اخبار داغ

چالش جدی شهردار جدید مرکز میاندورود؛

نصب دوربین پایش تصویری در سورک میاندورود درگیر وعده‌های ۵ ساله

نصب دوربین پایش تصویری در سورک میاندورود درگیر وعده‌های ۵ ساله
یکی از مواردی که می‌تواند در کاهش وقوع سرقت و جرم و جنایت موثر باشد نصب دوربین‌های پایش تصویری و پلاک‌خوان در سطح شهرها است اما این ضرورت چندین سال است که در مرکز شهرستان میاندورود به تاخیر افتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، نصب دوربین مداربسته یا پایش تصویری در مرکز شهرستان میاندورود ضرورتی است که چندین سال به تاخیر افتاده است و هر بار به بهانه‌ای از سوی شهرداری سورک که مهمترین بهانه آنها نداشتن اعتبار برای این کار بود اتفاق نیفتاد.

یکی از مواردی که می‌تواند در کاهش وقوع سرقت و جرم و جنایت موثر باشد نصب دوربین‌های پایش تصویری و پلاک خوان در سطح شهرها است.

از سال 94 با حوادثی که در سطح شهرستان به‌وجود آمده بود ضرورت نصب دوربین در سورک بیش از پیش احساس شد و بعد از آن تاکید مسئولان امنیتی بر این موضوع بیشتر شد و برای این موضوع هر سال جلساتی برای این کار برگزار می‌کردند اما خروجی آن همچنان نصب نشدن دوربین‌ها بود.

شهرداری سورک به‌عنوان متولی نصب دوربین‌ها گفته بود که به‌دلیل نداشتن اعتبار باید فرمانداری و استانداری اعتبارات خاصی به شهرداری تزریق کنند تا شهرداری بتواند این کار را انجام دهد و با توجیه نداشتن اعتبار هر بار از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد.

حتی دو سال پیش برای کمک به نصب دوربین‌ها توافقاتی صورت گرفته بود که شهرداری پایه نصب دوربین را آماده کند و بقیه مراحل توسط نیروی انتظامی و فرمانداری پیگیری و اجرا شود که با وجود آماده کردن فونداسیون توسط شهرداری، اما ادامه کار توسط فرمانداری و نیروی انتظامی اجرا نشد و امروز هم انجام بقیه مراحل را نیز دوباره برگردن شهرداری افتاده است.

مدیریت شهرستان و شهرداری سورک در پنج سال گذشته نتوانستند از ظرفیت اعتباری و کمک‌های مردمی استفاده کنند و این کار را به سرانجام برسانند و این نقطه ضعف بزرگی است که باید برطرف شود.

حال شهرداری باید هر چه زودتر با حذف هزینه‌های جانبی اضافه اقدام به نصب دوربین‌ها کند، کاری که خیلی زودتر می‌توانست انجام دهد تا در صورت بروز حوادث بتواند از این ظرفیت در سطح شهر و شهرستان استفاده شود اما انجام این کار برای شهرداری به راحتی نخواهد بود چون آنها با بدهی‌های سنگین و همچنین هزینه‌های جاری بالایی در برابر درآمد کم روبرو هستند که باید دید چگونه در این اوضاع این کار مدیریت می‌شود، آیا شهردار جدید در انجام این ماموریت خطیر سربلند بیرون خواهد آمد یا اینکه زیر بار بدهی سنگین می‌رود؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه