اخبار داغ

بودجه کمیته ملی المپیک حدود ۴۲ درصد افزایش خواهد داشت؛

سعیدی: بازگشت کاراته به المپیک نیازمند روابط دیپلماتیک و پیگیری است

سعیدی: بازگشت کاراته به المپیک نیازمند روابط دیپلماتیک و پیگیری است
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی‌ها و منابع و مخارج ورزش المپیکی ایران در سال ۱۴۰۰ مطرح شد که من فضای خوب و مثبتی را از اعضای این کمیسیون دریافت کردم.
[

کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره حضور رئیس کمیته ملی المپیک ایران در نشست اجرایی و مجمع شورای المپیک آسیا در مسقط اظهار داشت: آقای صالحی امیری و هیأت همراه‌شان برای حضور در مراسم نشست اجرایی OCA و مجمع شورای المپیک آسیا در راستای تعیین میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ و ۲۰۳۴ حاضر شدند و در خلال این نشست‌ها نیز سعی شد تا در راستای توسعه کمی و کیفی ورزش‌های المپیکی کشورمان تلاش و پیگیری‌های لازم به عمل آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, OCA,

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص مسئله اعتراض ایران به حذف رشته کاراته از المپیک ۲۰۲۴ پاریس و حمایت‌هایی که به عمل آمد، عنوان کرد: یکی از رشته‌هایی که در کشورمان از هواداران و پایگاه مردمی مستحکمی برخوردار است و در بحث قهرمانی هم طی سال‌های گذشته به موفقیت‌های خوبی در سطوح بین‌المللی رسیده، رشته کاراته است. به واسطه میزبانی کشور ژاپن از المپیک ۲۰۲۰ که در رشته کاراته از صاحبان سبک نیز هست، این رشته به المپیک موقتاً اضافه شد.

,

, ,

وی صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: با میزبانی شهر توکیو از المپیک قرار بر این شد تا این رشته از توزیع مدال رسمی نیز در المپیک ۲۰۲۰ توکیو برخوردار باشد اما در کل این رشته جز برنامه بازی‌های المپیک نبوده و در المپیک پاریس هم تا این رشته محبوب از سبد رشته‌های المپیکی حذف شد.

,

کیکاووس سعیدی در مورد اعتراضات علیه حذف کاراته از المپیک‌های بعدی در نشست مسقط بیان داشت: به همین علت رایزنی‌ها برای بازگرداندن رشته کاراته به المپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز شد و با مطرح کردن این دعوی در صحن علنی نشست OCA، کار خوب پیش رفت و قرار هم شد تا با توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک مکاتباتی انجام شود. باید صبوری کرد و به روابط دیپلماتیک با سایر کشورهای صاحب سبک در کاراته و ترغیب آن‌ها برای پیگیری بازگشت این رشته به المپیک ۲۰۲۴ ادامه داد تا ببینیم چه می‌شود.

, OCA,

او همچنین افزود: البته حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴ به معنای حذف این رشته مدال‌آور از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، المپیک جوانان توکیو، مسابقات داخل سالن و مسابقات ساحلی نیست و این رشته قطعاً در مسابقات فوق حضور خواهد داشت.

,

, ,

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره مسئله ایجاد کمپین بازگشت کاراته به المپیک توسط هیأت ایرانی در نشست عمان تصریح کرد: ایجاد کمپین یک موضوع کلان و بسیار کلی است که از مجاری رسمی و اداری صورت نمی‌گیرد. ما مداخله‌ای در این موضوع نداشتیم اما از طریق مسیرهای موردنظر اعضای کمیته ملی المپیک و به شکل رسمی و اداری اقدام کردیم تا این پیشنهاد از سمت کمیته ملی المپیک ایران صورت بگیرد.

,

کیکاووس سعیدی که برای دفاع از منابع مالی ورزش لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دولت به مجلس شورای اسلامی رفته بود، در مورد دستاوردهای نشست خود در مجلس گفت: بودجه کمیته ملی المپیک و نهادهای دیگری مانند کمیته ملی پارالمپیک در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش داشته و بخش اعظم این افزایش منابع مالی نیز معطوف به مسئله حضور کاروان ایران در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو و تورنمنت‌های دیگر است. سال آینده به عقیده من شلوغ‌ترین و پررویدادترین سال تاریخ ورزش ایران خواهد بود که باید در ۶ رویداد بین‌المللی معتبر حضور داشته باشیم.

,

وی نهایتاً گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی‌ها و منابع و مخارج ورزش المپیکی ایران در سال ۱۴۰۰ مطرح شد که من فضای خوب و مثبتی را از اعضای این کمیسیون دریافت کردم. امیدواریم لایحه بودجه پس از ارجاع به کمیسیون تلفیق و تایید آن، بتواند در صحن علنی مجلس هم تصویب شود. بودجه کمیته ملی المپیک نسبت به سال گذشته حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است.

,

انتهای پیام/
میعاد نیکخوی سلیمی

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه