اخبار داغ

معاون مدیریت بحران استانداری سمنان عنوان کرد؛

سهم 8 درصدی زلزله در بلایای طبیعی کشور/ مهدی‌شهر و دامغان بیش از دیگر شهرهای سمنان در خطر زلزله قرار دارند

سهم 8 درصدی زلزله در بلایای طبیعی کشور/ مهدی‌شهر و دامغان بیش از دیگر شهرهای سمنان در خطر زلزله قرار دارند
علی خداداد خطر سهم زلزله را در بلایای طبیعی بسیار پایین دانست و تاکید کرد: سهم زلزله در بلایای طبیعی کشور 8درصد و در استان سمنان 1درصد بوده و بیشترین بحران در استان سمنان مربوط به سیل و آبگرفتگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، خداداد، معاون مدیریت بحران استانداری سمنان، ایران را یکی از کشور های لرزه خیز دنیا معرفی کرد و گفت: کشور ایران یکی از زلزله خیز ترین کشور های جهان محسوب شده و در حوادث طبیعی در بین 10 کشور اول دنیا قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

خداداد درباره ساختار مدیریت بحران تاکید کرد: در گذشته ساختار مشخص و ضابطه مند برای مدیریت بحران وجود نداشته و پس از زلزله بم و وجود نارسایی های قانون ابلاغی سال 1382، در سال 1387 آیین نامه قانون مدیریت بحران کشور به طور آزمایشی به مدت 7 سال اجرا و در شهریور 98 به صورت رسمی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

,

وی افزود: مهم ترین بخش این قانون، لزوم همکاری تمامی دستگاه های اجرایی، درمانی، نظامی، انتظامی و دولتی در زمان بحران با ستاد مدیریت بحران بوده و ریاست ستاد پیشگیری و هماهنگی بحران کشور به عهده وزیر کشور و در استان ها به عهده استانداران است.

,

معاون مدیریت بحران استانداری سمنان مسئولیت دفتر مدیریت بحران را ستادی دانست و تصریح کرد: دفتر مدیریت بحران مسئولیت هماهنگی و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی و امدادی و سایر دستگاه های خدماتی در بحران های احتمالی را بر عهده داشته و کاملا ستادی بوده و در اجرای اقدامات لازم دخالتی ندارد.

,

خداداد وظایف مدیریت بحران را به سه بخش پیش از حادثه، حین حادثه و پس از حادثه تقسیم کرد و گفت: وظایف پیش از حوادث احتمالی شامل اخذ پروژه های پیشنهادی دستگاه های اجرایی برای تامین اعتبار آنها، گسترش برنامه های پیش آگهی مانند سیستم های هشدار سریع، هشدار زلزله و هشدار هواشناسی و آموزش و گسترش اقدامات پیش گیری بحران های احتمالی و حفظ جان در موارد مختلف بحران است

,

وی افزود: اقدامات لازم در حین حادثه، پیگیری و هماهنگی های لازم جهت مدیریت و رفع معضلات موجود در بحران بوده و پیگیری اقدامات لازم جهت تامین نیاز، اعتبارات و بازسازی مناطق حادثه دیده، از جمله اقدامات پس از حادثه است.

,

معاون مدیریت بحران استانداری سمنان 5 دی را یاآور خاطرات تلخ بم دانست و گفت: پنجم دی ماه به نام روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده و مدیریت بحران به مناسبت این روز گزارش عملکرد سالیانه خود را در اختیار مردم عزیز استان قرار داده و با برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و کلاس های آموزشی با محوریت بحران و راه های پیشگیری و مراقبت، به دنبال افزایش سطح آگاهی و آموزش در اتفاقات احتمالی است.

,

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان منطقه ای با وسعت و تنوع اقلیمی بسیار بالا بوده و این شرایط ستاد  بحران را با حوادث طبیعی متنوعی رو به رو خواهد کرد و دسترسی و اقدام در برخی مناطق استان بسیار دشوار است و  به همین علت آموزش نقش مهمی را ایفا می کند؛ زیرا گاهی نجات جان یک فرد فقط در چند دقیقه زمان ممکن خو.اهد بود و تا رسیدن نیروهای امدادی به مناطق صعب العبور ، اقدامات اولیه توسط برخی از افراد آموزش دیده لازم است.

,

معاون مدیریت بحران استانداری سمنان اضافه کرد: در استان سمنان حوادث طبیعی متنوع از سیل و زلزله تا آتش سوزی در جنگل وجود دارد و در این میان شهر های مهدی شهر و دامغان بر اساس مطالعات صورت گرفته بیش از تمام شهر های استان در معرض زلزله و زمین لرزه قرار دارند.

,

خداداد حادثه قطار تبریز-مشهد را دردناک ترین خاطره دوران خدمت خود دانست و گفت: حادثه قطار تبریز مشهد در زمان تغییر شیفت کاری مامورین کنترل ترافیک راه آهن در محدوده ای بدون دسترسی مخابراتی و مسیر های سواره رخ داد و به علت فاصله 50 دقیقه ای نیرو های امدادی تا محل حادثه، بسیاری از هموطنان عزیز ما جان خود را از دست داده و شاهد صحنه های دلخراش بسیاری در محل حادثه بودیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه