اخبار داغ

وزیر آموزش و پرورش:

تمام آزمون ها به صورت غیرحضوری برگزار می شود

تمام آزمون ها به صورت غیرحضوری برگزار می شود
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد از انجایی که ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز کلی برای برگزاری آزمون ها به صورت حضوری نداده است، تمام آزمون ها به صورت غیرحضوری برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حاجی میرزایی در پانزدهمین نشست " گفت و گوی هفته" که با حضور مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور برگزار شد گفت: تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت جامعه برای ساختن آینده، شکل دادن به شخصیت انسان ها است و بدون تردید تحقق اهداف این جهانی و آن جهانی در بهره برداری از این فرصت موثر در گرو است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: کودکان در سن تاثیر پذیری و جامعه پذیری در اختیار ما هستند و نسل نو در یک فرصت طولانی ۱۲ ساله در اختیار قرار می گیرند تا ما تلاش کنیم بچه ها از نظر روحی تغذیه شوند و مهارت های لازم را برای ورود به جامعه در آینده کسب کنند. سوال این است که ما از این ظرفیت اساسی و مهم تا کنون چقدر و به چه کیفیتی استفاده کرده ایم؟ این ماموریت بزرگ، منحصر در آموزش و پرورش نیست و نهادهای متعددی درگیر امر تربیت نسل نو هستند. سوال مهم این است که تا چه حد مجموعه این تحرکات هم افزا بوده است و مجموعه تلاش ها در کنار همدیگر به شکل گیری یک تربیت منسجم کمک کرده است؟

,

حاجی میرزایی گفت: یکی از مهمترین نهادهایی که به کمک ان نیازمندیم، نهاد تعلیم و تربیت دینی و حوزه های علمیه است که بیشترین قرابت بین کار ما و رسالت ها و ماموریت های حوزه ها وجود دارد. سوال مهم این است که فعالیت و ترکیب این دو نهاد در کنار همدیگر تا چه حد هم افزا بوده و توانسته برای آینده جامعه افراد شایسته ای را تربیت کند؟

,

وی ادامه داد: نسل ما در معرض مخاطرات بسیار جدی است و به سرعت پدیده های جدید آرامش جامعه را در معرض خطر قرار می دهد و تعادل های روحی اش را دچار نوسان و کاستی می کند. عرصه تعلیم و تربیت است که باید کمک کند دانش آموزان بتوانند روی پای خود بایستند و در برابر مخاطرات مواجهه فعال و هوشمندانه داشته باشند.

,

حاجی میرزایی با اشاره به همکاری های مشترک آموزش و پرورش و حوزه عملیه گفت: علیرغم تلاش های صورت گرفته، احساس می کنم از همه ظرفیت های موجود استفاده نکردیم و باید ببینیم چگونه می توان نگاه ویژه تری به این ماموریت داشته باشیم. شاید به جای تعبیر "همکاری" نیازمند یک "نگرش واحد" هستیم و آمادگی داریم درباره این مسائل بیشتر فکر و گفت وگو کرده و به بهترین وجه از این فرصت طلایی استفاده کنیم.

,

انتهای پیام/

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه