اخبار داغ

مدیرکل ثبت احوال خبر داد؛

کاهش ۷ درصدی تولد و افزایش ۳۵ درصدی وفات در استان سمنان

کاهش ۷ درصدی تولد و افزایش ۳۵ درصدی وفات در استان سمنان
قندالی از کاهش ۷.۲ درصدی تولد و افزایش ۳۵.۲ درصدی وفات در استان سمنان خبر داد و گفت: بر اساس آمار ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ در استان سمنان ، ۵ هزار و ۶۷۶ نفر تولد، ۳ هزار و ۶۲۶ نفر وفات، ۶۷۴ طلاق و در ۷ ماهه امسال، ۱۹۸۸ ازدواج به ثبت رسیده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس قندالی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان در گفت و گو با مرآت به مناسبت هفته ثبت احوال درباره تاسیس این ارگان اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور در دی ماه 1297 تاسیس و اولین شناسامه کشور در محله سرچشمه تهران به نام فاطمه ابرانی صادر شد و از آن تاریخ به موجب قانون ثبت تولد مرگ ازدواج و طلاق به عهده این ارگان گذاشته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی افزود: کارت ملی در گذشته وجود نداشته و تنها راه شناسایی افراد شناسنامه بود و از سا ل 1368 کارت و شناسه ملی راه اندازی شد و امروزه حتی کسانی که فوت کرده و کارت ملی نداشته اند دارای کد ملی مخصوص به خود هستند و به همین دلایل کارت و شماره ملی را کلید ورود به دولت الکترونیک می نامند.

,

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه ثبت احوال استان سمنان در سال 1304 در شهرستان های سمنان شاهرود دامغان و گرمسار آغاز به کار کرد، گفت: از سال 84 تمام اسناد ولادت و وفات به صورت آرشیو جمع آوری و فعالیت ها و خدمات این نهاد، به صورت سکونت محور شده و حتی افراد متولد شهر های دیگر هم در اداره ثبت احوال محل سکونت خود از خدمات بهره مند خواهند شد.

,

قندالی درباره آمار تولد،وفات، ازدواج و طلاق خاطرنشان کرد: بر اساس آمار 9ماهه سال 1399 در استان سمنان ، 5هزار و 676 نفر تولد، 3هزار و 626 نفر وفات، 674 طلاق و در 7 ماهه امسال، 1988 ازدواج به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال گذشته، تولد با 6هزار و 115نفر، 7.2 درصد کاهش، وفات با 2هزار و 681 نفر، 35.2 درصد افزایش، ازدواج با یک هزار و 918 نفر، 3.6 درصد افزایش و طلاق با 682 نفر، 1.2 درصد کاهش، رو به رو بوده است. 

,

وی درباره اسامی پرطرفدار سال 99 افزود: در سال 99 در میان نوزادان پسراسامی امیرعلی، علی، محمد، امیرحسین، ابوالفضل، حسین، امیرعباس، آراد، آریا و ماهان و در میان نوزادان دختر اسامی  فاطمه، زهرا، هلما، رستا، فاطمه زهرا، مرسانا، ریحانه، زینب، همتا و نازنین زهرا جزء 10 نام برتر قرار گرفته اند.

,

قندالی درباره کارت ملی هوشمند گفت: 89.28 درصد مردم درخواست کارت هوشمند داده اند که 72 درصد آنها کارت ملی دریافت  کرده و بقیه نیز در ضف تحویل کارت هستند و از 17 درصد باقی مانده مردم نیز خواهشمندیم هرچه سریعتر درخواست خود را ثبت کنند.

,

وی افزود: طرح احراز هویت برخط در استان سمنان به عنوان پایلوت در کشور اجرا شد؛ در این طرح مردم از ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی معاف شده و ارگان های مختلف مانند بانک ها با استفاده از سامانه و بانک اطلاعاتی ثبت احوال موظف به ارائه خدمات بدون دریافت تصویر شناسنامه و کارت ملی هستند.

,

قندالی در خصوص تعویض کارت ملی و دریافت کارت ملی هنوشمند بیان کرد: کارت های ملی قدیمی دیگر اعتباری ندارد و ارگان های مختلف از دادن خدمات با استفاده از کارت ملی غیرهوشمند معذورند.

,

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان درباره تاخیر در تحویل کارت ملی هوشمند اظهار کرد: سازمان ثبت احوال کشور توان چاپ ماهیانه 2.5 میلیون کارت هوشمند ملی را دارد ولی مشکلات مختلف در تامین مواد خام این کارت طرح هوشمند سازی را به تاخیر انداخته و افراد مختلف با استفاده از کد رهگیری میتوانند از خدمات دولتی بهره مند شوند و این کد در هر زمانی به صورت رایگان در اختیار افراد قرار میگیرد.

,

قندالی خدمت رسانی به تمام مناطق استان را وظیفه تمامی کارکنان ثبت احوال دانست و تاکید کرد: ثبت احوال استان سمنان از ایوانکی تا بیارجمند با حدود 13 مرکز مستقیم و 24 دفتر پیشخوان به صورت غیرمستقیم، به مردم استان به ارائه خدمات پرداخته و حتی در روستاهای دورافتاده نیز با طرح هایی نظیر ده گردشی سازمان ثبت احوال، مردم از خدمات ثبت احوال بی بهره نخواهند ماند.

,

وی در رابطه با هرگونه تغییر در کارت ملی گفت: تغییر نام از نام های مذهبی به به نام های دیگر ممنوع بوده و سامانه جدید ثبت احوال نام های نامتعارف را قبول نمیکند و به تشخیص سازمان ثبت احوال و دادگاه امکان تغییر نام به وجود می آید و البته در تغییر نام شناسامه صادره المثنی نخواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه