اخبار داغ

طرحی برای شکستن زنجیره کرونا؛

مدافعان سلامت، فرشتگانی در لباس سپید

مدافعان سلامت، فرشتگانی در لباس سپید
روحیه جهادی سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» این روزها به الگویی برای مقابله با کرونا تبدیل شد و بسیاری از جوانان بسیجی به صورت جهادی، درد و رنج بیماران کرونایی را برای بسیاری از خانواده ها کم کردند و با خدمت های خالصانه التیامی بر درد بیماران شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، با شیوع ویروس کرونا مسئولیت کادر درمانی بیش از گذشته سنگین شده است و جامعه پزشکان و تیم پزشکی و پرستاران بیشتر از عموم مردم در معرض خطر این بیماری قرار دارند.مدافعان سلامت مردم برعهد و قسمی که خورده بودند مانده اند و ماه‌هاست که برای حفظ جان و سلامت خود و جامعه در جنگ با کرونا تا پای جان ایستاده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

حال این بار دفاع از حریم سلامت را با طرحی مزین به "طرح شهید سلیمانی" برای بیماریابی، آموزش، تست سریع، قرنطینه و حمایت از مبتلایان به کووید ۱۹ را دنبال می‌کنند.

,

در این طرح تیم‌های مراقبتی، حمایتی، نظارتی از طریق کمک‌های نقدی و حمایت‌های مردمی، به صورت فعال در صحنه حضور می‌یابند تا منسجم و یکپارچه، سدی در مقابل این بیماری منحوس ایجاد کنند و با اولویت دادن به اقشار آسیب‌پذیر، خانواده‌های کم‌درآمد، سالمندان و بیماران زمینه‌ای، بتوانند بیش از گذشته در مسیر مقابله گام بردارند.

,

در همین رابطه و به مناسبت روز ولادت حضرت زینب(س) که منتسب به کادر درمانی ست، خبرنگار مرآت گفت و گویی با رئیس بسیج جامعه پزشکی استان سمنان که خط شکن جبهه سلامت و درمان هستند، داشت که در ادامه میخوانیم:

,

عباسعلی انتظاری جانشین بسیج جامعه پزشکی استان سمنان در گفتگو با مرآت با توجه به مشکلات زیادی که علی رغم تلاش ها، فداکاری ها و جان فشانی نیروهای دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت به علت عمق زیاد محرومیت در برخی مناطق وجود دارد، گفت: بسیج جامعه پزشکی با هدف کمک، همکاری و همپوشانی برخی نقاط ضعف و در راستای پروتکل های دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت با عضوگیری از داخل مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی شروع به فعالیت کرده و خدمات بسیار گسترده ای را در سطح کشور ارائه کرده است.

,

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به عملیاتی شدن طرح رهنمون در سال های گذشته خاطرنشان کرد:تیم های رهنمون متشکل از یک پزشک، پرستار، روانشناس، کارشناس بهداشت و نیروهای متخصص برای ارائه خدمات به مناطق محروم اعزام شده و خدمات بسیار برجسته ای را به مردم عزیز ارائه کرده است.

,

وی افزود:در مسیر اجرای طرح رهنمون فعالیت هایی نظیر برپایی بیمارستان صحرائی، ویزیت رایگان بیماران، توزیع رایگان دارو، ارائه خدمات رایگان روانشناسی و دوره های آموزش و بصیرت افزائی در دستور کار قرار داشته است.

,

انتظاری درباره اقدامات این قشر در ایام شیوع ویروس کرونا ادامه داد:ازآغاز شیوع ویروس کووید نوزده و با توجه به دستور مقام معظم رهبری، بسیجیان این قشر در قالب تیم های مراقبتی، غربالگری و درمانی در سراسر استان شروع به فعالیت کرده و خدمات ارزنده ای را ارائه کرده است.

,

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان درباره طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: از آبان ماه سال 99 و با شیوع تصاعدی ویروس کرونا و پس از تفاهم سازمان بسیج و وزارت بهداشت، بسیجیان سازمان بسیج جامعه پزشکی با جدیت هرچه بیشتر و با هدف قطع زنجیره بیماری کرونا، در قالب تیم های حمایتی، مراقبتی و نظارتی فعالیت خود را آغاز کرد.

,

وی ادامه داد:تیم های مراقبتی با هدف شناسایی و مراقبت افراد در معرض تماس نزدیک با فرد بیمار و همکاری با رابطین سلامت محله محور و تحت نظر پزشکان مرکز خدمات جامعه سلامت منطقه فعالیت می¬کنند که به ازای هر مرکز منتخب دو تیم دونفره شامل پرستار،کارشناس عفونی،داخلی و یا اورژانس، وظیفه فعالیت در حوزه آموزش، غربالگری شفاهی، تهیه لیست افراد در معرض خطر، تامین دارو، رهگیری افراد مبتلا به کرونا و معرفی خانواده های نیازمند به تیم های حمایتی را دارند.

,

انتظاری درباره تیم های حمایتی و نظارتی توضیح داد:مهمترین وظیفه تیم های حمایتی توزیع کمک های مردمی،سازمان ها و نهاد ها، میان خانواده های آسیب پذیر و در معرض خطر با مشارکت رابطین سلامت محله،مشخص کردن مناطق پرخطر، افراد در معرض خطر(سالمند، فقیر، بیکار و سایر) و جمع آوری کمک های مردمی و تعیین نیازمندی های مردم در قرنطینه است.

,

وی افزود:تیم های نظارتی برای نظارت از مراکز ارائه خدمات ، تهیه و توزیع مواد غذایی و واحد های صنفی با مشارکت هلال احمر،بسیج،اتحادیه اصناف،تعزیرات و داوطلبین مردمی با محوریت کارشناس بهداشت محیط یا حرفه ای محله و شرکت در دوره های آموزشی در تیم های پنج نفره برای ارزیابی اماکن، ادارات و مراکز ارائه خدمات و نظارت بر پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی این واحد ها تشکیل شده است.

,

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان  یادآور شد:این طرح در هشت شهرستان استان با جدیت در حال اجرا بوده و کارهای بسیار بزرگی انجام شده که شهرستان شاهرود بعنوان نمونه برتر این طرح با افتتاح نقاهتگاه و توزیع بیست و سه هزار بسته معیشتی و سایر اقدامات مندرج در طرح خدمات گسترده ای را به مردم عزیز ارائه کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه