اخبار داغ

تجارت کثیف و بلوط هایی که در اتش غفلت زغال می شوند

تجارت کثیف و بلوط هایی که در اتش غفلت زغال می شوند
بلوط های زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد قربانی اصلی سودجویان در کافه های بین راهی ،زغال فروشان و غفلت مسئولان از جنگل می باشد تا در سایه این بی تدبیری بلوط ها ایستاده بمیرند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس حال جنگلهای زاگرس خوب نیست، سالهاست که بلوط های دنا و رشته کوه زاگرس در آتش غفلت مسئولان و تجارت کثیف سودجویان می سوزند و زغال سیاه می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , صبح زاگرس,  ,

نمی خواهیم در این مجال از قطع درختان به واسطه ساخت و ساز ها و جاده کشی در دل کوه ها بگوییم که خود قصه دردناک دیگری دارد ، حکایت ما بلوط هایی هستند که ذغال می شوند و می میرند.

,

اگر نگاهی گذرا به قصه های زندگیمان بیندازیم می بینیم که بلوط های زاگرس آشیانه پرندگان و جوندگان و... زیادی بودند اما ما زاگرس نشینان با دست به تبر بردن هم بلوط ها را به قتل رساندیم هم کوچ آفرینش های خدا را رقم زدیم.

,

زغال ، ماده ای سیاه و اسفنج مانند برای مصارف مختلف همانند منقل کباب پزی ، قلیان ، بخاری زغالی و…. مورد استفاده قرار می گیرد  اما این زغال ها باید با استفاده از ضایعات چوب بدست آیند نه اینکه برای یک دستمال قیصریه را آتش زنند.

,

رشته کوه زاگرس در حوزه کهگیلویه و بویراحمد این سالها یا در هجمه آتش سوزی ها و یا با تبر سودجویان در ختهایش به قتل می رسند و جالب است سبک و سیاق فروش زغال  هم مدرن شده است .

,

اردیبهشت امسال مجلس شورای اسلامی هرگونه حمل، عرضه، خرید، فروش، نگهداری، اقدام برای خروج یا خارج کردن چوب، هیزم یا زغال حاصل از درختان جنگلی را با قصد تجاری بدون تحصیل پروانه از مرجع ذی‌صـلاح ممنـوع کرد اما مدرن فروشی در سایه غفلت مسئولان و آتش سوزی جنگلها همچنان از بلوط های زاگرس زغال بر جای می گذارد و سودجویان کارشان را در فضای مجازی ادامه می دهند، که امید واریم شاهد برخورد جدی مسئولان در این رابطه باشیم.

,

پیش از این رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد عنوان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۱۵۰ تن چوب قاچاق و ۲۰ تن زغال قاچاق از قاچاقچیان در سطح شهرستان بیوراحمد کشف و ضبط شد.

,

حسن زاده گفت: از مردم استان و شهرستان خواهشمندیم هرگونه گزارش قطع درختان جنگلی، زغال گیری از درختان جنگلی و تخریب و تصرف اراضی ملی را به واحد حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اطلاع دهند یا با شماره تماس رایگان ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه