اخبار داغ

مشکلات معدن‌کار خراسان جنوبی با گذشت یکسال از رسانه‌ای‌شدن، حل نشد؛

گلایه‌های یک معدن‌کار از هشت سال بلاتکلیفی و بی‌توجهی مسئولان/ حاضرم با مسئولان صمت مناظره کنم

گلایه‌های یک معدن‌کار از هشت سال بلاتکلیفی و بی‌توجهی مسئولان/ حاضرم با مسئولان صمت مناظره کنم
رئیسی، از عدم‌همکاری مسئولان صنعت، معدن و تجارت برای رفع مشکلاتش و هشت سال بلاتکلیفی گلایه کرد و گفت: برای اثبات حرف‌هایم مدرک دارم و حاضر به مناظره با مسئولان صمت استان، شهرستان طبس و رقبایی که قصد حذف‌کردن من را دارند، هستم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، هشتم مهر 1399 علیرضا رزم‌حسینی با اخذ 175 رأی موافق از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در اولین جلسه‌ای که به عنوان وزیر صمت معرفی شده بود از در دستور کار بودن فعال کردن معادن راکد غیرفعال خبر داد و از این‌که میزان اکتشاف حوزه معادن تنها 10 درصد است انتقاد کرد.

, علیرضا رزم‌حسینی,

وی افزود: باید در این حوزه غربالگری انجام شود و یکی از برنامه‌های وزارت صمت، توسعه اکتشاف و تکمیل مطالعات انجام شده است.

,

رزم‌حسینی به فعال کردن معادن راکد غیر فعال اشاره و عنوان کرد: با این اقدام فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد می‌شود، البته رهاسازی معادن حبس شده نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت، زیرا این معادن سال‌هاست در دست رانتخوارانی است که با آن‌ها پولشویی می‌کنند و قانون اجازه برخورد با آن‌ها را داده است.

,

وی تاکید کرد: تجارت داخلی و خارجی و روانسازی و حذف فرآیندهای صدور مجوز مورد توجه قرار می‌گیرد.

,

فرصت یک ماهه برای فعالسازی معادن راکد

, فرصت یک ماهه برای فعالسازی معادن راکد, فرصت یک ماهه برای فعالسازی معادن راکد,

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت در سوم آذرماه در حاشیه نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس و در جمع خبرنگاران، تاکید کرد: معادنی که در سطح کشور راکد و غیرفعال است، تا یک ماه دیگر فرصت دارند فعال شوند؛ در صورت غیرفعال بودن، مجوزشان باطل می‌شود.

, کمیسیون صنایع و معادن مجلس,

رزم‌حسینی گفت: یکی از تصمیمات خوبی که اتخاذ و ابلاغ شد، فرصت سه ماهه برای معدن‌داران جهت فعال‌سازی معادن در اختیارشان بود.

,

وی افزود: تاکنون دو ماه از مهلت تعیین‌شده، گذشته و همه افرادی که پروانه بهره‌برداری یا مجوز اکتشاف گرفتند حداکثر تا یک ماه دیگر مهلت دارند تا اقدامات اجرایی لازم جهت فعال‌سازی معادن در اختیار را عملیاتی کنند.

,

رزم‌حسینی تأکید کرد: طبق قانون مکلف به ابطال مجوز افرادی هستیم که پس از این مهلت سه ماهه، معادن تحت اختیارشان غیرفعال مانده باشد؛ ضمن این‌که طبق مقررات موجود همه استان‌ها مکلف به برگزاری مزایده معادن مزبور خواهند بود و به افراد دارای اهلیت واگذار خواهند شد.

,

به گزارش خاورستان، خراسان‌جنوبی استانی دارای معادن بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف است که علاوه بر خام‌فروشی مواد معدنی، برخی از معدن‌کاران فعال در استان با مشکلات زیادی مواجه هستند. یکی از این مشکلات، عدم‌همکاری مسئولان مربوطه با معدن‌کاران است و تصاحب معادن استان توسط برخی که به گفته وزیر صمت، رانت‌خواران هستند، از دیگر مشکلات پیش‌روی معدن‌کاران فعال در استان است.

,

یکی از سرمایه‌گذارانی که از استان اصفهان برای کار در معدن سنگ مرمر عشق‌آباد طبس، سرمایه‌گذاری کرده و می‌خواهد جلوی خام‌فروشی مواد معدنی و سرمایه‌هایی که از استان خارج می‌شود را بگیرد، محمدحسن رئیسی است که با مشکلات زیادی از جمله اجازه‌ندادن فعالیت در معدن مواجه شده و حدود هشت سال است علی‌رغم پیگیری‌های مکرر هنوز مشکلاتش رفع نشده است.

,

رئیسی که آذرماه 1398 در گفت‌وگو با خاورستان، از مشکلاتش گفته بود، پس از یکسال بار دیگر از همان مشکلاتی گفت که هنوز حل نشده و همچنان مسئولان برای حل مشکلاتش اقدامی نمی‌کنند. (گفت‌وگوی سال گذشته را از این‌جا بخوانید.)

, این‌جا , این‌جا , این‌جا ,

محمدحسن رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: معدن‌کار هستم و این کار را در کنار پدرم فرا گرفتم.

,

وی که اهل اصفهان است و در معدن سنگ مرمر عشق‌آباد طبس فعالیت داشته، افزود: در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور از جمله کردستان و اطراف آن معدن داشتم و کار کردم.

,

این معدن‌کار بیان کرد: در سال 1384 وقتی خدمت سربازی‌ام تمام شد به خراسان‌جنوبی آمدم و در منطقه طبس که آن زمان از توابع استان یزد بود در کنار پدرم که در معدن کربنات کلسیم مشغول به کار بود، فعالیتم را آغاز کردم.

,

وی اظهار کرد:‌ حدود یکسال کنار پدرم کار کردم اما بحثی که وجود داشت این بود که سنگی که خارج و پودر می‌شد مقرون به صرفه نبود.

,

این معدن‌کار با اشاره به این‌که پودر کربنات کلسیم 32 مدل مصرف دارد که از جمله آن می‌توان به خوراک دام و طیور و صنایع بهداشتی و درمانی اشاره کرد، عنوان کرد: در سال‌های 1386 و 1387 که کار می‌کردیم کرایه حمل پودر کربنات کلسیم با تولید برابر بود و از نظر درآمد برایمان نمی‌صرفید.

,

رئیسی گفت: رگه به رگه گشتم و یک جای دیگری در معدن باریت کانسار، مرمر پیدا کردم. بازدید کردم و مقدمات قرارداد را انجام دادم در نهایت در مهر سال 1389 قرار داد بستم و خواستم آغاز به کار کنم.

,

, ,

با اطمینان آغاز به کار کردم

, با اطمینان آغاز به کار کردم, با اطمینان آغاز به کار کردم,

وی ادامه داد: چون آن زمان نقدینگی نداشتم، از افرادی که در حوزه سنگ و معدن کار می‌کردند دعوت کردم و محدوده را نشان دادم و به آن‌ها گفتم سنگی پیدا کردم و می‌خواهم استخراج کنم اما همه افرادی که برای بررسی آمدند می‌گفتند اینجا هزینه نکن، کار در این منطقه به صرفه نیست، در معدن قبلی ذخیره زیاد بود اما سنگ این معدن جنسیت ندارد و بسیاری موارد دیگر در نهایت هم گفتند اصلا اینجا کار نکن.

,

این معدن‌کار بیان کرد: اما من با اطمینان این‌که در این محدوده سنگ وجود دارد هر چه داشتم و نداشتم را فروختم، قرارداد بستم و آغاز به کار کردم.

,

رئیسی افزود: حدود 25 سال گذشته برای معدن باریت پروانه صادر شده بود و زمانی که من برای کار در معدن رفتم دو سال می‌شد که معدن تعطیل بود. با صاحب شرکت باریت نیزار کانسار قرارداد بستم و گفتم من در این معدن سنگ مرمر را استخراج می‌کنم.

,

وی عنوان کرد: قبل از فعالیت شرکت باریت نیزار کانسار حدود 90 سال قبل در دوره رضا پهلوی نیز در این معدن سرب استخراج شده بود و تا قبل از من کسی در معدن باریت برای استخراج مرمر هزینه نکرده بود اما من هزینه کردم و لطف خدا شامل حالم شد و سنگ با برش اول بیرون آمد.

,

آغاز مشکلات با فروش در ایتالیا

, آغاز مشکلات با فروش در ایتالیا, آغاز مشکلات با فروش در ایتالیا,

این معدن‌کار ادامه داد: سنگی که بیرون آمده بود را باید برای فروش به بازار می‌فرستادم اما چون کسی این سنگ را ندیده بود و نمی‌شناختند برای فروش مشکل داشتم. تا زمانی که مراحل اولیه فروش طی شود و سنگ در بازار جا باز کند چندین نوبت سنگ مرمر استخراج شده را برای بازار سنگ اصفهان ارسال کردم.

,

رئیسی گفت: بعد از فروش در بازارهای داخلی سنگ مرمر را برای فروش به بازارهای خارج فرستادم و وقتی سنگ در بازار ایتالیا که خواستگاه این سنگ است مورد قبول واقع شد از آن زمان به بعد مشکلات من آغاز شد.

,

وی اظهار کرد: در زمان انعقاد قرارداد با صاحب پروانه تعهد شده بود که صاحب پروانه سوخت مورد نیاز دستگاه‌ها را تأمین کند اما انجام نمی‌داد و از تعهداتی که داشت کوتاهی می‌کرد.

,

این معدن‌کار عنوان کرد: در نهایت خودم برای دریافت سوخت گازوئیل به اداره صنعت، معدن و تجارت طبس مراجعه کردم و گفتم در معدن باریت کار می‌کنم و نیاز به سوخت دارم. گفتند باید بررسی شود. رئیس وقت نمایندگی صمت طبس برای بازدید آمد و گفت قبلا که برای بازدید معدن باریت رفتم تعطیل بود. گفتم جایی که من کار می‌کنم 20 کیلومتر آن طرف‌تر معدن قبلی است. طی بازدید مسئول اداره صمت شهرستان طبس از معدن گفت چون پروانه بهره‌برداری معدن به نام باریت است باید برای مرمر پروانه بهره‌برداری جدیدی صادر شود.

,

رئیسی با بیان این‌که من با صدور پروانه جدید مشکل نداشتم، گفت: مسئول اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت سنگ استخراج کن اما از معدن بیرون نبر تا زمانی‌که پروانه صادر شود. من نیز درخواست وی را قبول کردم.

, مسئول اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت سنگ استخراج کن اما از معدن بیرون نبر تا زمانی‌که پروانه صادر شود. من نیز درخواست وی را قبول کردم.,

وی افزود: دقیقا همان زمان صاحب پروانه شرکت باریت نیزار کانسار بدون اطلاع من قراردادی برای فروش یک هزار تن سنگ با یک خریدار در حالی‌که می‌داند چون معدن پروانه ندارد فروش سنگ خلاف است، منعقد می‌کند.

, دقیقا همان زمان صاحب پروانه شرکت باریت نیزار کانسار بدون اطلاع من قراردادی برای فروش یک هزار تن سنگ با یک خریدار در حالی‌که می‌داند چون معدن پروانه ندارد فروش سنگ خلاف است، منعقد می‌کند.,

این معدن‌کار بیان کرد: خریداری که با وی قرارداد خرید سنگ بسته شده بود برای بیرون بردن سنگ به معدن آمد و من گفتم به دلیل این‌که اداره صمت اجازه نداده و معدن پروانه ندارد نمی‌توانم سنگ را بدهم از طرفی قیمتی که برای خرید سنگ تعیین شده بود به ازای هر تن ۶۰۰ هزار تومان بود در صورتی که قیمت واقعی یک تن سنگ در بازار هفت میلیون تومان بود و من این قرار داد را قبول نداشتم.

,

رئیسی اظهار کرد: صاحب پروانه معدن که با من قرارداد بسته بود گفت اگر تو قراردادی که من با خریدار برای فروش سنگ بسته‌ام را قبول نداری من نیز قراردادم در خصوص پروانه بهره‌برداری را با تو قبول ندارم. در این شرایط چون برای کار در معدن هزینه کرده بودم مجبور شدم و سنگ را به قیمت پایین به خریدار دادم.

,

وی گفت: آبان‌ماه سال 1390 بعد از این‌که 2500 تن سنگ از معدن خارج شده بود جواز کشف معدن برای ماده معدنی کربنات کلسیم (مرمر) داده شد که بعدا پروانه بهره‌برداری صادر شود. تا اسفند سال 1390 کار کردیم و از 25 اسفند همان سال تا 17 فروردین سال 1391 معدن را برای ایام عید تعطیل کردم و کارگرها برای مرخصی رفتند.

, بعد از این‌که 2500 تن سنگ از معدن خارج شده بود جواز کشف معدن برای ماده معدنی کربنات کلسیم (مرمر) داده شد,

این معدن‌کار عنوان کرد: 26 اسفند سال 1390 صاحب پروانه بهره‌برداری با من تماس گرفت و گفت نمی‌گذارم بعد از این در معدن کار کنید.

,

رئیسی بیان کرد: 6 فروردین سال 1391 نامه‌ای به دلیل بالا رفتن ارتفاع کار برای تعطیلی معدن صادر می‌شود. این طبق قانون درست بود و من با این مسئله مشکل نداشتم اما اصل مطلب این بود که اصلا اجازه نمی‌دادند من وارد معدن شوم.

,

اجازه فعالیت به من نداند اما در سمت چپ معدن بدون مجوز کار می‌کردند

, اجازه فعالیت به من نداند اما در سمت چپ معدن بدون مجوز کار می‌کردند, اجازه فعالیت به من نداند اما در سمت چپ معدن بدون مجوز کار می‌کردند,

وی گفت: من نسبت به این‌که اجازه نمی‌دادند وارد معدن شوم به دادگستری شکایت کردم. دو ماه بعد از گذشت شکایت من، خریداری که با صاحب پروانه معدن جهت خرید سنگ قرارداد بسته بود، قرارداد جدیدی دقیقا مشابه قرارداد من برای کار در معدن و استخراج سنگ مرمر تنظیم می‌کند. چون در معدن دو نقطه در سمت چپ و راست مرمر وجود داشت. سمت راست که من کار می‌کردم را تعطیل می‌کنند و من را به سیستم قضایی می‌فرستند اما خود آن‌ها در سمت چپ بدون مجوز آغاز به کار می‌کنند.

, بدون مجوز ,

این معدن‌کار اظهار کرد: از سال 1391 تا 1394 دقیقا همان زمانی که خبر "اولین پروانه بهره‌برداری مرمر در خراسان‌جنوبی" منتشر شد، این معدن بدون مجوز کار می‌کرده است.

, اولین پروانه بهره‌برداری مرمر در خراسان‌جنوبی,

, ,

می‌گفتند به شما مربوط نیست

, می‌گفتند به شما مربوط نیست, می‌گفتند به شما مربوط نیست,

رئیسی افزود: هر دفعه برای پیگیری این‌که چرا اجازه نمی‌دهند در معدن کار کنم به اداره صمت طبس مراجعه می‌کردم می‌گفتند پروانه را به فرد دیگری داده‌ایم به شما مربوط نیست. اگر زمانی اتفاقی برای معدن بیفتد اداره صمت صاحب پروانه را می‌شناسد و تو را به عنوان پیمانکار نمی‎شناسیم. در دادگاه که حاضر می‌شدم اداره صنعت، معدن و تجارت گزارش‌های خلاف واقع می‌داد و نمی‌گذاشت به هدفم برسم.

,

وی عنوان کرد: در سال 1394 قبل از این‌که خبر "اولین پروانه بهره‌برداری مرمر در خراسان‌جنوبی" منتشر شود فردی به نام جلالی که رئیس جدید اداره صمت طبس بود، آمد و به من گفت من از تهران مأموریت دارم که مشکل این معدن را برطرف کنم من نیز مشکلاتی که داشتم را برای رئیس جدید مطرح کردم. در نهایت بعد از گذشت چند روز، در یک روز جمعه رئیس جدید اداره صمت طبس با من تماس گرفت و گفت به اداره صمت بیا که با هم صحبت کنیم.

,

این معدن‌کار ادامه داد: بعد از حضور من در اداره صمت طبس حدود 10 نفر دیگر به اداره صمت آمدند و از من درخواست کردند کاغذی را امضا کنم. اگر من کاغذ را امضا نمی‌کردم پروانه بهره‌برداری صادر نمی‌شد. امضا کردم و حدود 15 روز بعد از این اتفاق پروانه بهره‌برداری صادر شد.

,

رئیسی با اشاره به خبر منتشر شده در خصوص صدور "اولین پروانه بهره‌برداری سنگ مرمر در خراسان‌جنوبی" که در حال حاضر برخی از قسمت‌هایش تغییر کرده، تصریح کرد: وعده‌هایی از جمله ساخت کارخانه، استفاده از ظرفیت معدن برای رفع محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی و بسیاری موارد دیگر در این خبر درج شده بود، اما هیچ‌کدام عملی نشد.

,

خروج بیش از چهار هزار میلیارد تومان پول سنگ فقط به صورت خام

, خروج بیش از چهار هزار میلیارد تومان پول سنگ فقط به صورت خام, خروج بیش از چهار هزار میلیارد تومان پول سنگ فقط به صورت خام,

وی افزود: از زمانی‌که من معدن را پیدا کردم تاکنون چهار هزار میلیارد تومان پول سنگ فقط به صورت خام خارج شده که اگر فرآوری می‌شد بیش از دو برابر درآمد داشت.

, اگر فرآوری می‌شد بیش از دو برابر درآمد داشت.,

این معدن‌کار در ادامه بیان مشکلاتش، گفت: در همان سال‌ها برخی افراد شرکت‌های صوری تشکیل دادند و به اسم این‌که می‌خواهند سنگ تروارتن برش دهند و فرآوری کنند مجوز بهره‌برداری برای راه‌اندازی کارخانه می‌گیرند. برنامه‌ریزی می‌شود که نیروها سه شیفت کار کنند و سالانه 7 هزار و 500 تن سنگ بریده شده از کشور بیرون ببرند اما اگر هم‌اکنون از منطقه بازید شود خواهید دید که نه‌تنها کارخانه‌ای وجود ندارد بلکه سنگ تراورتن هم برش داده نمی‌شود.

, نه‌تنها کارخانه‌ای وجود ندارد بلکه سنگ تراورتن هم برش داده نمی‌شود.,

صادرات بهترین سنگ مرمر دنیا به صورت خام

, صادرات بهترین سنگ مرمر دنیا به صورت خام, صادرات بهترین سنگ مرمر دنیا به صورت خام,

رئیسی گفت: بهترین سنگ‌های مرمر دنیا در معدن عشق‌آباد طبس به صورت خام بسته‌بندی شده و به صورت پالت صادر می‌شود.

,

وی عنوان کرد: افرادی که برای استخراج سنگ تروارتن فعالیت می‌کنند برای استخراج آن حقوق دولتی می‌گیرند و به دلیل این‌که اشتغال‌زایی ایجاد کرده‌اند از عوارض‌های دولتی نیز معاف هستند.

,

این معدن‌کار با بیان این‌که حقوق دولتی سنگ تروارتن چیز دیگری است، افزود: هر تن سنگ مرمر به صورت خام در کشورهای دیگر 40 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

,

تفاوت قیمت درج‌شده در اداره صمت با قیمت فروش در ترکیه

, تفاوت قیمت درج‌شده در اداره صمت با قیمت فروش در ترکیه, تفاوت قیمت درج‌شده در اداره صمت با قیمت فروش در ترکیه,

رئیسی اظهار کرد: سنگ از معدن استخراج شده و بدون مجوز و بارنامه صادر شده و اعلامی که برای قیمت سنگ در سازمان صمت برای فروش سنگ می‌شود هر تن یک میلیون و 200 هزار تومان است و بر اساس این قیمت، حقوق دولتی و عوارض می‌دهند اما همان سنگ به ترکیه می‌رود و هر تن 40 تا 50 میلیون تومان معامله می‌شود.

,

وی با بیان این‌که چرا باید حق و حقوق عده‌ای ضایع شود؟ گفت: این افراد معادن مملکت و میلیاردها تومان پول را بدون این‌که حقوق دولتی و عوارض بیت‌المال را پرداخت کنند به خارج کشور می‌فرستند.

, چرا باید حق و حقوق عده‌ای ضایع شود؟, این افراد معادن مملکت و میلیاردها تومان پول را بدون این‌که حقوق دولتی و عوارض بیت‌المال را پرداخت کنند به خارج کشور می‌فرستند.,

این معدن‌کار بیان کرد: چرا نباید قانونی وجود داشته باشد که از اینگونه کارها جلوگیری کند؟ منابع مال مردم است و باید سودش به دست مردم برسد.

,

رئیسی عنوان کرد: ماده معدنی که در طبس استخراج می‌شود اگر فرآوری شود بهتر از این است که به صورت خام استخراج شود چراکه درآمد به دست آمده بیش از خام‌فروشی است و منجر به به کارگیری نیروی کار در منطقه می‌شود.

,

رسیدگی نمی‌شود

, رسیدگی نمی‌شود, رسیدگی نمی‌شود,

وی گفت: مسئله را به قوه قضائیه، وزیر صمت و کمرگ منتقل کردم اما تاکنون به مشکلم رسیدگی نشده است.

,

این معدن‌کار خاطرنشان کرد: برای مشکلم به بازرسی استان شکایت کردم و در پاسخ شکایت من مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان‌جنوبی جواب محرمانه ارسال کرده است. تمام مسائلی که در نامه محرمانه ذکر شده بر اساس شکایت من خلاف واقع است.

,

رئیسی گفت: در نامه محرمانه ذکر شده که یک هزار و 870 تن سنگ از معدن خارج شده در صورتی که فقط من 2500 تن سنگ خارج کردم. پنج هزار تن نیز تأمین دلیل داشتم و این‌ها همه نشان می‌دهد که گزارشات خلاف واقع است.

, گزارشات خلاف واقع, است,

وی عنوان کرد: از سال 1391 که من را از معدن بیرون کردند تاکنون پیگیر مشکلم هستم اما برطرف نشده است.

,

فعالیت بدون مجوز در بی‌اطلاعی اداره صمت

, فعالیت بدون مجوز در بی‌اطلاعی اداره صمت, فعالیت بدون مجوز در بی‌اطلاعی اداره صمت,

این معدن‌کار بیان کرد: در محدوده دیگری از منطقه عشق‌آباد طبس معدن سنگ مرمر که دارای برند است، سنگ از آن استخراج و خارج شده اما اداره صمت از وجود چنین معدنی بی‌اطلاع است و این معدن بدون مجوز فعالیت می‌کند.

,

رئیسی عنوان کرد: در دیداری که با رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی داشتم از من خواسته شد از طریق مراجع قانونی پیگیر مشکلم باشم در حالی‌که من بیش از هشت سال است پیگیر مشکلم هستم اما رفع نشده است.

,

وی تصریح کرد: بعد از این‌که در معدن سنگ مرمر نتوانستم ادامه کار دهم به من گفتند در معدن غار جهنم طبس کار کنم. رفتم غار جهنم را پیدا کرده و کار کردم. در نقطه‌ای که سنگ مرمر داشت سنگ را استخراج کردم اما جلوی کارم گرفته شد.چرا؟

,

این معدن‌کار افزود: حدود پنج سال می‌شود دستگاه‌هایم در معدن غار جهنم طبس 40 کیلومتری وسط بیابان بدون استفاده رها شده است.

,

هنوز دلیل تعطیلی معادن را نمی‌دانم

, هنوز دلیل تعطیلی معادن را نمی‌دانم, هنوز دلیل تعطیلی معادن را نمی‌دانم,

رئیسی با بیان این‌که من هنوز دلیل تعطیلی معادنی که در آن فعالیت داشتم را نمی‌دانم، تأکید کرد: تعطیلی معادن من در حالی است که سایر معادن منطقه بدون مشکل فعال است.

,

وی گفت: حدود سه میلیارد تومان سرمایه‌ام سال‌ها است بدون استفاده در معدن عشق‌آباد طبس رها شده و خاک می‌خورد.

,

این معدن‌کار افزود: سه معدن دیگر دارم و پروانه بهره‌برداری آن‌ها را گرفته‌ام اما پول ندارم که کار کنم. با وضعیتی که برایم پیش آمده نیز امیدی برای کارکردن ندارم.

,

رئیسی گفت: اگر این سه معدن فعال شود منجر به اشتغال‌زایی تعداد قابل توجهی از جوانان شهرستان طبس می‌شود و از مهاجرت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: زمانی‌که معدن سنگ مرمر فعال بود 25 نیرو در معدن کار می‌کردند.

,

این معدن‌کار تأکید کرد: من برای اثبات حرف‌هایم مدرک دارم و حاضر به مناظره با مسئولان صمت استان، شهرستان طبس و رقبایی که قصد حذف کردن من را دارند، هستم.

, من برای اثبات حرف‌هایم مدرک دارم و حاضر به مناظره با مسئولان صمت استان، شهرستان طبس و رقبایی که قصد حذف کردن من را دارند، هستم., من برای اثبات حرف‌هایم مدرک دارم و حاضر به مناظره با مسئولان صمت استان، شهرستان طبس و رقبایی که قصد حذف کردن من را دارند، هستم.,

رئیسی اظهار کرد: با توجه به صحبت‌های رزم‌حسینی وزیر صمت در خصوص فعال کردن معادن راکد و واگذارکردن معادن به افراد دارای اهلیت، لازم است در خصوص مشکلات من نیز تدبیری اتخاذ شود و اکنون که شرایط و مشکلات من شامل حال صحبت‌های وزیر صمت می‌شود، مسئولان صمت خراسان‌جنوبی نیز در خصوص فعال کردن معادن راکد، جلوگیری از رانت‌خواری، واگذارکردن معادن به اهلش و ... اقدام کرده و پس از هشت سال بلاتکلیفی وضعیت من مشخص شود چراکه من در این مدت عمر، وقت، جوانی و تمام دارایی زندگی‌ام را هزینه کردم اما نه‌تنها در مقابل از دست دادن تمام این موارد مسئولان با من همکاری و همراهی نکردند بلکه جلوی کارم را گرفتند و سنگ‌های زیادی پیش پایم انداختند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه