اخبار داغ

کارشناس رسانه و فضای‌مجازی مطرح کرد

«سفیر عشق» بزرگترین بازی روایی مذهبی ایرانی/ مغفول‌ماندن بازی‌های دیجیتال در حوزه جبهه مقاومت

«سفیر عشق» بزرگترین بازی روایی مذهبی ایرانی/ مغفول‌ماندن بازی‌های دیجیتال در حوزه جبهه مقاومت
براتی، مشکل جدی در حوزه بازی‌های رایانه‎ای را به کاربردن واژه «بازی» عنوان کرد و گفت: این باعث شده تا نگاهی کاملاً غیرجدی و سرگرمی محور آن هم صرفاً برای کودکان در ذهن افراد و مسئولان تداعی شود و این باعث عدم‌توجه جدی و سرمایه‌گذاری در این حوزه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا براتی کارشناس رسانه و فضای‌مجازی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: امروزه با وجود توسعه کمی و کیفی استفاده کودکان از موبایل، تبلت و اینترنت یکی از دل مشغولی‌های جدی والدین نگرانی از مواجهه کودکان با آسیب‌های اخلاقی و فکری در این فضای ولنگار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: سریع‌تر از آنچه فکر کنیم، کودکانمان وارد دنیای مجازی شدند و ممکن است بدون شک با محتوای نامناسب برخورد کنند و حتی ممکن است مورد آزار و اذیت سایبری قرار گیرند؛ بنابراین باید فضای مجازی، ریسک‌هایش و چگونگی حفاظت در آن را بشناسیم تا بتوانیم از خود، خانواده‌‌ و کودکان‌مان محافظت کنیم.

,

دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج در خراسان‌جنوبی با بیان این‌که باید والدین بر مبنای اصل همراهی، با وجود شلوغی‌های کاری حتما همراه با فرزندشان وارد دنیای مجازی شوند گفت: آموزش شیوه حفظ حریم خصوصی به عهده والدین است؛ پس بهتر است ابتدا والدین آموزش ببینند سپس به اعضای خانواده آموزش دهند.

,

وی ادامه داد: امروز متأسفانه دشمن بازی‌های رایانه‌ای با محتواهای مذموم فرهنگی، فکری و اعتقادی همچون اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی، شیطان گرایی، آخرالزمان و منجی‌گرایی و آموزش سبک زندگی غربی و … را تولید و رایگان در اختیار جوانان ما قرار می‌دهد، اما باز شاهد آن هستیم که حتی برخی از تولیدکنندگان بازی دم از صرفاً سرگرمی محور بودن آن می‌زنند.

,

براتی با بیان این‌که بازی‌های دیجیتال ابزار قدرتمندی برای صدور انقلاب اسلامی به جهان است، گفت: بازی‌های دیجیتال یک صنعت فرهنگی محسوب می‌شوند که تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و گاه با عدم‌تعریف دقیق این حوزه شاهد تولید بازی‌هایی هستیم که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی ندارند.

,

معاون آموزش و سواد رسانه‌ای سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی ادامه داد: در میان رسانه‌های فضای مجازی، رسانه بازی‌های دیجیتال از جایگاهی ویژه برخوردارند که متناسب با این جایگاه موضوع سواد بازی‌های دیجیتال مورد توجه قرار نگرفته است.

,

وی مشکل جدی در حوزه بازی‌های رایانه‎ای را به کاربردن واژه «بازی» عنوان کرد و گفت: این باعث شده تا نگاهی کاملاً غیرجدی و سرگرمی‌محور آن‌هم صرفاً برای کودکان در ذهن افراد و مسئولان تداعی شود و این باعث عدم‌توجه جدی و سرمایه‌گذاری در این حوزه شده است.

,

براتی به بازی «سفیرعشق» بزرگترین بازی روایی مذهبی ایرانی که توسط مرکز متنا سازمان فضای مجازی بسیج تولید شده است اشاره کرد و گفت: «سفیرعشق» یک بازی اکشن سوم شخص در سبک Hack and slash، است که فاز نخست آن روی پلتفرم پی سی به امید زنده شدن دوباره بازی‌های پی سی و بزرگ در ایران منتشر شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه