اخبار داغ

هزینه نهایی تونل نیایش و بزرگراه صدر اعلام شد

هزینه نهایی تونل نیایش و بزرگراه صدر اعلام شد
در حالی که پیروز حناچی شهردار تهران معتقد است هزینه ساخت پل صدر چندین برابر شده است، اما معاون مالی قالیباف در شهرداری تهران می‌گوید: هزینه نهایی تونل نیایش ،بزرگراه صدر، تملک، رفع معارضین و ایجاد تونل زیر زمینی برای انتقال دکل های برق فشار قوی 3 هزار و 751 میلیارد و 785 میلیون و 820 هزار تومان شده و مستندات تمام هزینه‌کردها موجود است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پل طبقاتی صدر در آذر 92 به عنوان طولانی‌ترین بزرگراه  طبقاتی کشور افتتاح شد. بزرگراه صدر تکمیل‌کننده تونل نیایش بود و این پروژه به منظور روانسازی ترافیک در این محدوده ساخته شد. پل صدر توسط جوانان ایرانی و متخصص ساخته شد. با بهره‌برداری از پروژه طبقاتی صدر، ضمن تکمیل کارکردهای ترافیکی بزرگراه نیایش، جریان ترافیک در هفت بزرگراه مدرس، همت، حکیم، رسالت، شهید زین‌الدین، یادگار امام و شهید چمران تسهیل شد.

با روی کار آمدن مدیریت فعلی شهرداری، بارها انتقاداتی به عملکرد مدیران قبلی صورت گرفته است. این بار هم پیروز حناچی شهردار تهران که در زمان احداث پل صدر جزو مخالفان این پروژه بود، در این باره گفت: هزینه‌های زیادی برای این کار شده است.

ابتدا گفتند بین 500 تا 700 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است

به گفته حناچی، روزی که می‌خواستند پل صدر را احداث کنند، اعلام کردند که بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده؛ اما عملا ساخت این پل بیش از چهارهزارو ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه برده است که اگر تملکات اراضی اطراف برای احداث پل را نیز به آن اضافه کنید، بیش از این رقم است.

گزارش پل صدر آماده است

وی در خصوص دلایل انتشار نیافتن گزارش نهایی هزینه‌های پل صدر گفت: گزارش پل صدر آماده است.

مسئولان وقت شهرداری به دفعات هزینه‌های نهایی پل صدر را از طرق گوناگون اعلام کردند

بعد از اظهارات حناچی، پژمان پشمچی‌زاده معاون شهرسازی قالیباف در شهرداری تهران در خصوص هزینه‌هایی که حناچی برای پل‌صدر اعلام کرده است گفت: تصور می‌‌کنم ایشان مجموع هزینه‌های تونل نیایش و پل صدر را که در امتداد یکدیگر قرار دارند و همزمان احداث شده‌اند را یکجا به عنوان هزینه پل صدر قلمداد کرده است، اما به هر حال پس از اتمام پروژه در سال 92 مسئولان وقت شهرداری به دفعات هزینه‌های نهایی پل صدر را از طرق گوناگون و گزارش‌های رسمی شورای چهارم مدیریت شهری اعلام کردند.

معاون قالیباف در شهرداری تهران گفت: حتی یاد دارم که معاون فنی عمران وقت شهرداری تهران هزینه‌های نهایی را تحت عنوان فاکتور پل صدر به یکی از روزنامه‌های اقتصادی ارائه کرد.

 افرادی که با قراردادهای عمرانی آشنایی دارند، به خوبی می‌دانند که مبلغ اولیه قرارداد، مبنای انعقاد قرارداد است

به گفته پشمچی‌زاده، افرادی که با قراردادهای عمرانی آشنایی دارند، به خوبی می‌دانند که مبلغ اولیه قرارداد، مبنای انعقاد قرارداد است و در طول زمان اجرای پروژه، تعدیل قیمت‌ها براساس شاخص‌های رسمی و قانونی انجام و به قیمت اولیه اضافه می‌شود.

دلایل احداث پل صدر

وی تأکید کرد: درباره پل صدر باید تمام جوانب مختلف را بررسی کرد. اول اینکه برای کاهش بار ترافیکی و تکمیل عملکرد ترافیکی تونل نیایش، گزینه پل به دلایل مختلف فنی و اقتصادی و امکان برقراری دسترسی‌های بیشتر به محله‌های جنوبی و شمالی بزرگراه در رقابت با گزینه احداث تونل برتری بیشتری داشت و برگزیده شد.

هزینه نهایی اعلام شد/ تمامی اسناد در شهرداری موجود است

مدیران فعلی شهری مدام بر پروژه‌های گذشتگان می‌تازند و هربار ایراداتی از آن می‌گیرند. این بار هم به هزینه‌کردهای پروژه صدر انتقاداتی وارد کرده‌اند، اما قدرت‌الله گودرزی معاون مالی قالیباف در شهرداری تهران در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: تمامی اسناد و مدارک پل صدر موجود است و نامه‌های رسمی در این زمینه وجود دارد وهزینه 3 هزار و 751 میلیارد و 885 میلیون و 820 هزار تومان را برای پروژه صدر و نیایش تایید شد.

 3 هزار و 751 میلیارد و 885 میلیون و 820 هزار تومان براساس اسناد هزینه‌کرد نهایی پروژه صدرو نیایش است

معاون مالی قالیباف در شهرداری تهران افزود: در همان زمان هم اعلام شد که هزینه بزرگراه طبقاتی صدر 12973120378 هزینه بزرگراه طبقاتی صدر بوده وهزینه تونل نیایش 24545137631 ریال هزینه‌کرد تونل نیایش بوده و در مجموع 3 هزار و 751 میلیارد و 885 میلیون و 820 هزار تومان براساس اسناد هزینه‌کرد نهایی این پروژه بوده است.

به گفته گودرزی نامه‌ای هم در اردیبهشت 94 از طریق معاونت فنی برای امانی معاون برنامه‌ریزی شهرداری وقت ارسال شد و بعد نامه به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شد.

نمی‌دانم این افراد به دنبال چه چیز هستند/ تمامی اطلاعات را داده ایم

معاون قالیباف در شهرداری تهران در خصوص اظهارات شهرداری فعلی تهران در خصوص هزینه‌کرد چند برابری تونل نیایش و بزرگراه صدر گفت: نمی‌دانم این افراد به دنبال چه چیز هستند و در ذهن آنها چه می‌گذرد، اما ما با سند و مدرک هزینه‌ها را اعلام می‌کنیم و اطلاعات ما کاملاً موجود است، حتی ما تمامی اقدامات صورت گرفته در 12 سال مدیریت شهرداری قالیباف را با عدد و ارقام و تمامی اتفاقات صورت گرفته طی کتابچه‌ای به محمدعلی نجفی شهردار وقت تهران دادیم و تمامی این اسناد در شهرداری موجود است .

فقط کافی است که مدیران قبل از اینکه اظهارنظر کنند، به اسناد مراجعه کنند

گودرزی اضافه کرد: فقط کافی است که مدیران قبل از اینکه اظهارنظر کنند، به اسناد مراجعه کرده و براساس آن موضوعاتی را مطرح کنند، اما ما آمادگی داریم که هرکدام از مدیران برایشان ابهاماتی وجود دارد پاسخ دهیم و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.

شورا صورت وضعیت ها را تایید کرد

همچنین مرتضی طلایی نائب رئیس شورای چهارم شهر تهران هم به خبرنگار فارس گفت: هزینه از سوی شهرداری اعلام شد و شورا هم صورت وضعیت ها را تایید کرد.

براساس این گزارش،مدیریت فعلی شهری در سه و نیم سال گذشته هیچ پروژه بزرگ عمرانی را در تهران آغاز نکرده است و مدام اعلام کرده که به دلیل نبود پول کاری انجام نشده و همچنین بارها گفته اند که اعتقادی به ساخت پروژه‌های بزرگ مقیاس ندارند. از سوی دیگر اعلام کردند که می‌خواهند تا پایان سال جاری یک‌هزار پروژه کوچک مقیاس محلی در تهران ایجاد کنند که البته هنوز از جزئیات آن خبری نیست و اعلام نشده است که با وجود اینکه کمتر از سه ماه دیگر سال به اتمام می‌رسد، چد پروژه کوچک مقیاس در پایتخت راه‌اندازی شده است.

مدیران این بار انتقاداتی به هزینه کرد پروژه صدر -نیایش دارند و البته معاونین قالیباف هم اعلام کردند که اسناد تمامی هزینه کردها مشخص و موجود است و آنها آماده پاسخگویی هستند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
, ابتدا گفتند بین 500 تا 700 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است, ابتدا گفتند بین 500 تا 700 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است,
,
,
,
, گزارش پل صدر آماده است, گزارش پل صدر آماده است,
,
,
,
, مسئولان وقت شهرداری به دفعات هزینه‌های نهایی پل صدر را از طرق گوناگون اعلام کردند, مسئولان وقت شهرداری به دفعات هزینه‌های نهایی پل صدر را از طرق گوناگون اعلام کردند,
,
,
,
,
,
,  افرادی که با قراردادهای عمرانی آشنایی دارند، به خوبی می‌دانند که مبلغ اولیه قرارداد، مبنای انعقاد قرارداد است,  افرادی که با قراردادهای عمرانی آشنایی دارند، به خوبی می‌دانند که مبلغ اولیه قرارداد، مبنای انعقاد قرارداد است,
,
,
,
, دلایل احداث پل صدر, دلایل احداث پل صدر,
,
,
,
, هزینه نهایی اعلام شد/ تمامی اسناد در شهرداری موجود است, هزینه نهایی اعلام شد/ تمامی اسناد در شهرداری موجود است,
,
,
,
,  3 هزار و 751 میلیارد و 885 میلیون و 820 هزار تومان براساس اسناد هزینه‌کرد نهایی پروژه صدرو نیایش است,  3 هزار و 751 میلیارد و 885 میلیون و 820 هزار تومان براساس اسناد هزینه‌کرد نهایی پروژه صدرو نیایش است,
,
,
,
,
,
, نمی‌دانم این افراد به دنبال چه چیز هستند/ تمامی اطلاعات را داده ایم, نمی‌دانم این افراد به دنبال چه چیز هستند/ تمامی اطلاعات را داده ایم,
,
,
,
, فقط کافی است که مدیران قبل از اینکه اظهارنظر کنند، به اسناد مراجعه کنند, فقط کافی است که مدیران قبل از اینکه اظهارنظر کنند، به اسناد مراجعه کنند,
,
,
,
, شورا صورت وضعیت ها را تایید کرد, شورا صورت وضعیت ها را تایید کرد,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع:فارس

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه