اخبار داغ

تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای در گفتگو با مرآت مطرح کرد:

بازی های رایانه ای چاقویی 2 لبه/لزوم پرداختن به آموزش در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در عصر حاضر

بازی های رایانه ای چاقویی 2 لبه/لزوم پرداختن به آموزش در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در عصر حاضر
عباس عامریان گفت: گرایش کودکان و نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای و نوع پیشرفته‌تر آن یعنی بازی‌های آنلاین شاید آسیب و تهدید برای سلامت جسمی، روحی و روانی آنها محسوب شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، بازی‌های رایانه ای جزو محبوب‌ترین بازی‌ها برای بچه‌ها لقب گرفته، اما باید توجه داشت که این بازی‌ها می‌تواند به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت روح و روان و جسم کودکان و نوجوانان به حساب بیاید.  هر چند به اعتقاد برخی کارشناسان، تعدادی از بازی‌های فکری و معمایی می‌تواند سلول‌های مغزی را به فعالیت واداشته و فکر کودکان را تقویت کند و در رشد خلاقیت و بالندگی ذهنی کودکان تاثیر داشته باشد، اما والدین باید در انتخاب نوع بازی برای گروه‌های سنی و تاثیر این بازی‌ها در جسم و روح فرزندان خود نهایت دقت را داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بازی‌های رایانه ای، خلاقیت کودکان را شکوفا می‌کند و به نیازهای آن‌ها برای تجربه کردن هیجان، پاسخ فوری می‌دهد. علاوه بر آن، مهارت‌های حرکتی انگشتان دست کودکان و نوجوانان در اثر مشغول شدن با صفحه کلید و بازی‌های رایانه ای به تدریج افزایش می‌یابد در نتیجه این گروه از بچه‌ها در کار با رایانه نیز سریع تر از سایر کودکان عمل می‌کنند. البته در کنار این فواید مضرات قابل توجهی نیز در بازی‌های رایانه ای گزارش شده است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن‌ها گذشت.

,

عباس عامریان ، تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار مرآت اظهار داشت: در عصر فعلی مبحث جدیدی به نام هنر هشتم باز شده است که تأثیرگذاری آن از هنر هفتم که فیلم و سریال است بسیار بالاتر است.

, مرآت,

وی با اشاره به اینکه البته تاکنون به‌طور رسمی از جایی شنیده نشده که بازی‌های رایانه‌ای را به نام هنر هشتم بشناسند، افزود: اما بر اساس مقاله‌های فراوان موجود و بر اساس دسته‌بندی‌های انجام شده در قالب هنر از سوی افراد متفاوت؛ بازی‌های رایانه‌ای را نسل هشتم نامیده‌اند.

,

این تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: از میان تمام محتوای دیجیتال تولید شده به دست بشر می‌توان گفت که بازی‌های رایانه‌ای بیشترین تأثیر را بر انسان می‌گذارد.

,

بازی های رایانه ای چاقویی 2 لبه

, بازی های رایانه ای چاقویی 2 لبه,

عامریان با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای مانند یک چاقوی دو لبه عمل می‌کنند که نتیجه استفاده از آن به گیمربر می‌گردد گفت: اگر به فرصت‌هایی که بازی‌های رایانه‌ای برای گیمر خود ایجاد می‌کنند، نگاه کنید می‌توان به افزایش کار گروهی ،سرعت در تصمیم‌گیری درست، هماهنگی اعصاب و عضله ، افزایش قدرت مدیریت و بهبود دیدگاه مالی اشاره کرد و همه این قابلیت‌ها در فرد به‌طور ناخودآگاه ایجاد می‌شود.

,

وی اظهار داشت: در برخی بازی‌ها مانند بازی‌های استراتژیک مباحث سطح بالای اقتصاد، مدیریت و سیاست اگر رعایت نشوند؛ شما برنده بازی نخواهید بود؛ بنابراین بدون این‌که زحمت فراوانی کشیده شود در سنین پایین و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مباحث به فرد آموزش داده می‌شود به‌عنوان مثال سری بازی Civilization  و Total war از این قبیل بازی‌هاست.

,

ضعف در صنعت تولید بازی‌های رایانه‌ای

, ضعف در صنعت تولید بازی‌های رایانه‌ای,

این تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه در کشور ما نگاه به بازی‌های رایانه‌ای، نگاه سازنده‌ای نیست عنوان کرد: این مبحث باعث ضعف در صنعت تولید بازی‌های رایانه‌ای شده است و از سوی دیگر نمی‌توان جلوی جاذبه فراوان بازی‌های رایانه‌ای را گرفت  و هر روز شاهد این هستیم  که افراد زیادی از سنین متفاوت به جمع گیمرها ملحق می‌شوند.

,

عامریان اظهار داشت: امروزه گوشی‌های هوشمند، کنسول‌های بازی، لپ تاب‌ها و کامپیوترهای خانگی به‌قدری قدرتمند شده‌اند که می‌توان گفت که در خانه هر ایرانی فضای تبدیل شدن به یک گیمر وجود دارد.

,

وجود 32 میلیون گیمر در کشور

, وجود 32 میلیون گیمر در کشور,

وی با اشاره به اینکه طبق آمارهای رسمی؛ بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران حدود ۳۲ میلیون گیمر دارد ادامه داد: از این آمار 8 میلیون نفر از این گیمرها زیر 12 سال هستند و  49 درصد از این آمار هر روز به بازی رایانه‌ای می‌پردازند؛ بنابراین می‌توان گفت نفوذ بازی‌های رایانه‌ای به خانواده‌های ایرانی بیش از حد انتظار است.

,

این تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای با تأکید بر اینکه اکثر این بازی‌های جذاب  وارداتی دارای محتوای خشن و غیراخلاقی هستند، عنوان کرد: باوجود این تعداد از گِیمِرها در کشور و تأثیرگذاری بازی رایانه‌ای روی افراد، متأسفانه کمتر از 10 درصد این بازی‌ها در کشور تولید شده و با استانداردهای خانواده‌های ایرانی تنظیم شده است.

,

لزوم پرداختن به آموزش در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در عصر حاضر

, لزوم پرداختن به آموزش در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در عصر حاضر,

عامریان به نقاط ضعف و قوت بازی های رایانه ای اشاره کرد و اظهار داشت: هرگز نمی‌توان انکار کرد که بازی‌های رایانه‌ای باوجود همه خوبی‌هایی که می‌توانند داشته باشند، نقاط ضعف‌های فراوانی دارند؛ ولی می‌توان با نگاهی مثبت به این صنعت‌کارهای تأثیرگذار سازنده‌ای در حوزه سرگرمی و آموزش انجام داد.

,

وی افزود: به‌عنوان مثال آموزش‌های مالی اسلامی را می‌توان به نوجوانان 12 تا 18 سال به‌طوری آموزش داد که آن‌ها با اشتیاق فراوان مباحث مالی پیچیده را در کوتاه‌ترین زمان بدون وجود مربی فرا بگیرند و در این حوزه با هم رقابت کنند.

,

این تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای با تأکید بر آموزش علاقه مندان به بازی های رایانه ای بیان کرد: با توجه به اینکه ما در دنیای پسا کرونا زندگی می‌کنیم؛ پرداختن به موضوع آموزش در حوزه بازی‌های رایانه‌ای هر روز مهم‌تر از قبل جلوه می‌کند.

,

آنچه در این میان واضح و مبرهن است اینکه کودک نباید در بازی های رایانه ای آزادانه عمل کند . والدین باید برای بازی وی محدودیتی قائل شوند.به طور میانگین یک کودک می تواند به مدت دو ساعت، آن هم با کنترل و نظارت والدین از بازی های رایانه ای مناسب برای سن خود استفاده کند.

,

با توجه به تحقیقات انجام شده ، مدت زمان نشستن پشت میز رایانه نباید بیش از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه باشد و این، درباره کودکانی که بازی های رایانه ای انجام می دهند نیز صدق می کند.

,

کودکان و نوجوانان معتاد به اینترنت مانند رانندگانی هستند که بی اعتنا به علایم راهنمایی و رانندگی، اتومبیل اسقاطی خود را در جاده‌های خاکی به هر سو می‌رانند تا آن که بالاخره وارد تونل افسردگی می‌شوند. افرادی که ساعت‌های متمادی در اینترنت پرسه می‌زنند و به بازی‌های رایانه ای می‌پردازند معمولا برای درس خواندن و فراگیری نکات و مباحث آموزشی، وقت کم می‌آورند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه