اخبار داغ

رئیس مرکز بهداشت پاوه:

آمار مبتلایان به کرونا در پاوه ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است

آمار مبتلایان به کرونا در پاوه ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است
حشمت کریمی رئیس مرکز بهداشت پاوه گفت: در طول اجرای طرح شهید سلیمانی آمار مبتلایان به کرونا در پاوه ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حشمت کریمی در گفتگو خبرنگار هزارماسوله در خصوص طرح شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: همزمان با آغاز طرح از روز 29 آبان قرارگاه شهید سلیمانی با حضور فرماندار به عنوان مسئول قرارگاه پاوه، تشکیل جلسه داد و تیم های عملیاتی در سه دسته نظارتی، مراقبتی و حمایتی تشکیل شدند.

کریمی افزود: در طول یک ماه گذشته در قالب ۳۴ تیم مراقبتی اقدام به مراقبت به صورت حضوری و غیر حضوری از بیماران مثبت کرونای کردند، همچنین در قالب ۱۰ تیم نظارتی، نظارت بر انجام طرح و رعایت پروتکل های بهداشتی را انجام داده اند و ۳۹ تیم حمایتی ما نیز که متشکل از بسیجیان عزیز بودند، به حمایت و قرنطینه مبتلایان به کرونا اقدام و بسته های معیشتی را بین خانواده های که بیماری کرونای داشته اند توزیع کردند.

 رئیس مرکز بهداشت پاوه تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در طول اجرای این طرح این است که خوشبختانه ما شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا بوده ایم به طوری که در آبان ماه 248 مورد جدید در بیمارستان قدس بستری شده اند و در آذر ماه و در طول اجرای طرح شهیدقاسم سلیمانی این امار به ۹۳ مورد جدید کاهش یافت.

 وی گفت: در طول این مدت تیم های مراقبتی ما بیش از 506 نفر را شناسایی کردند و از 94 نفر، تست سریع کرونا انجام داده شد، و 116 نفر به صورت حمایتی در قرنطینه خانگی حمایت شدند.
 
وی ادامه داد: در طول این مدت تیم های نظارتی ما 1306 بازدید را داشتند که منجر به صدور 167 اخطار به صنوف متخلف و 50 مورد معرفی به مراجع قضایی و نهایتا 5 مورد منجر به پلمپ اماکن متخلف شد.

 وی اضافه کرد: در کل در طول یک ماه گذشته ما ۳۴۷ تست PCR انجام داده ایم که از این تعداد ۱۷۱ مورد از آنها مثبت بوده اند و این مبتلایان به صورت حضوری و غیر حضوری،  پیگیری و مراقبت شده و در منزل قرنطینه شده اند.

 کریمی خاطر نشان کرد: علاوه بر این موارد، در طول یک ماه گذشته همکاران ما 20 هزار 586 نفر را به صورت حضوری و غیر حضوری غربالگری کرده اند و همزمان نیز آموزش لازم به این افراد داده شده است و موارد مشکوک نیز به مراکز 16 ساعته معرفی شده اند.

 رئیس مرکز بهداشت پاوه تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در طول اجرای این طرح این است که خوشبختانه ما شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا بوده ایم به طوری که در آبان ماه 248 مورد بیمار بستری جدید داشتیم و در آذر ماه و در طول اجرای طرح شهید سلیمانی این امار به ۹۳ نفر بستری جدید رسید.

 کریمی اضافه کرد: : در طول اجرای شهید سلیمانی  آمار مبتلایان به کرونا در پاوه ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است. و موارد سرپایی از 412 موردجدید در آبان ماه به ۷۸ مورد جدیدرسبده است که حدود 75 درصد کاهش را نشان می دهد.

 وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز از وضعیت بحرانی خارج شده ایم و موارد بستری نیز محدود شده اند اظهار داشت: ما در آذر ماه در بعضی از روزها ۶۰ مورد بیمار بستری در بیمارستان قدس داشته ایم و اما در حال حاضر تعداد بیماران بستری حدود 15 نفر است که در واقع شاهد کاهش ۷۵ درصدی بیماران بستری هستیم و این موارد از برکات اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در پاوه است.

 حشمت کریمی افزود: با نظارت در سطح شهرستان با همکاری نیروهای بسیجی و هلال احمر توانسته ایم کل شهرستان را در قالب 10 تیم نظارتی پوشش دهیم به طور که این تیم ها به صورت روزانه اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و دفاتر پیشخوان را به صورت روزانه بازدید کرده و موارد متخلف را به مراجع ذیصلاح ارجاع داده اند که این اقدام تاثیر زیادی را در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته است.

 وی گفت: تیم های حمایتی ما نیز در زیر نظر بسبج ناحیه پاوه به تمام موارد مثبت بیماری، به صورت روزانه مراجعه کرده و مراقبت و بسته های حمایتی را در اختیار آنها قرار داده اند.

 وی ادامه داد:  هماهنگی مناسبی که بین نیروهای بسیجی و بهداشتی وجود دارد از دیگر مزیت های این طرح است که امیدوارم این همکاری در آینده و در سایر طرحها هم ادامه پیدا کند

 رئیس مرکز بهداشت پاوه با بیان اینکه تستPCR در حال حاضر در مرکز 16 ساعته واقع در محل اورژانس بیمارستان قدیم ، به صورت رایگان انجام می شود از همه همشهریان عزیز خواست در صورتی که دارای هر نوع علائم بیماری سرماخوردگی، آنفلوانزا یا کرونا هستند به این مرکز مراجعه کنند.

 وی افزود: افرادی که در تماس مستقیم با بیماران کرونایی هستند نیز برای انجام تست سریع تشخیص کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت در سطح شهرستان مراجعه کنند در این مراکز تست سریع کرونا انحام و بعد از نیم ساعت جواب تست به اطلاع وی رسانده خواهد شد.

 کریمی در پایان با بیان اینکه مهمترین عامل انتقال این بیماری عدم رعایت اصول قرنطینه توسط مبتلایان است که وارد اجتماع شده و باعث انتقال بیماری به دیگران می شوند از همه مبتلایان به کرونا خواست تا پایان دوره قرنطینه (۱۴روزه) در منزل بمانند و از تردد در معابر و خیابان ها پرهیز کنند.

وی افزود: هم اکنون نیز بنا به اعلام ستاد ملی کرونا د در حال حاضر طبق آخرین نامه ارسالی به ما در وضعیت نارنجی قرار داریم و وضعیت شهرستان در هفته آینده نیز نارنجی است و امیدواریم در هفته های آتی به وضعیت زرد و یا سفید برسیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هزارماسوله,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه