استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دانا آذری در گفتگو با خبرنگار هزارماسوله با اشاره به اینکه جلوگیری از ساخت و سازهای نمای رومی در طرح ضوابط ساخت و ساز تعریف نشده است اظهار داشت: در ضوابط طرح جامع این موضوع در حد سفارش است و الزامی نداریم که نمای خاصی را برای ساختمان استفاده کنند.

شهردار پاوه افزود: مصوباتی در این خصوص برای استفاده از نمای خاص منطقه وجود دارد در حد سفارش است که حتی المقدور از نماهای منطقه بومی و اسلامی استفاده شود اما الزامی برای جلوگیری از ساخت بنای رومی در پاوه وجود ندارد و این در حالی است که برای استان نیز همین موضوع وجود دارد.

وی گفت: در کارگروه خصوصی طرحی تفصیلی در حال بررسی است اما هنوز ضوابط آن مصوب نشده و به ما ابلاغ نشده است که احتمال دارد در این ضوابط در طرح تفصیلی محدودیت هایی ایجاد شود.

آذری ادامه داد: اما در مجموع این موضوع اگر ابلاغ و مصوب شود بافت منطقه حفظ می شود اما در این صورت ما نیز باید نماهای مشخصی در سنخیت با فرهنگ منطقه را برای جایگزین طرح رومی تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون مردم به صورت سلیقه ای و چشم و هم چشمی این نماها را طراحی کرده اند گفت: از یک طرف این محدودیت ها مصوب نشده و از طرف دیگر این نماهای جایگزین؛ نیز آماده و تعریف نشده است.

آذری گفت: این نماهای رومی چون سازگار با منطقه نیستند مناسب نبوده و ضوابطی هم برای الزام استفاده از دیگر نماها را نیز نداریم.

شهردار پاوه گفت: با توجه به اینکه پاوه به عنوان منطقه گردشگری و در حال ثبت جهانی شدن است این موضوع باید در مرحله ای جلوگیری به عمل آید و نمای جایگزین و سازگار با منطقه معرفی شود تا مردم نیز حق انتخاب آن نماها را داشته باشند.

 

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزارماسوله,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه