اخبار داغ

تخت‌روانچی در نامه به دبیرکل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل:

اینستکس باید کارایی خود را ثابت کند/ ترور شهید فخری‌زاده محکوم شود

اینستکس باید کارایی خود را ثابت کند/ ترور شهید فخری‌زاده محکوم شود
نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، بر لزوم اثبات کارایی اینستکس از طرف اروپایی‌ها تاکید کرد و گفت: ایران باید از مزایای اقتصادی برجام بهره‌مند شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید تخت‌روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد طی نامه‌ای به دبیرکل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، ارزیابی ایران از گزارش اخیر دبیرکل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ را تشریح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
مجید تخت روانچی در این نامه با اشاره به بخش‌هایی از گزارش دبیرکل، واشنگتن را ناقض فاحش توافقنامه هسته‌ای دانست و بر لزوم بهره مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام اشاره کرد.
,
 
,
سفیر کشورمان همچنین کاهش تعهدات هسته‌ای ایران را نتیجه قهری نقض توافق توسط دیگر طرف‌ها و مطابق با حقوق ایران در برجام دانست و با اشاره به وعده کشورهای اروپایی برای تضمین ادامه روابط اقتصادی پیش بینی شده در برجام با ایران و ایجاد سامانه اینستکس افزود: این سامانه پس از دو سال باید کارایی خود را به اثبات برساند.
,
 
,
تخت روانچی با اشاره به طرح ترور شهید محسن فخری زاده در گزارش دبیرکل، نحوه طرح موضوع را در این گزارش به هیچ عنوان کافی ندانست و افزود: این ترور در کنار ترور سال گذشته سردار سلیمانی، جنایت‌های آشکار و تروریستی هستند که باید بصورت صریح و بدون لکنت زبان محکوم شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: مهر
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه