اخبار داغ

روحانی در ستاد اقتصادی دولت:

کیفیت خودرو مطالبه مردم است/ تاکید بودجه ۱۴۰۰ بر حمایت معیشتی

کیفیت خودرو مطالبه مردم است/ تاکید بودجه ۱۴۰۰ بر حمایت معیشتی
رئیس‌جمهور گفت: در جامعه امروز کیفیت خودرو مطالبه مردم است که بایستی با هم‌افزایی و هماهنگی‌های لازم، توقع و انتظارات را به نحو مطلوبی پاسخ داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، یکصد و هشتاد و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد و در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و بسته اجرایی جهش تولید در صنعت خودرو بحث و بررسی‌های لازم صورت گرفت و مواردی نیز به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس‌جمهور در این جلسه پس از گزارش سازمان برنامه و بودجه در خصوص مباحثی که درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در روزهای اخیر مطرح شده است، گفت: تنظیم لوایح بودجه مستلزم فرایندی پیچیده و تخصصی است که امسال این فرایند در دولت همچون سال‌های گذشته با توجه به شرایط جنگ اقتصادی و اراده دولت بر اصلاح ساختار بودجه با حساسیت و دقت بیشتری طی شده و بودجه ۱۴۰۰ با نگاه تاکید بر حمایت معیشتی و توسعه سرمایه گذاری تنظیم شده است.
,
 
,
روحانی اختلاف دیدگاه و نظرات کارشناسی و تخصصی در تنظیم بودجه را امری طبیعی و بدیهی دانست و افزود: نباید اجازه بدهیم موضوعی به این حد پیچیده و تخصصی و حساس و حیاتی محل مناقشه‌های سیاسی قرار بگیرد.
,
 
,
رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت تلاش دارد در جلسات مرتبط با این موضوع، مباحث مربوط به بودجه را با در نظر گرفتن الزامات و اقتضائات کشور و با اجماع سازی لازم به نتیجه برساند.
,
 
,
روحانی با اشاره به اینکه دولت در سه سال اخیر لوایح بودجه کشور را با توجه به شرایط جنگ اقتصادی تنظیم کرده است، گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ واقعیت‌های پیش رو را در نظر گرفته و توجه به درآمدها و هزینه‌های کشور دو محور مهم توسعه و زیرساخت‌های کشور و حمایت از اقشار کم برخوردار اصلی ترین رویکرد بودجه بوده است.
,
 
,
رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت تلاش دارد در کنار فراهم آوردن زمینه‌های رشد درآمدهای کشور، هزینه‌ها را بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدیریت کند.
,
 
,
در این جلسه همچنین بسته اجرایی جهش تولید در صنعت خودرو از سوی وزارت صمت با محورهایی نظیر افزایش تولید و رقابتی کردن صنعت خودرو بر مبنای سرفصل‌های تولید، برطرف کردن موانع اقتصادی و شیوه قیمت گذاری محصولات شرکت‌های خودرو ساز، افزایش شمارگان تولید و بهینه سازی، ایجاد آرامش در بازار خودرو و حذف رانت و واسطه گری مطرح و بررسی شد.
,
 
,
روحانی با اشاره به اینکه در دنیای امروز ارزش افزوده بازار خودروسازی و صنایع عظیم وابسته به آن بخش بزرگی از اقتصاد کشورها را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: در جامعه امروز کیفیت خودرو مطالبه مردم است که بایستی با هم‌افزایی و هماهنگی‌های لازم، توقع و انتظارات را به نحو مطلوبی پاسخ داد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: مهر
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه